ذوق کاربران فعال تردز کور شد

اخبار جدید حاکی از کاهش ۵۰ درصدی کاربران فعال تردز تنها در هفت روز است. ظاهراً شبکه اجتماعی رقیب توییتر نتوانست کاربران پرنده آبی کوچک را جذب کند.

ذوق کاربران فعال تردز کور شد

طبق گزارشی که Similarweb از شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا منتشر کرده است، این شرکت بزرگ تنها در ۷ روز با کاهش ۵۰ درصدی کاربران فعال تردز مواجه شده است. علی‌رغم اینکه رقیب توییتر در چند روز اول انتشار توانست به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال برسد، پیش‌بینی می‌شد که این ارقام قابل اکتفا نیست و خیلی زود کاربران خسته شده این شبکه اجتماعی را ترک می‌کنند. حال این پیش‌بینی تحقق یافته و تعداد کاربران تردز به شدت درحال افول است.

کاهش ۵۰ درصدی کاربران فعال تردز در هفت روز!

حدود دو هفته پیش، Threads به‌عنوان جدی‌ترین رقیب توییتر از سوی متا منتشر شد و کار خود را نیز با قدرت شروع کرد به‌طوری‌که تنها پس از گذشت پنج روز، به تعداد کاربر ۱۰۰ میلیون نفر رسید. اما همان‌طور که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند، این شبکه اجتماعی در حفظ کاربران فعال روزانه خود با چالش‌هایی مواجه شده است.

بر اساس گزارش Similarweb، اپلیکیشن Threads در تاریخ ۷ ژوئیه، بیش از ۴۹ میلیون کاربر فعال روزانه در سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان داشت که نقطه اوج آن نیز محسوب می‌شود. بااین‌حال، تنها درعرض یک هفته و تا ۱۴ ژوئیه، تعداد کاربران فعال Threads به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۲۳.۶ میلیون نفر رسید که شامل ۲۲ درصد از کاربران توییتر می‌شود.

در رقابت با توییتر و سایر برنامه‌های مشابه دیگر، Threads به‌واسطه‌ جامعه آماری کاربران خود که برپایه‌ی اینستاگرام بود، از استقبال فوق‌العاده‌ای برخوردار شد، به‌ویژه در ایالات‌متحده، جایی که کاربران به‌طور متوسط ۲۱ دقیقه را صرف تعامل با این برنامه در تاریخ ۷ جولای کردند. بااین‌حال، این تعامل تا ۱۴ جولای به کمی بیش از ۶ دقیقه کاهش یافت. جالب اینجاست که در روزهای اوج استقبال Threads، کاربران فعال روزانه توییتر در اندروید نسبتاً بدون تغییر باقی ماند، اما زمان صرف‌شده در این پلتفرم نیز تا ۴.۳ کاهش یافت که احتمالاً به‌دلیل کاوش برخی از کاربران در اپلیکیشن رقیب است.

کاربران-تردز

یکی از نقاط قوت Threads در توانایی آن برای حل مشکل جذب مخاطب است که اپلیکیشن‌های آنلاین جدید با آن مواجه هستند. کاربران اینستاگرام می‌توانند فوراً یک حساب Threads ایجاد کرده و مخاطبین موجود خود را در آن اضافه کنند و به‌ادعای متا مبنی‌بر دستیابی به بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام حساب در یک دوره کوتاه کمک کنند. علی‌رغم این موفقیت، Threads هنوز فاقد ویژگی‌های اساسی است و باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای کاربران ارائه دهد تا از توییتر به‌سمت این اپلیکیشن مهاجرت کرده یا آن را به‌عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی اصلی خود انتخاب کنند.

کاربران-تردز2

محبوبیت Threads در ایالات‌متحده به‌دلیل در دسترس نبودن آن در اتحادیه اروپا است. بااین‌حال، این اپلیکیشن نیز با چالش حفظ کاربران خود مواجه است، زیرا دقایق استفاده روزانه از آن در طول زمان کاهش یافته است. در مقابل، وفاداری کاربران اینستاگرام در حدود ۴۰ درصد ثابت مانده که نیاز به تمرکز بر حفظ و رضایت کاربر را برجسته می‌کند.

رقابت بین Threads و Twitter مشهود است، زیرا ترافیک وب به twitter.com در روزهای اولیه در دسترس بودن Threads تا ۵ درصد کاهش یافت. درحالی‌که Threads قطعاً در سهم بازار توییتر شکاف قابل‌توجهی ایجاد کرده است، اما هنوز تا تبدیل شدن به یک جایگزین واقعی توییتر راه زیادی در پیش دارد.

انتهای پیام/

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها