آموزش و پرورش در آستانه چالشی بزرگ

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش از جذب ۱۱ هزار نفر نیرو در حوزه پرورشی وتربیتی مدارس خبرداد.

آموزش و پرورش در آستانه چالشی بزرگ

قاسم احمدی لاشکی در  یاسوج گفت:یکی از دغدغه‌های جدی وزارت آموزش و پرورش بحث نیروی انسانی و شیوه تامین نیروی انسانی است  که با توجه به افزایش جمعیت حوزه دانش آموزی در یکی دو سال اخیر و از سویی خروجی ما و میزان حجم قابل توجه بازنشستگی  یقیناً دچار  کمبود نیروی انسانی خواهیم شد.

وی ادامه داد:در این راستا وزارت آموزش و پرورش اقدامات اولیه را آغاز  و نشست‌های فراوانی با سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه  انجام داده که انشاالله  بخشی از این دغدغه‌ها حل و فصل خواهد شد.

احمدی لاشکی افزود:در حوزه ابتدایی و مدارس ابتدایی با جمعیت  بیش از هشت و نیم میلیون دانش آموز و افزایش قابل توجه میزان بازنشستگی حدود ۲۸۱۹۷ نفر ردیف استخدامی اخذ شد که از این تعداد  حدود ۲۳۰۰ نفر در مدارس استثنایی   و مابقی در مدارس ابتدایی به کار گرفته خواهند شد و  بر همین اساس آزمون استخدامی در اردیبهشت ماه امسال  برگزار گردید.

 لاشکی گفت:در مرحله اول آزمون استخدامی آموزش و پرورش حدود ۴۸۸ هزار نفر شرکت کردند و بیش از ۵۸ هزار نفر به عنوان چند برابر ظرفیت  شرایط لازم را کسب و در حال حاضر در مرحله فرآیند مصاحبه هستند.

وی افزود:در حوزه متوسطه شاخه نظری و شاخه فنی و حرفی و  کاردانش  مجوز ۲۲۱۸۴ نفر گرفته شده که انشالله آزمون استخدامی در دوازدهم مرداد ماه۱۴۰۲ برگزار  خواهد شد .

 احمدی لاشکی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه به اهمیت حوزه پرورشی اظهار کرد:مجوز ۱۱ هزار نفر نیرو برای حوزه  پرورشی  و تربیتی اخذ شده که انشالله با هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور  زمان آزمون را مشخص خواهیم کرد .

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    برای فعالیت های پرورشی باید به سراغ مراکز خارج از اموزش و پرورش رفت . جذب نیرو چاره کار نیست .چون فعالیت های پرورشی بسیار متنوع و علایق و استعدادی دانش آموزان متنوع است بنابراین دانش آموزان فعالیت های پرورشی راکه اموزش می بینند در صورت صحت و روایی سنجی در گواهینامه فارغ‌التحصیلان هر دوره درقالب کیفی ارزشیابی و سپس ثبت شود.فعالیتهای پرورشی در چهار دسته فرهنگی ،ورزشی هنری و فنی مهارتی ارزیابی شود . بطور کلی تمامی آموزشهای غیردرسی فعالیت پرورشی نامگذاری می‌شود.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها