طرح توسعه فیبر نوری با قدرت اجرا خواهد شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت با قدرت و قوت موضوع توسعه فیبر نوری را پیش می برد تا خدمات خوبی در آینده به مردم ارائه شود.

طرح توسعه فیبر نوری با قدرت اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگار تیترکوتاه، درحال حاضر فیبرنوری بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده است، پروژه‌ای که تحقق آن با آغاز به کار دولت سیزدهم درصدر برنامه های وزارت ارتباطات قرار گرفت.

شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت، بیش از ۷۰ هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم کرده، اما در داخل شهرها هنوز شبکه دسترسی یا آخرین لایه اتصال به ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور با تجهیزات قدیمی هم وجود دارد که به شبکه مسی مشهور است؛ این شبکه به‌رغم گستردگی زیاد، توانایی کمی برای سازگاری با فناوری‌های جدید و استفاده از خدمات پهن باند دارد.

این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل گیرد.

سال گذشته اقدامات بسیاری در جهت پیشبرد این پروژه انجام شد؛ به گونه‌ای که برخی استان‌ها تحت پوشش کامل این فناوری قرار گرفتند؛ کار در ۴۵۵ شهر آغاز و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است و قریب به سه میلیون خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

همچنین چندی پیش از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد که آیین‌نامه بند «س» تبصره ۷ قانون بودجه تصویب شد. بنابراین با این مصوبه «حساب توسعه شبکه فیبر نوری» با سرمایه اولیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان ایجاد می‌شود که نقطه عطفی در تامین مالی طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. علاوه بر موارد گفته با اجرای این پروژه و سایر اقدامات، مسیر ایجاد ۱۰ میلیون پوشش تا آخر سال هموار خواهد شد.

در همین رابطه به تازگی، مجید سلطانی- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران-درباره اینکه امسال در استان تهران چند میلیون نفر تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: زمانی که طرح نجمای تهران را که ابلاغ کردیم و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پورت توسعه برای یک بازه زمانی سه الی چهار ساله درنظر گرفته ایم.

وی افزود: شاید یکی از استان‌های پیشرو ما در زمینه توسعه فیبر نوری استان تهران است و هر هفته هم خبرهای آن شنیده می‌شود. ما در شرکت مخابرات ایران کار را انجام داده‌ایم؛  ما طرح نجما را از خرداد سال گذشته شروع کردیم و الان هم آثار آن را مشاده می کنیم به گونه ای که هر هفته افتتاح پروژه در استان تهران داریم.

سلطانی در ادامه سخنانش درباره وضعیت تحت پوشش قرار گرفتن سایر استان ها تشریح کرد: ما در همه استان‌ها هستیم و امکانات داریم، مخصوصا مراکز شهر تحت پوشش شرکت مخابرات است. اگر من آمار دقیق اینکه چقدر پوشش داریم و چقدر مصرف کننده باند پهن پر سرعت داریم را اعلام کنم، مشاهده می کنید که ما با سایر شرکت ها فاصله داریم. بقیه شرکت‌ها هم تازه شروع به کار کرده‌اند اما خداراشکر مخابرات تیم خیلی خوب و قوی در همه جای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح نجما در همه استان‌ها درحال انجام است اما اینکه ما به استان‌ها می رویم، درواقع افتتاح نمادین است نه اینکه تازه شروع کرده باشیم. به طور مثال در مازندران افتتاح نمادین گذاشتیم و همزمان ۱۱۳ طرح از ۶۳۰ طرح انجام شده بود. نه اینکه به تازگی بخواهد شروع شود. یا به طور مثال چند روز گذشته به خراسان شمالی رفتم و با حضور استاندار، طرح‌های این استان را افتتاح کردیم و پس از آن افتتاح نمادین را در خراسان رضوی داشتیم و که در این استان هم خروجی‌هایی که آماده بهره برداری بود، از سه نقطه مشهد، نیشابور و اسفراین هم کار انجام شده و تحویل شد. بنابراین شرکت مخابرات ایران با قدرت و قوت موضوع توسعه فیبرنوری را پیش می برد و همکاران من در همه استان‌ها این طرح را جلو می برند و تا خدمات خوبی در آینده به مردم ارائه شود.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خیانت سلطانی را در مخابرات بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

  • ناشناس

    شرم هم نمی کنند از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حق و حقوق ما بازنشستگان را در مخابرات آشکار و علنی پایمال و ضایع می کنند اسمشان هم مسلمان گذاشته اند

  • ناشناس

    دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران دیگر نمی تواند بر ناتوانی، کوتاهی و سکوت مدیران شرکت مخابرات سرپوش بگذارد.
    مطالبات و مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات را به‌ جد پیگیری می کنیم
    کسانی که هم برای ما بازنشستگان مخابرات از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مخابرات و خارجی از مخابرات مشکل ایجاد کردند ۱۰۰ درصدجبران می کنیم
    حرف دل همه بازنشستگان مخابرات

  • ناشناس

    مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات، مخابرات را در سراسر کشور به جهنم تبدیل کرده است

  • ناشناس


    تورم سال گذشته ۷۰ درصدی بود؛ ولی اما حقوق بازنشستگان مخابرات ۲۰ تا ۳۸ درصد بود چرا؟

  • ناشناس

    بازنشستگان با گوشی همراه نمی‌توانند احکام را دریافت کنند باید با کامپیوتر یا لب تاب این کار را انجام دهند؛ ضمن اینکه اگر اپلیکشنِ «تامین من» را روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند، دانلود امکان‌پذیر می‌شود. به گفته بازرس کانون بازنشستگان، چندین روز است که احکام در سامانه بارگذاری شده و پرداخت‌ها براساس احکام حقوقی جدید آغاز شده است. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی به جلسه ویژه کمیسیون اصل نود با وزیر ارتباطات در رابطه با حقوق بازنشستگان این وزارتخانه اشاره کرد. نصراله پژمان فر (رئیس کمیسیون اصل نود) در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: «امروز در جلسه ویژه کمیسیون اصل نود با وزیر ارتباطات، طبق وعده مدیران مخابرات مصوب شد، از ماه آینده، ماهیانه رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات پرداخت شود. همچنین از محل فروش اموال مازاد نیز مطالبات بازنشستگان عزیز مخابرات پرداخت شود.» صولت مرتضوی در گفت‌‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌ دولت به صندوق تأمین اجتماعی گفت: خوشبختانه در طول مدتی که دولت سیزدهم مسئولیت را تقبل کرده بخش عمده‌ای از مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت وصول شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال قبل در ۲ مرحله یکبار ۸۸ هزار میلیارد تومان و یکبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که می‌شود گفت تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. نمی‌خواهم بگویم کم نظیر؛ بلکه بی‌نظیر بوده است. وی یادآور شد: اما مطالبات انباشته از سنوات قبل به لحاظ تکالیف بدون پشتوانه‌ای که ایجاد شده موجب شده که صندوق‌ها هنوز مطالبه دارند؛ آقای رئیس‌جمهور هم دستور داده است حتی در جلسه اخیر اقتصادی دولت تاکید کردند که حتما برنامه‌ریزی زمان‌بندی برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی طراحی شود و ما هم سمعا و طاعتا پیگیر هستیم. هم ما، وزارت اقتصاد، هم سازمان برنامه و سایر دستگا‌ه‌ها پیگیر این دستور هستیم.

  • ناشناس

    شرکت مخابرات در زمان که دولتی بود ما نوبتکاری، تعطیل کاری و ۱۲۰ ساعت اضافه کاری دریافت می کرده ایم
    ولی متأسفانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی اضافه کاری و… ما را قطع کردن چرا؟

  • ناشناس


    هیچکس در کشور متأسفانه به فکر مردم مظلوم ایران نیست/ مرغ ۶۰ هزار تومانی به ۱۰۰ هزار تومان رسیده

  • ناشناس



    از دی ماه سال 1400 تاکنون پیگیر پرداخت نکردن رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات هستیم
    ولی متأسفانه هیچ کسی هم تاکنون در کشور به اصطلاح اسلامی پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
    آیا این عدالت است.

  • ناشناس

    با عملکرد دولت، مسئولین، مدیران نمایندگان مجلس مخالفیم چون می خواهند حق و حقوق ما را پایمال و ضایع کنند

  • ناشناس

    سود سهام همراه اول چه زمانی پرداخت می‌شود؟
    قبلا سود سهام همراه اول را همر سال در اول اردیبهشت ماه وازیر می کردند پس چه شد؟

  • ناشناس

    قیمت مرغ به کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان هم در کشور بود حقوق کارمندان، کارگران و بازنشسته ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.
    قیمت مرغ به کیلویی ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان هم در کشور بود حقوق کارمندان، کارگران و بازنشسته ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

  • ناشناس

    خرداد ماه شدوخواربار بازنشستگان مخابرات واریز نشد تا کی صبر کنیم مگر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نگفته بود از خرداد ماه بن خواربار ورفاهیات بازنشستگان مخابرات پرداخت میشود پس چی شد ؟؟!!!!!

  • ناشناس

    در آمد مخابرات به جیب چه کسی می رود؟
    دشمنان بازنشستگان مخابرات را کاملا ‌می‌شناسیم
    تلافی می کنیم

  • ناشناس

    جناب آقای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس
    جناب آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی
    مشکلات و عتراض بازنشستگان مخابرات از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ثابت کرد که شرکت مخابرات وابسته به حکومت نظام جمهوری اسلامی نیست و تاکنون هم نبوده است چون به خاطر که تاکنون برای حل مشکلات بازنشستگان مخابرات هیچ کاری و هیچ اقدامی نکردند و سکوت اختیار کرده اند؟

  • ناشناس

    با عرض سلام. بازنشستگان ۱۳۹۵ هنوز سکه های بازنشستگیمان وجشن پایان خدمت را دریافت نکرده ایم. لطفا پیگیری نمایید. از بازنشستگان استان تهران پس لطفا پیگیری فرمایید

  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران

    سلام
    بازنشسته اسفند 1395 هستم
    سکه پایان خدمتم را بعد از پنج سال دریافت نکردم
    حدود پنج سال است که پس از 33 سال و 5 ماه خدمت در شرکت مخابرات، بازنشسته شده‌ام، اما هنوز موفق به دریافت سکه پایان خدمت خود نشده‌ام. که تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی شود.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • ناشناس

    ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۳:۵۴
    و این در حالی است که مخابرات منطقه تهران ویلا نوشهر در استان مازندران هم را فروخته است پس چرا تاکنون رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را پرداخت نکرده است چرا؟

  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران


    سلام
    بازنشسته اسفند 1395 هستم
    سکه پایان خدمتم را بعد از پنج سال دریافت نکرده ام
    حدود پنج سال است که پس از 33 سال و 5 ماه خدمت در شرکت مخابرات، بازنشسته شده‌ام، اما هنوز موفق به دریافت سکه پایان خدمت خود نشده‌ام. که تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی شود.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • ناشناس

    با عرض سلام. بازنشستگان مخابرات ۱۳۹۵ هنوز سکه های بازنشستگیمان وجشن پایان خدمت را دریافت نکرده ایم. لطفا پیگیری نمایید. از بازنشستگان مخابرات استان تهران پس لطفا پیگیری فرمایید

  • ناشناس


    شرکت مخابرات از ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون در کشور وابسته به هیچ سازمان و ارگان نیست و تاکنون هم نبوده است و شرکت مخابرات دست یک دیکتاتور بوده است و اداره می کند که حق وحقوق کارکنان رسمی و هم بازنشستگان مخابرات را پایمال و ضایع می کند و تاکنون هم در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران

    سلام
    بازنشسته اسفند ۱۳۹۵ هستم
    سکه پایان خدمتم را بعد از پنج سال دریافت نکردم
    حدود پنج سال است که پس از ۳۳ سال و ۵ ماه خدمت در شرکت مخابرات، بازنشسته شده‌ام، اما هنوز موفق به دریافت سکه پایان خدمت خود نشده‌ام. که تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی شود.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران



  • ناشناس


    امروز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۲ هست ولی متأسفانه هیچ خبری از پرداخت ۱۷ ماهه رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • اعتراض


    تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
    جزئیات جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس با زارع‌پور/ پژمانفر: رفاهیات بازنشستگان مخابرات ماهانه پرداخت می‌شود/ ولی متأسفانه امروز دوشنبه 15 خرداد ماه هست و هیچ خبری از پرداخت رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نیست چرا؟ و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟

  • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران

    پس از ۶ سال و ۳ ماه است که سکه پایان خدمت را دریافت نکرده‌ام
    اسفند ماه سال ۱۳۹۵ از مخابرات منطقه تهران بازنشسته شدم و از آن زمان تاکنون هنوز سکه پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌ام.

  • ناشناس

    اگر اختلاس نباشد، مردم به قانون احترام می‌گذارند

  • ناشناس

    حضرت عباسی من شاسی بلند نگرفتم ولی برخی نمایندگان گرفتند

  • ناشناس

    اگر دولت رئیسی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند
    اگر مجلس شورای به اصطلاح اسلامی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند

  • ناشناس

    حقوق مدیرانی که به مردم خدمت نکنند بر آنها حرام است
    کسانی که در ادارات مسئولیتی دارند اما از انجام وظیفه سر باز می‌زنند حقوقی که دریافت می‌کنند بر آنان قطعا حرام است؛ چرا که از وظیفه خدمتگزاری عدول کرده‌اند.
    مساله مدیریت یکی از مسائلی است که در جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده و طی آن، آن مسئولیتی که به افراد داده می‌شود امانت است و این امانت یک امانتدار می‌خواهد پس کسانی که مسئولیتی را بر عهده دارند در هر جایگاهی که قرار گرفته‌اند باید احساس مسئولیت داشته باشند، وظایف‌شان را درست انجام دهند و اگر از انجام وظیفه کوتاهی کردند قطعا صلاحیت ادامه تصدی بر امور را نخواهند داشت.
    زمانی ابوذر غفاری به پیامبر گفت که آیا در حکومتت به من مسئولیتی می‌دهی تا امور مردم را انجام دهم که پیامبر به او فرمود، نه ابوذر، تو ضعیفی و برای تصدی امور مردم که امانتی است و فردا درباره آن سوال می‌شود نمی‌توانی پاسخگو باشی وقتی ابوذر با آن همه صلاحیت از سوی پیامبر برای تصدی امور انتخاب نمی‌شود اگر ما نیز به این مسائل معتقد باشیم باید بدانیم که فردای قیامت درباره مسئولیت‌هایمان بازخواست خواهیم شد و باید برای کارهایی که انجام می‌دهیم و مسئولیت‌هایی که داریم، وظیفه‌شناسانه عمل کنیم که اگر اینطور نباشد قطعا مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت و عواقب اخروی آن دامن‌گیرمان خواهد شد.
    بر اینکه واقعیت امر این است که برخی از مسئولان دولتی در ادارات خدمت کردن به مردم را با حکومت کردن بر آنان اشتباه گرفته‌اند.
    برخی از مسئولان در مدیریت‌ها و در ادارات فکر می‌کنند که حاکم مردم هستند نه خدمتگزارشان. آنها مردم را خسته کرده‌اند و می‌خواهند بر آنان حکومت کنند. درست است که بخشی از افراد در این ادارات سعی دارند که وظایف‌شان را انجام دهند و مسئولیت‌هایشان را به درستی ایفا کنند اما بخش دیگر از آنان چنین ویژگی‌هایی ندارند و واقعیت امر این است که اگر مردم به ادارات بروند تا رابطه‌ای نداشته باشند کارشان راه نمی‌افتد.
    چنین افرادی که از مردم حقوق می‌گیرند تا مسئولیت‌هایشان را انجام دهند و به آنان خدمت کنند اگر چنین نکنند قطعا حقوقی که می‌گیرند حرام است چرا که از خدمتگزاری سر باز زده‌اند و در جایگاهی قرار گرفته‌اند که مناسب‌شان نیست و در واقع آن را غصب کرده‌اند.
    یکی از مشکلات جامعه ما حرام‌خوری است که حرام‌خوری نیز هر جا ورود پیدا کند آنجا را به خرابی می‌کشاند و این وضعیتی است که با همین مسائل و رخدادهایی که می‌بینیم و می‌شنویم پیش آمده است.

  • ناشناس

    ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۲:۳۴
    با عملکرد دولت، مسئولین، مدیران نمایندگان مجلس مخالفیم چون می خواهند حق و حقوق ما بازنشستگان مخابرات را پایمال و ضایع کنند

  • ناشناس

    ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۲:۲۹
    چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    تاسف بار است که ملک جعفریان مدیر کل مخابرات منطقه تهران هنوز هم مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد
    که بن خوار بار بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را از دی ماه سال ۱۴۰۰ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ واریز نکردن چرا؟


  • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران

    جناب آقای نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی

    سلام علیکم

    چرا با گذشت 18 ماه هنوز مخابرات منطقه تهران بن خوار بار و رفاهیات ما را ندادند.
    بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران

  • ناشناس

    سوال بنده این است که آیا در این مدت 19 ماه در شرکت مخابرات و هم کشورما به صطلاح اسلامی مردی نیست و مردی وجود ندارد که مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران را بررسی و رسیدگی وحل وفصل کند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها