وسایل هوشمند پرکاربرد برای دانش آموزان و دانشجویان

در این مقاله، فهرستی از گجت‌های کاربردی برای دانشجویان و دانش‌آموزان را ارائه می‌کنیم تا با تجهیزات کامل‌تری در مسیر موفقیت قدم بردارید.

وسایل هوشمند پرکاربرد برای دانش آموزان و دانشجویان

در گذشته، گجت‌های کاربردی و وسایل هوشمندی که امروزه شاهد آنها هستیم، وجود نداشتند و حتی شاید تصورش را هم نمی‌کردیم که در سال‌های آینده فناوری به‌ این اندازه پیشرفت کند. در آن دوران، قلم و کاغذ را اصلی‌ترین و ضروی‌ترین لوازم برای شروع مدرسه و دانشگاه می‌دانستیم. عده‌ی زیادی از افراد حتی به گوشی هوشمند نیز دسترسی نداشتند و از تلفن‌همراه تنها به‌عنوان ابزاری برای مکالمه‌ی صوتی و ارسال پیامک استفاده می‌شد؛ اما امروزه، دانشجویان و دانش‌آموزان با تنوع بیشتری از ابزارهای سودمند روبه‌رو هستند که هر یک به نوعی تجربه آموزشی را بهبود می‌بخشند.

از وسایل ضروری مثل لپ‌تاپ و تبلت گرفته تا کاغذ دیجیتال و ماشین حساب؛ اکنون گجت‌ها و وسایلی در دسترس دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند که در زمینه‌ی آموزش نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با گجت‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، سال تحصیلی جدیدتان را کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر کنید و با انگیزه‌ی بیشتری به استقبال مهرماه بروید.

لپ‌تاپ

لپ‌تاپ به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در هر نقطه‌ای از دانشگاه، روی تکالیف و پروژه‌های تحقیقاتی خود کار کنند. فارغ از این موضوع، فقط ابزاری برای مطالعه و انجام تکالیف نیست و برای دانشجویانی که در شهرهای دیگر تحصیل می‌کنند، می‌تواند دستگاهی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت باشد.برای شروع می‌توانید سراغ لپ‌تاپ‌های اقتصادی بروید که بودجه‌ای حداقل ۱۰ میلیون تومانی را می‌طلبد.

لپ-تاپ

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال نه‌ فقط برای دانشجویان بلکه برای هر شخصی که اطلاعات مهمی را روی لپ‌تاپ نگه‌داری می‌کند، کاربردی خواهد بود. هارد اکسترنال به شما امکان می‌دهد فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی فایل‌های مهم اعم از تصاویر، پروژه‌ها و ویدیوها در اختیار داشته باشید. افزون‌براین، بهره‌گیری از تمام حافظه‌ی داخلی دستگاه، می‌تواند کندی عملکرد آن را در پی داشته باشد و بدین‌ترتیب با انتقال فایل‌ها روی هارد، علاوه‌بر ایمن نگه‌داشتن آن‌ها، به افزایش کارایی لپ‌تاپ نیز کمک خواهید کرد.قیمت هارد اکسترنال بسته به ظرفیت آن می‌تواند متفاوت باشد.

هارد-اکسترنال

پاوربانک

ترس از تمام‌شدن باتری گوشی، به‌ویژه در مواقعی که باید از صبح تا غروب در مکانی بدون دسترسی به شارژر حضور داشته باشیم، باعث می‌شود برای حفظ باتری کمتر از تلفن‌هایمان استفاده کنیم. پاوربانک این امکان را فراهم می‌کند که نگران تمام‌شدن شارژ باتری گوشی خود نباشید و همیشه یک شارژر پشتیبان برای گوشی هوشمندتان در اختیار داشته باشید.

درحال‌حاضر با کمتر از ۵۰۰ هزارتومان می‌توانید پاوربانکی معمولی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را خریداری کنید؛ اما اگر به‌دنبال ویژگی‌های بهتری مثل پشتیبانی از شارژ سریع و ظرفیت بالاتر هستید، بیش از این مبلغ باید هزینه کنید.

پاور-بانک

تبلت

تبلت نیز می‌تواند ابزاری ارزشمند برای دانش‌آموزان باشد. در وهله‌ی اول، می‌توان از آن به‌عنوان دفترچه یادداشت دیجیتال استفاده کرد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد پس از یادداشت‌برداری، آنها را به‌صورت الکترونیکی ذخیره کنند. افزون‌براین، تبلت می‌تواند به‌عنوان کتابخانه‌ای قابل‌حمل استفاده شود و به دانش‌آموزان کمک کند تا به منابع آموزشی مختلف دسترسی داشته باشند.از دیگر کاربردهای تبلت برای دانش‌آموزان، می‌توان به همکاری و ارتباط با هم‌کلاسی‌ها و معلم‌ها اشاره کرد.

تبلت

چراغ مطالعه گیره‌ای

برخی از افراد، شب‌ها تمرکز بیشتری برای درس‌خواندن دارند؛ چراکه فعالیت‌های اجتماعی و روزمره کاهش می‌یابد و می‌توانند در فضایی آرام و بدون سروصدا، مطالعه‌ی مفیدتری داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به چراغ مطالعه‌ی گیره‌ای نیاز خواهید داشت. این نوع چراغ دارای گیره‌ای مخصوص و گردنی انعطاف‌پذیر است و قابلیت اتصال به کتاب، مجله و سطوح مناسب را دارد.

چراغ مطالعه گیره‌ای وسیله‌ای مفید برای دانشجویان محسوب می‌شود تا به کمک آن بتوانند در شرایط کم‌نور به‌ویژه در محیط‌هایی مثل خوابگاه دانشجویی مطالعه کنند. قابلیت تنظیم نور و تنظیم شدت نور (در برخی از مدل‌ها) از دیگر امکانات این گجت کاربردی به حساب می‌آیند.

چراغ-مطالعه

پرینتر حرارتی قابل حمل

فرقی نمی‌کند دانشجو باشید یا دانش‌آموز، درهرصورت برای چاپ پروژه‌ها و جزوه‌های خود هر از گاهی دست به دامان کافینت خواهید شد. پرینتر حرارتی قابل‌حمل به شما کمک می‌کند علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از زمان خود بهترین بهره را ببرید. بدین منظور، باید به‌سراغ پرینترهای قابل‌حملی بروید که توانایی چاپ برگه‌ی A۴ را داشته باشند.

از پرینترهای حرارتی کوچک نیز می‌توانید برای چاپ برچسب‌ها، یادداشت‌ها، خلاصه‌ها، تصاویر و مطالب کلیدی روی کاغذ استفاده کنید. این پرینتر معمولاً از طریق بلوتوث یا وای‌فای به تلفن‌همراه متصل می‌شود و از کاغذ و رول‌های حرارتی برای چاپ محتواها استفاده می‌کند. برای استفاده از پرینتر، تنها کافی است اپلیکیشن مربوطه را روی تلفن‌همراهتان نصب کنید و محتوای موردنظر را برای چاپ به پرینتر ارسال کنید.

پرینترهای حرارتی قابل‌حمل به‌دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و باتری قابل‌شارژ، راهکاری مناسب برای چاپ متن یا تصویر روی کاغذ به‌شمار می‌آیند. همچنین، اگر از افرادی هستید که همیشه یادداشت‌ها و نکات کلیدی و مهم را روی دیوار می‌چسبانید، بد نیست به خرید این وسیله فکر کنید.

پرینتر-حرارتی

کیبورد بلوتوث تاشو

کیبورد بلوتوث تاشو نیز یکی از بهترین گجت‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان به حساب می‌آید و بدون اینکه فضای زیادی را در اشغال کند، به‌راحتی در هر کیف یا کوله پشتی جای می‌گیرد. این بدان معنا است که دانش‌آموزان می‌توانند هر کجا که می‌روند صفحه‌ کلیدی با اندازه کامل در اختیار داشته باشند و تبلت‌ها یا گوشی خود را به دستگاه‌های تایپ کارآمد تبدیل کنند.

یکی از بزرگترین مزایای صفحه کلید بلوتوث تاشو قابلیت اتصال بی‌سیم است. دانش‌آموزان می‌توانند این وسیله را از طریق بلوتوث به دستگاه‌های خود متصل کنند و نیاز به کابل‌های دست و پاگیر را از بین ببرند.

کیبورد-بلوتوثی

کاغذ دیجیتال

کاغذ دیجیتال می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای کاغذ سنتی استفاده شود و درعین‌حال به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کمک کند؛‌ بنابراین، اگر می‌خواهید در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کنید و در پایان امتحانات با انبوهی از کاغذ باطله مواجه نشوید، به خرید این گجت هوشمند فکر کنید.

کاغذ دیجیتال یا تخته سیاه الکترونیکی، معمولاً در مدل‌های مختلف و اندازه‌های ۸ اینچی، ۱۲ اینچی، ۱۳ اینچی و... ارائه می‌شود. انرژی دستگاه از طریق باتری سکه‌ای تامین شده و حداقل تا ۶ ماه به تعویض آن نیاز نخواهید داشت. همچنین، برخی از کاغذهای دیجیتال، با بهره‌مندی از حافظه‌ی داخلی به شما امکان می‌دهند تمام نوشته‌های خود را ذخیره کرده و موارد ضروری را از دست ندهید.

کاغذ-دیجیتال

هدفون بی‌سیم با فناوری حذف نویز

شنیدن مکالمات افراد یا صداهای محیط می‌تواند به از دست‌دادن تمرکز منجر شود. از هدفون‌های حذف نویز می‌توان برای جلوگیری از حواس‌پرتی‌های اطراف استفاده کرد و تمرکز لازم برای انجام کار یا مطالعه را افزایش داد؛ بنابراین، اگر تاکنون تصمیمی برای خرید هدفون بی‌سیم نداشته‌اید، شاید بهتر باشد در تصمیمتان تجدیدنظر کنید.

هدفون-بی-سیم

ماشین حساب

چه دانشجو باشید، چه دانش‌آموز و رشته‌ی تحصیلیتان هرچه که باشد، درهرصورت با ریاضیات و اعداد سروکار خواهید داشت و وسیله‌ای مثل ماشین حساب می‌تواند این مسیر را برایتان ساده‌تر کند؛ اما اینکه به‌سراغ ماشین حساب حرفه‌ای و مهندسی بروید یا به ماشین‌حسابی ساده بسنده کنید، به نوع استفاده‌ی شما از این دستگاه بستگی خواهد داشت.

اگر قرار است از ماشین حساب برای محاسبات پیچیده و علمی استفاده کنید، ماشین‌حساب مهندسی با قابلیت‌های پیشرفته و عملکرد دقیق توصیه می‌شود. این نوع دستگاه‌ها از قابلیت‌هایی مثل حل توابع، رسم نمودار، انجام محاسبات مالی و اتصال به لپ‌تاپ بهره می‌برند.

درصورتی‌که ماشین‌حساب را برای استفاده‌های روزمره و محاسبات ساده می‌خواهید، ماشین‌حساب ساده کافی خواهد بود. این نوع ماشین‌حساب‌ها ویژگی‌های کمتری دارند و در مقایسه با ماشین‌حساب مهندسی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

ماشین-حساب

ساعت هوشمند

درحالی‌که چندسالی از عرضه‌ی انواع ساعت‌ هوشمند می‌گذرد، محبوبیت این گجت در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این محصول را می‌توان مدیریت اعلان‌های دریافتی تلفن‌همراه دانست؛ به‌خصوص زمان‌هایی که در کلاس درس حضور دارید و نمی‌شود هربار گوشی را چک کنید. در چنین شرایطی اگر نوتیفیکیشن مهمی داشته باشید، بدون نیاز به تلفن می‌توانید آن را مشاهده و درصورت امکان پاسخ دهید.

دیگر قابلیت کاربردی ساعت هوشمند را می‌توان پیگیری اهداف تناسب اندام دانست که نظارت بر گام‌ها، کالری مصرف‌شده، سطح اکسیژن خون و مدیریت زمان را به ارمغان می‌آورد.

ساعت-هوشمند

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها