تجمیع شرکت‌های فناور، راهی برای تولید محصولات نوآورانه

در دنیای امروز تعامل بین‌شرکت‌های فناور به منظور تجمیع داشته‌ها و اندوخته‌های مشترک برای رسیدن به یک محصول فناورانه و نوآورانه، امری بدیهی است.

تجمیع شرکت‌های فناور، راهی برای تولید محصولات نوآورانه

 با این اقدام، شرکت‌ها می‌توانند محصولاتی مشترک با آخرین فناوری روز و ایده‌ها و ابتکارهای نوآوارنه تولید کنند و یا حتی محصولاتی نوین به بازار جهانی عرضه کنند.

این اقدام از طرفی ریسک سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش می‌دهد چون تیم‌های مجرب به هم لینک می‌شوند و از طرف دیگر ضریب موفقیت را بالا خواهد برد چون هر بخش کار، به یک واحد مجرب سپرده می‌شود. علاوه بر این موارد، هزینه‌ها نیز کاهش جدی خواهند داشت.

در این نوع کار، شرکت‌ها هر کدام بنا به توانمندی و قابلیت خود بخشی از کار را بر عهده می‌گیرند و به همان نسبت نیز از درآمدهای حاصله بهره‌مند خواهند شد.

این اتفاق یکی از نمونه‌های موفق در کشور چین است. بارها در اقتصاد این کشور شرکت‌های مختلف در قالب یک کار گروهی محصولی را تولید کردند که حداقل در بازار بزرگ این کشور توانسته بخش قابل‌توجهی از نیاز داخل را رفع و از خروج ارز جلوگیری کند.

آخرین نمونۀ این رویکرد، تیم شدن هوآوی با چانگان برای تولید خودروی هوشمند است. فرایندی که قرار است در آن بخش هوشمندسازی تا حد زیادی توسط متخصصان هوآوی انجام شود که البته شرکت چانگان نیز علاوه بر تجمیع توانمندی‌ها فناورانۀ خود، سرمایه‌گذاری و حمایت ریسک‌پذیر از آن را انجام خواهد داد.

در بیانیه هواوی آمده است: شرکت جدید برای پیشبرد نوآوری و برتری در فناوری خودروی هوشمند و ارتقای شکوفایی و گسترش پیشرفت صنعت خودرو، با شرکای خود کار خواهد کرد.

شرکت خودروسازی چانگان نیز در اظهارنامه‌ای اعلام کرد نسبت سهام و میزان سرمایه توزیع‌شده، توسط دو طرف مذاکره خواهد شد. دو شرکت به اتفاق هم از هدف این شرکت جدید برای تبدیل شدن به پیشروی صنعت در سیستم‌های هوشمند خودرویی مستقر در چین، حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: همت خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها