این ربات جان کارگران خطوط برقی را نجات می‌دهد

این ربات می‌تواند زیرساخت‌های خراب و مشکلات احتمالی آینده شبکه را پیش‌بینی کند و با کمک پره‌های خود به سمت خطوط برق پرواز می‌کند.

این ربات جان کارگران خطوط برقی را نجات می‌دهد

این شرکت که Enerza نام دارد، امیدوار است که فناوری رباتیک آنها بتواند شبکه‌های برق را ایمن‌تر و قابل‌اطمینان‌تر کند. در وب‌سایت این شرکت توضیح داده شده است:

«Enerza نخستین شرکت در جهان است که ابزار ارزیابی ریسک بسته به شرایط خود را به‌صورت رباتیک در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات برق قرار می‌دهد.»

علاوه بر این، با وجود سیستم رباتیک Enerza دیگر نیازی نیست تا کارگران در محیط‌های خطرناک حضور داشته باشند تا ایمنی کار افزایش پیدا کند.

قابلیت‌های ربات Enerza

Enerza در رویکرد خود پیشرفت‌های فناوریک بسیار زیادی را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا ربات‌هایش بتوانند کارهایی را انجام دهند که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شده است. همانطور که مدیران این شرکت توضیح می‌دهند، ربات Enerza می‌تواند با کمک پروانه‌های خود به سمت خطوط برق پرواز کند و به آن بچسبد. همچنین برای اندازه‌گیری‌های مورد نیاز آن، از فناوری‌هایی مانند دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های تشخیص عمق و ترکیبی از دوربین‌های استریوسکوپی استفاده شده است.

علاوه بر این، Enerza می‌گوید ربات جدیدش می‌تواند زیرساخت‌های خراب و مشکلات احتمالی آینده شبکه مانند رشد انشعابات بسیار نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به این ترتیب، می‌تواند مشکلات را قبل از وقوع آنها پیش‌بینی کند.

همچنین رویکرد جدید این شرکت مقرون‌به‌صرفه و بسیار کارآمد است. در وب‌سایت آن توضیح داده شده:

«ما علاوه بر اینکه به شرکت‌ها این امکان را می‌دهیم که شبکه خود را پوشش دهند، به آنها کمک می‌کنیم که هزینه‌های خود را حداقل ۱۲۲۰ برابر کاهش دهند و بازده آنها حداقل تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کند.»

Enerza نخستین رویکرد فناورانه‌ مربوط به قطع برق نیست که در چند سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم. در سال ۲۰۲۲ نیز شرکت دولتی شبکه برق چین از سیستم هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده بود که مشکلات برق را تنها در سه ثانیه حل می‌کرد، فرآیندی که قبلاً ۶ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها