رونمایی ژاپن از یک ربات فضایی

یک شرکت ژاپنی یا هدف پاکسازی مدار زمین از زباله های فضایی نوعی ربات جدید توسعه داده که قادر است با سوار شدن بر فضاپیما ماهواره های قدیمی را شناسایی و آنها را پاکسازی کند.

رونمایی ژاپن از یک ربات فضایی

 شرکت ژاپنی Astroscale تصاویری از یک ربات جدید منتشر کرد که برای پاکسازی مدار زمین از روش خلاقانه و جسورانه ای استفاده می کند. در حال حاضر پاکسازی این بخش از زمین از زباله های فضایی به یک موضوع مهم در میان ستاره شناسان و محققان تبدیل شده است. از طرفی شرکت هایی نظیر اسپیس ایکس و وان وب نیز برای پرتاب ماهواره های بسیار زیاد خود برنامه ریزی کرده اند.

البته بسیاری از ماهواره ها در مدار زمین داری طول عمر بالایی هستند و بسیاری از آنها تیر طوری طراحی شده اند که در نهایت با آتش گرفتن در جو از بین می روند. اما همه آنها چنین سرنوشتی ندارند و به صورت زباله فضایی در این مدار باقی می مانند.

شرکت ژاپنی جدیدترین ساخته خود را با هدف حذف بیش از ۲۲۰۰ ماهواره از کار افتاده معرفی کرد. این شرکت گفته است: زباله های فضایی می توانند برخوردهای خطرناکی را ایجاد کنند. این فضا به طور وحشتناکی خطرناک است و باید در مورد آن اقدامی انجام شود.

در روش این شرکت ابتدا فضاپیما ماهواره مورد خطر را ارزیابی کرده و سپس با کمک رانشگرهای خود تلاش می کند تا ماهواره را به سمت پایین و مسیری به سمت جو بکشاند. بدین ترتیب با ورود ایمن به داخل جو از هم پاشیده و از بین می رود.

انتهای پیام/

 

منبع: تکنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها