برگ برنده جدید اپل در آیفون ۱۶

به‌نظر می‌رسد اپل در کنار دکمه اکشن، می‌خواهد به گوشی‌های سری آیفون ۱۶ دکمه‌ای جدید به‌ نام Capture هم اضافه کند.

برگ برنده جدید اپل در آیفون ۱۶

به‌نظر می‌رسد اپل می‌خواهد به گوشی‌های سری آیفون ۱۶ یک دکمه خازنی جدید به نام «Capture Button» اضافه کند که با اسم رمز «Project Nova» شناخته می‌شود. درحال‌حاضر نمی‌دانیم این دکمه چه کاربردی دارد، اما ظاهراً یکی از برگ‌های برنده آن برای فروش بیشتر در بازار خواهد بود.

درحالی‌که تنها چند روز از ورود خانواده آیفون ۱۵ به بازار می‌گذرد، شاهد شروع انتشار شایعات و گزارش‌ها درباره نسل بعدی آنها هستیم. حالا گزارشی جدید مدعی شده است که اپل برای سری آیفون ۱۶ از یک دکمه خازنی جدید استفاده می‌کند.

این دکمه ظاهراً در سمتی قرار می‌گیرد که دکمه پاور وجود دارد. این دکمه پایین‌تر از برش مربوط به ارتباط موج میلی‌متری (mmWave) قرار خواهد گرفت و البته این برش به سمت مقابل و کنار دکمه‌های تنظیم صدا منتقل می‌شود.

دکمه جدید برای سری آیفون ۱۶

این دکمه به‌جای اینکه مکانیکی باشد، خازنی خواهد بود. بنابراین با دکمه‌ای متحرک روبه‌رو نیستیم و این دکمه فشار و لمس را تشخیص می‌دهد. با توجه به میزان فشار، این دکمه با بازخورد هپتیکی به کاربر واکنش نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این دکمه عملکردی مشابه دکمه هوم در آیفون SE داشته باشد.

در زمان توسعه اولیه آیفون ۱۵ پرو، برخی شایعات به استفاده از دکمه‌های خازنی به‌جای مکانیکی در این دستگاه اشاره می‌کردند. البته اپل به‌دنبال افزودن دکمه جدیدی به آیفون‌ها نبود و می‌خواست دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را از حالت مکانیکی خارج کند. این رویکرد در مراحل توسعه کنار گذاشته شد و تنها با دکمه جدید اکشن در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ روبه‌رو شدیم.

برخلاف برنامه قبلی اپل برای سری آیفون ۱۵، دکمه Capture به تمام مدل‌های خانواده آیفون ۱۶ ازجمله آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اضافه خواهد شد. در کنار این دکمه، باید منتظر دکمه اکشن ارتقایافته هم در این محصولات باشیم.

هنوز فاصله زیادی تا معرفی سری آیفون ۱۶ باقی مانده است، بنابراین باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتر بمانیم.

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها