آمریکا هدف حملات سایبری

بیش از ۴۳ درصد از حوادث حملات باج‌افزارهای گزارش شده در ایالات متحده رخ داده است.

آمریکا هدف حملات سایبری

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Malwarebytes، حملات جهانی باج افزار در حال افزایش است. این مطالعه افزایش عظیمی را از ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ایالات متحده بیشترین بار این حملات را متحمل شده است. این سازمان اشاره کرد که از ۱۹۰۰ حمله باج‌افزاری گزارش‌شده جمع‌آوری‌شده، بیش از ۴۳ درصد از آنها مربوط به ایالات متحده است که ۷۵ درصد نسبت به یافته‌های سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز افزایشی را در باج‌افزار مستقر شده تجربه کردند، اما این اتفاق با نرخ کمتری نسبت به ایالات متحده رخ داده است.

باج افزار چیست؟

باج افزارها نوعی بدافزار (نرم افزار مخرب) هستند که توسط مجرمان سایبری استفاده می‌شود. اگر رایانه یا شبکه‌ای به باج افزار آلوده شده باشد، باج افزار دسترسی به سیستم را مسدود کرده یا داده‌های آن را رمزگذاری می‌کند. مجرمان سایبری در ازای انتشار داده‌ها از قربانیان خود باج می‌خواهند.

حملات باج‌افزاری ظاهر بسیار متفاوتی دارند و با روش‌ها مختلف سیستم قربانی را آلوده می‌کنند. همچنین دامنه حملات باج افزاری یک عامل مهم برای انواع باج افزارهای مورد استفاده است. برای تخمین اندازه و وسعت یک حمله، لازم است همیشه در نظر بگیرید که چه چیزی در خطر است یا چه داده هایی می‌توانند حذف و یا منتشر شوند. صرف نظر از نوع باج افزار، پشتیبان گیری از داده‌ها و استفاده مناسب از نرم افزار امنیتی می‌تواند شدت حمله را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شایان ذکر است که مطالعه انجام شده توسط Malwarebytes فقط حوادث گزارش شده را نشان می‌دهد، بنابراین تعداد واقعی حملات می‌تواند بسیار بیشتر از ۱۹۰۰ باشد. هدف اصلی یک حمله باج‌افزاری، گرفتن باج است، بنابراین برخی از سازمان‌ها پرداخت را انجام می‌دهند و همه چیز را ساکت نگه می‌دارند.

در مورد بقیه کشور‌های جهان، تعداد حملات در فرانسه در سال گذشته دو برابر شد و تعداد نامتناسبی از حملات به موسسات دولتی اعمال شد. بریتانیا ۲۰۰ حمله از ۳۲ گروه مجزا را با یک افزایش هشدار دهنده در فرکانس تجربه کرد. سال گذشته، این کشور یک حمله باج افزار در هر ماه را گزارش کرد که در سال اخیر، به هشت مورد در ماه رسیده بود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها