سرگی برین یک کارآفرین موفق و خالق جوان گوگل

وب سایت دانشگاه کسب و کار در صدد است تا برترین کارآفرینان را به مخاطبان خود معرفی کند. سرگی برین یک از این کارآفرینان برتر و شناخته شده است که در این محتوا ما قصد داریم در مورد خصوصیات شخصیتی او و فعالیت هایی که در طول زندگی انجام داده است مطالبی بیان کنیم. سرگی میخایلوویچ برین ( Sergey Mikhaylovich Brin) یک کارآفرین آمریکایی-روسی است. این جوان مبتکر خالق گوگل است. تا پایان محتوا ما را همراهی کنید تا شما را با خصوصیات و فعالیت های او بیشتر آشنا کنیم.

Shape1

سرگی برین را بشناسیم

همانطور که در بالا ذکر کردیم سرگی برین یکی کارآفرین آمریکایی است که در روسیه متولد شده است. او در 21 ماه اوت در سال 1973 در مسکو متولد شده است. سرگی برین در یک خانواده یهودی با مادری اقتصاددان و پدری که ریاضیدان بود بزرگ شد. خانواده برین در سال 1979 در حالیکه سرگی فقط شش سال سن داشت به آمریکا مهاجرت کردند. سرگی برین موفق به اخذ مدرک کارشناسی در علوم رایانه و ریاضیات از دانشگاه مریلند شد. او همچنین به کمک موسسه خیریه نشنال ساینس توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه استنفورد در سال 1995 دریافت کند. سرگی در حال حاضر ساکن لوس آلتوس در ایالت کالیفرنیا است. در سال 2021 دارایی خالص او حدود 119 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است. با این وجود سرگی برین هفتمین فرد ثروتمند جهان شناخته می شود.

سرگی برین و تاسیس گوگل

سرگی برین با دوست صمیمی خود به نام لری پیج موفق به راه اندازی و تاسیس شرکت گوگل شدند. این دو در دانشگاه استنفورد زمانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کردند با یکدیگر آشنا شدند. آن ها پس از اتمام پایان نامه خود متوجه نیاز روزافزون جهانیان به جستجو در شبکه وب شدند. بنابراین تصمیم به برطرف کردن این نیاز گرفتند. در این خصوص سرگی برین و دوستش پیج یک موتور جستجو برای دانشجویان دانشگاه استنفورد طراحی کردند که دسترسی آنها به محتواهای علمی را به صورت طبقه بندی آسان می نمود. پس از مدتی آن دو یک سایت عمومی با ایده های خود راه اندازی کردند. نام این سایت pagerank بود.

پس از مدتی سرگی برین و لری به فکر این افتادند که یک موتور جستجو با قابلیت رتبه بندی صفحات در اختیار مردم قرار دهند. در نهایت ایده خود را اولین بار در دانشگاه استنفورد با نام گوگل استنفورد راه اندازی کردند. این دو نفر برای توسعه موتور جستجوی خود تلاش بسیاری کردند تا این که در نهایت در سال 1377 هجری شمسی موفق به تاسیس وب سایت گوگل شدند. پس از تاسیس گوگل آنها برای ثبت آن نیازمند پول زیادی بودند که در اختیار نداشتند بنابراین یکی از دوستان آن ها به نام اندی مبلغ صد هزار دلار به آن ها قرض داد. پس از ثبت گوگل در سال 1999 آن ها شرکت خود را به کالیفرنیا منتقل کردند. دلیل این امر این بود که در این شهر بازار رایانه و کامپیوتر مساعدتر از دیگر ایالت های آمریکا بود. هم اکنون شرکت سرگی برین را با نام گوگل پلکس می شناسند.

دستاوردهای سرگی

در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار علاوه بر بیان زندگی و روند موفقیت کارآفرینان برتر شما با دستاوردهای این افراد نیز آشنا خواهید شد. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می دهد. بر این اساس در این قسمت از محتوا دستاوردهای سرگی برین و لری پیج را ذکر خواهیم کرد.

  • سرگی برین و دوست او لری پیج توسط موسسه MIT در گروه 100 مبتکر برتر جوان و زیر 35 سال دنیا قرار گرفته اند.

  • سرگی در سال 2004 بالاترین جایزه مهندسی که توسط بنیاد مارکونی به و اهدا شد را دریافت نمود. همچنین او و لری پیج به عنوان اعضای این بنیاد انتخاب شدند.

  • برین در سال 2004 به آکادمی ملی مهندسی ایالات متحده آمریکا معرفی شد.

زندگی شخص سرگی برین

سری برین در سال 2007 برای اولین بار با یکی از موفق ترین کارآفرینان ایالات متحده به نام سوزان دایان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر و یک دختر بود. رابطه سرگی برین و سوزان در سال 2013 به جدایی ختم شد و سرگی در این یام رابطه ای عاشقانه با آماندا را آغاز کرد. در نهایت در سال 2015 سرگی و سوزان به صورت رسمی از یکدیگر جدا شدند.

طلاق سرگی برین و سوزان به گونه ای نبود که به توسعه گوگل و فعالیت های اقتصادی آنان آسیبی وارد کند. هنگام طلاق این زوج توافقی در خصوص تقسیم دارایی ها را امضا کردند. مبلغ این توافق تاکنون فاش نشده است. به هرحال ین تواف به گونه ای بوده که تاکنون هیچ آسیبی متوجه گوگل نشده است. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: Businessuni.net رسانه تخصصی استارتاپ

 

رپرتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • هلن راد

    سرگی برین یکی ازون کارآفرین های بدون ادعا هستش که خدمت زیادی به دنیای تکنولوژی و کامپیوتر کرده

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها