تیترکوتاه بررسی کرد؛ دلایلی که باعث شده لوکادیا همچنان پیگیر ایران باشد

ستاره سابق پرسپولیس نگران حکم فیفا

فعالیت عجیب مهاجم هلندی سابق پرسپولیس در فضای مجازی و رسانه‌ای شدن این فعالیت‌ها سوالات تازه‌ای را در مورد آینده این بازیکن و شکایت باشگاه پرسپولیس به وجود آورده است.

ستاره سابق پرسپولیس نگران حکم فیفا

گروه ورزشی تیترکوتاه - اردلان بزرگ‌نیا: چند روزی است اخباری مبنی بر تلاش یورگن لوکادیا برای بازگشت به پرسپولیس منتشر شده که باشگاه پرسپولیس این اخبار را تکذیب می کند. حتی خبر تماس مدیربرنامه لوکادیا منتشر شد که طی نامه‌ای خواستار حل مشکل شکایت باشگاه علیه این بازیکن شده و وعده حضور او را در جمع سرخپوشان برای فصل بعد را داده است. وقتی موضوع را با مدیر روابط عمومی باشگاه درمیان گذاشتیم او موضوع را کاملا رد کرد. در اینکه شکایت مطرح شده ممکن است دردسرهایی را برای لوکادیا ایجاد کند شکی نیست اما این بازیکن تحت قرارداد یک تیم چینی است و به راحتی نمی تواند برای خودش پرونده شکایت دیگری را ایجاد کند.

با این حال ظاهرا اتفاقات تازه‌ای در مورد پرونده شکایت پرسپولیس از این بازیکن هلندی رخ داده است که بد نیست نگاهی به این اتفاقات داشته باشیم.

 

درخواست فیفا از لوکادیا

در تماس خبرنگار تیترکوتاه با باشگاه پرسپولیس در مورد سرانجام شکایت مطرح شده مشخص شد هنوز فیفا در مورد این پرونده اعلام نظری به باشگاه سرخ نداشته اما ظاهرا از لوکادیا و مدیربرنامه اش خواسته‌اند تا مستندات خود را در مورد خروج ناگهانی اش در اختیار آنها قرار دهد. این اتفاقات نشان داده که عزم پرسپولیس برای شکایت از او جدی بوده و عجیب نیست که این مهاجم هلندی عکس‌هایش با لباس تیم چینی را از صفحه اینستاگرامش پاک کرده و جایش تصاویری با لباس پرسپولیس قرار داده است! او اخیرا قهرمانی پرسپولیس را هم تبریک گفت در حالی که با ترک کردن این تیم باعث شده بود قهرمانی قرمزها به خطر بیفتد.

photo_2023-05-19_13-00-24

 

هشدار به لوکادیا از چه درجه ای بود؟

ظاهرا لوکادیا دلایل خروجش از کشور را به وقایع سال 1401 ایران عنوان کرده و به هشداری اشاره کرده که سفارت هلند به اتباع خود داده است. البته باشگاه با خروج این بازیکنان و بر اساس قول او برای بازگشت موافقت کرد. اما سوال اینجاست که هشدار داده شده از چه درجه ای برخوردار بوده است؟ اخیرا شاهد درگیری‌های زیاد در کشور فرانسه بودیم اما ندیدیم به بازیکنان خارجی حاضر در این فوتبال هشدار درجه یک خروج بدهند. هشدار درجه یک به وقایعی مثل جنگ اوکراین باز می‌گردد که رسما شهرهای این کشور درگیر جنگ شده بود. به نظر می‌رسد اگر واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس کاربلد باشد در این مورد لوکادیا کاری از پیش نخواهد برد چون فوتبال ایران در آرامش به کار خود در این فصل پایان داده است.

 

قرارداد با تیم چینی مثل پرسپولیس نیست

لوکادیا با تیم جدیدش قرارداد دارد. این قرارداد دیگر مثل قرارداد با پرسپولیس نیست که این بازیکن به راحتی رهایش کند تا به پرسپولیس برگردد. پس وعده های داده شده برای بازگشت نمی تواند جدی باشد. مگر اینکه لوکادیا بخواهد یک پرونده شکایت دیگر برای خود درست کند. او در تاریخ 10 آوریل 2023 یعنی 21 فروردین 1402 به تیم کانگجو مایتی لاینز چین پیوسته و اگه قراردادش 6 ماهه هم باشد در مهرماه آزاد خواهد شد. اما ظاهرا قراردادش 6 ماهه نیست.

 

پای شهرت و درآمد مجازی هم وسط است

لوکادیا هنگام ورود به پرسپولیس با اتفاق عجیبی روبرو شد. او به یکباره متوجه شد سیل عظیمی از طرفداران تیم جدیدش به صفحات مجازی اش یورش آوردند و اصطلاحا فالوور او شده اند. این اتفاق برای صفحه مجازی همسر لوکادیا هم رخ داد. حالا این دو نفر قطعا دوست ندارند این همه همراه را از دست بدهند. جدا از جذابیتی که این هجم از هوادار دارد، این تعداد فالوور بالا می‌تواند به درآمدی در فضای مجازی برای آنها منجر شود. برای همین خیلی‌ها تحرکات اخیر لوکادیا در اطراف پرسپولیس را به این مسئله ربط می‌دهند. باید دید نگرانی لوکادیا از نتیجه شکایت است یا هیجان پرطرفدار بودن در فضای مجازی او و همسرش را در اطراف پرسپولیس نگه داشته است. جالب اینکه اخیر همسر لوکادیا با انتشار یک استوری مدعی شد که به زودی دوباره پرسپولیس را ملاقات خواهند کرد!

photo_2023-05-18_23-36-16

 

حکم فیفا قطعا بازگشت به پرسپولیس نیست

عده ای گفتند اگر فیفا لوکادیا را مقصر پرونده بشناسد این بازیکن جریمه نقدی شده و یک فصل هم باید رایگان برای پرسپولیس بازی کند. اما این موضوع اصلا درست نیست. محرومیت و جریمه نقدی درست مثل حکمی که برای مهدی طارمی به خاطر ترک ترکیه در زمان قرارداد با ریزه اسپور در نظر گرفته شد، در انتظار لوکادیا خواهد بود. بازگشت به پرسپولیس حکمی نیست که کسی انتظارش را بکشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها