باگ های واتس اپ تمامی ندارد!

باگ های واتس اپ تمامی ندارد!

گوگل و واتس‌اپ وجود باگی را تایید کردند که باعث می‌شود در بعضی از دستگاه‌های اندرویدی به نظر برسد واتس‌اپ، بدون این که نیازی باشد، به میکروفون تلفن‌ها دسترسی دارد.

این مسئله نخستین بار یک ماه پیش مطرح شد اما پس از این که یکی از مهندسان توییتر در پستی که توسط ایلان ماسک حمایت شد، درباره آن توییت کرد، مجددا توجهات را به خود جلب کرد.

تصویری که از سوی فواد دبیری، مهندس توییتر، به اشتراک گذاشته بود، نشان می‌دهد بدون این که او از این اپلیکیشن استفاده کند، میکروفون ظاهرا در پس‌زمینه گوشی کار می‌کند. این مهندس توییتر، اسکرین‌شاتی از داشبورد حریم خصوصی اندروید منتشر کرد که تعداد دفعات دسترسی اپلیکیشن‌ها به میکروفون و دوربین دستگاه را نشان می‌دهد.

ایلان ماسک، پست این مهندس را بازنشر کرد و نوشت: واتس‌اپ قابل اعتماد نیست. ماسک به عنوان یکی از طرفداران اپلیکیشن سیگنال شناخته می‌شود و اعلام کرده است که قابلیت پیام‌های مستقیم رمزگذاری شده به زودی در توییتر عرضه می‌شود.

واتس‌اپ در بیانیه‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، مدعی شد که این مشکل، مربوط به اندروید است و نتیجه دسترسی نامناسب این اپلیکیشن به میکروفون نیست و از گوگل برای بررسی و اصلاح این مسئله درخواست کرده است.

این مهندس توییتر، اولین کسی نیست که متوجه این موضوع شده است. حساب واتس‌اپ وب سایت wabetainfo یک ماه پیش به این مسئله اشاره کرده بود که در بعضی از دستگاه‌های پیکسل و سامسونگ مشاهده شده و اعلام کرده بود ری‌استارت گوشی ممکن است مشکل مذکور را برطرف کند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، گوگل هنوز درباره علت این مشکل، توضیحی نداده اما تایید کرد که در حال بررسی این موضوع است. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: از این مسئله مطلع بوده و سرگرم همکاری نزدیک با واتس‌اپ برای بررسی آن هستیم.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار