بررسی بازی The Witcher ۳: Wild Hunt

در این گزارش به بررسی بازی ویچر و ۲ نکته آموزشی حین بازی پرداخته شده است.

بررسی بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی ویچر3 وایلد هانت The Witcher 3: Wild Hunt بازی فوق العاده مهیج و اکشن می باشد.

شرکت سی دی پراجکت

این بازی هیجان انگیز توسط شرکت سی دی پراجکت رد ساخته و توسعه یافته است.

سی‌دی پراجکت اس.ای  ناشر و توسعه‌دهنده بازی ویدئویی لهستانی است که توسط مارچین ایوینسکی و میخاو کیچینسکی در مه ۱۹۹۴ در ورشو بنیان‌گذاری شد.

بزرگترین گامی که این شرکت لهستانی در راستای بازی های ویدئویی برداشت و خود را از شایر شرکت ها متمایز کرد این بود که سی‌دی پراجکت بازی ها را به زبان لهستانی بومی سازی کرد و در بازار عرضه کرد و در این زمینه هم بسیار موفق بود.

شرکت سی دی پراجکت برای دو بازی ویدئوی از مجموعه بالدوز گیت با اینترپلی انترتیمنت همکاری کردند.اما هنگامی که شرکت سی دی اجکت مشغول آماده سازی بالدورز گیت (اتحاد تاریک) بود کمپانی اینترپلی انترتینمنت دچار بحران مالی شد و ناچارا بازی را لغو کردند .

بعد از آن شرکت سی دی پراجکت کار خود را متوقف نکرد و از کد بالدورز برای بازی به نام ویچر استفاده کنند.این بازی ویدئویی برگرفته از رمانی به عنوان ویچر با نویسندگی آندژی ساپکوفسکی می باشد.آندری ساپکوفسکی نویسنده لهستانی ست که کتاب هایشان اغلب فانتزی ، حماسی می باشد و به ژانر خیال پردازی بسیار علاقمند می باشد به همین جهت بازی ویلچر که با اقتباس از رمان این نویسنده می باشد بسیار به شهرت رسید.

مروروی بر نسخه پیشین بازی The Witcher

اولین نسخه از مجموعه بازی های هیجان انگیز The Witcher توسط شرکت سی دی پراجکت ری در سال 2007 عرضه شد .لازم به ذکر است در ابتدا بازی ویچر پلتفرم انحصاری رایانه های شخصی بود و سپس سازندگان این بازی در

نوامبر 2008 از ورژن کنسولی آن با نام The Witcher: Rise of the White Wolf برای XBoX 360 ، PLS 3 به نمایش گذاشت .نام این بازی The Witcher: Rise of the White Wolf با استفاده از موتور DaVinci Engine از پایه برای کنسول ها در دست ساخت بود و تغییرات شگرفی نسبت به ورژن رایانه های شخصی می شد و همینطور بسیاری از مشکلاتی که درآن وجود داشت حل می کرد.

قرار براین بود که این بازی با UI جدید و باس فایت های از نو طراحی شده ، موسیقی و همینطور جزئیات بیشتر در بهبوئ طراحی شخصیت ها باشد و همینطور سیستم جنگیدن و هوش مصنوعی بازی پیشرفت شگرفی داشت.

نام (Widescreen Games) توسط استودیوی واید گیمز در کشور فرانسه در حال توسعه بود و همینطور استودیوی سی دی پراجکت رد روی ساخت این بازی نظارت داشت.

ولیکن شرکت واید اسکرین گیمز به دلیل اینکه در زمان مشخصی نتوانست بازی رو جلو ببرد سی دی جکت رد هم دستمزدهای این بازی را دیرتر پرداخت کرد.

در نهایت به دلیل تمام محدودیت های فنی و دیگر مشکلات کیفیت بازی با نقاط ضعف زیاد و دور از انتظار شرکت سی دی پراجکت رد بود و از این رو ساخت بازی The Witcher: Rise of the White Wolf لغو شد .

مدتی قبل شرکت سی دی پراجکت رد از دنباله بازی Cyberpunk 2077 و همینطور نسخه های جدیدی از مجموعه بازی های ویچر The witcher به نمایش گذاشت نسخه چهار The Witcher یکی از آن ها بود .

طی چند وقت اخیر روایات متفاوتی از The Witcher انتشار یافت. اما بسیاری از گیم بازان خواستار نسخه جدید از مجموعه ویچر بودند .

 

 

لازم به ذکر است شرکت سی دی پراجکت رد پس از پایان The Witcher 3: Wild Huntبه شرکت Cyberpunk 2077 انتقال یافت و هم اکنون DLC  «محتوای قابل دانلود»  جدید آن در حال کار کردن هستند .

احتمال آن هست که بعد از پایان ساخت آن تیم به مجموعه باز خواهد گشت و تا استارت ساخت ورژن چهارم زد شود .

رونمایی بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی ویچر ۳: وایلد هانت The Witcher 3: Wild Hunt در مه سال ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز، Ps 4   و Xbox 1  و برای نینتندو سوئیچ در اکتبر ۲۰۱۹ انتشار یافت. همچنین نسخه های بهنیه شده در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های Pls 5   و Xbox  و  سری Xو سری S  منتشر شده اند.

لازم به ذکر است خیلی از استودیوهای دیگر ، بازی‌های سطح پایین را با قیمت‌های ۳۰ و ۴۰ دلاری در قالب ریمسترهای (گرافیک ) ناقص عرضه می‌کنند، سی‌دی پراجکت خاص ترین گیم خودش را به صورت رایگان روی کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی آپدیت کرده است.  ویچر ۳ یکی از بهترین بازی های که کاربران بهانه بازی نکردن آن ندارند.

بازی ویچر

 

داستان بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی ویچر در یک سرزمین و دنیای فانتزی است که توسط جهان‌های موازی محصور شده.انسان‌ها، الف‌ها، دورف‌ها، هیولاها و سایر موجودات در این سرزمین حاضر هستند.

با این حال غیر-انسان‌ها به خاطر تفاوتشان اغلب مورد آزار قرار می‌گیرند.

شخصیت اصلی بازی  گرالت ریویا، یک شکارچی هیولا است که از دوران کودکی نحوه‌ی جنگیدن ، کیمیاگری، ردیابی و استفاده از جادو را فرا گرفته است و به واسطه‌ی موتاژن‌ها از قدرت، سرعت و مقاومت بیشتری برخوردار است. افراد دیگری هم در بازی در کاراکتر مختلف حامی گرالت هستند، شامل معشوقه‌ی او ینیفر ونگربرگ جادوگری قدرتمند، معشوقه‌ی سابق او تریس مریگولد، دوست او دندلاین، یک جنگجوی دورف به نام زولتان چیوی، و استاد گرالت یعنی وسمیر .

هدف اصلی گرالت در داستان بازی Witcher 3 پیدا کردن دخترخوانده‌اش یعنی سیری است. سیری یک منبع است که به طور ذاتی با قابلیت‌های جادویی متولد شده.

او بعد از مرگ پدر و مادرش توسط یک ویچر آموزش دیده بود و در همین حال جادوگری را از ینیفر آموخت. سیری از این راز که پدرش امپراتور بزرگی است اطلاعی نداشت .و در سال های گذشته برای فرار از وایلد هانت پنهان شد.  

وایلد هانت به همراه عده ای از جنگجویان که توسط پادشاه‌شان یعنی اردین الف رهبری می‌شوند از دنیای موازی آمده‌اند.در ادامه داستان بازی Witcher 3 بنا بر انتخاب‌های قبلی بازیکن سوق پیدا خواهد کرد.

اگر سیری زنده باشد، گرالت می‌تواند به مبارزه خود پایان داده و بازنشسته شود و با ینیفر یا تریس بماند،و یا این که یک ویچر تنها باشد.

اگر گرالت در جنگ به پیروزی نیلفگارد کمک کند و سیری را نزد امپراتور ببرد، سیری ملکه امپراتوری خواهد شد، و در غیر این صورت اگر سیری به امپراطور معرفی نخواهند کرد و مرگ او را جعل شود، سیری به یک ویچر تبدیل خواهد شد.

ولیکن اگر سیری در جنگ با وایت فراست کشته شود، گرالت مدالیون ربوده شده‌ی او را به شکار کرده تا به عنوان یادبود نگه دارد، اگرچه در زمان یافتن آن او توسط هیولاها محاصره شده و سرنوشتش نامعلوم خواهد ماند.

2 نکته آموزشی حین بازی ویچر

*روند بهبود خود را تسریع نمایید

اگر مایل نیستید میزان سلامتی خود را از طریق meditate پر کنید و در در جه بالاتر از نرمال بازی می کنید پس باید از هر فرصتی برای روند پر کردن سلامتی استفاده کنید ، می توان گفت بهترین روش تسریع روند استفاده از محلول Swallow است که برای. اینکار نیاز یه یک Drowner Brain , یک Dwarven Spirit و پنج Celandine دارید و بعد از آن مصرف غذاهای که همراه خود دارید است

* صدمه های سقوط کردند

در این ورژن آسیب های ناشی از سقوط بسیار بالاست حتی اگر ارتفاع کم باشد و در کمال تعجب وقتی گرالت از سطح کوتاهی هم به پایین می افتد جان خود را از دست می دهد .

آیتم قابل اهمیت این است که با فشردن دکه rolling از اکثر سقوط ها جان سالم به در خواهید برد و البته این قابلیت در همه موارد کار نمی کند و فقط زمان های تاثیر گذار است که گرالت شروع به غلتیدن می کند.

منبع : psxconsole.ir

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها