وعده جدید آقای مسئول درباره رتبه بندی فرهنگیان

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به اعتراضات معلمان در موضوع رتبه بندی تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف خواهد شد.

وعده جدید آقای مسئول درباره رتبه بندی فرهنگیان

جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق ۱۳گانه کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ، معاونت پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش ، مدیرکل آموزش وپرورش استان و روسای آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق، مدیر کل نوسازی استان ، رئیس دانشگاه فرهنگیان ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان ، در محل باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان برگزار شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با تقدیر وتشکر از فعالیتهای خوب انجام گرفته در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : موضوع پروژه مهر از مهمترین اقدامات آموزش وپرورش برای بازگشایی مدارس است که لازم است با برنامه ریزی هوشمندانه برای آغاز مهری بانشاط تلاش شود.

 قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در پروژه مهر باید به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشیم و وضعیت ساماندهی را صرفا در زمینه معلمان محدود نکنیم و به قشر خدمات، معاونان، معلم ورزش و دیگر کارکنان توجه کنیم گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بر تمامی اقشار فرهنگی تمرکز لازم را داشته و به بهترین نحو ممکن ساماندهی نیروی انسانی را انجام دهیم تا به مشکل برنخوریم.

احمدی لاشکی همچنین در ادامه به مستندسازی املاک اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد ۲۱۳۰ ملک دارد که ۱۲۰۰ ملک دارای سند است.

وی افزود: روند سند دار کردن املاک در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد از ابتدای سال ۱۴۰۱ بسیار خوب بوده و این روند با توجه به زمان‌بر بودن پروسه در سال ۱۴۰۲ باید با برنامه‌ریزی دقیق و جدی ادامه پیدا کند تا هرچه بیشتر املاک آموزش و پرورش مستندسازی و تثبیت مالکیت شود

احمدی لاشکی به نقش تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و بیان کرد: باید تلاش کنیم دانشگاه فرهنگیان را بیش‌از پیش احیا کنیم و فضای موردنیاز دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد با همکاری اداره کل نوسازی تامین کنیم.

وی افزود: در بحث دانشگاه فرهنگیان ما هر چقدر هزینه کنیم . سرمایه گذاری است.

وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را کاری بزرگ و ماندگار عنوان کرد و گفت: تبیین این کار بزرگ که با مجاهدت وزیر و حمایت مجلس صورت گرفت به خوبی صورت گیرد.

وی گفت: فرآیند اعتراضات درحال بررسی است و تا قبل از مهرماه همه معلمان در بحث رتبه بندی تعیین تکلیف خواهند شد تا معلمان با لبخند شادی مهر را آغاز کنند.

 معاونت پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به بحث رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: بحث رتبه‌بندی معلمان فراز و فرودهای کلانی داشت اما بالاخره با زحمت تمامی مسئولان در دولت ومجلس به ثمر رسید و اگر ایراداتی دارد قانون می‌تواند در آینده اصلاح شود زیرا اصل بر ریل‌گذاری است.

امیر حسین نعیمی افزود : قانون رتبه‌بندی معلمان بعد از سال‌ها معطلی در مجلس یازدهم تصویب و توسط وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم اجرا شد .

این مسئول بیان کرد: هر چند اجرای این قانون در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد و اعتراضات معلمان را در پی داشت اما باید پذیرفت که این امر طبیعی است چرا که هم دولت این شجاعت را به خود داده تا قانونی که سال‌ها معطل مانده بود را اجرا کند و هم اینکه با توجه به تعداد بالای فرهنگیان و حجم مستندات بارگذاری‌شده در سامانه نمی‌توان منکر اشتباهات شد.

نعیمی خاطر نشان کرد : اعلام رتبه معلمان پایان کار نبود و وزارت آموزش و پرورش در اواخر سال گذشته این فرصت را برای معترضان ایجاد کرد تا بتوانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند و فرآیند رسیدگی به این اعتراضات آغاز و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف خواهند شد

  وی افزود : امتیاز معلمان معترض به رتبه‌بندی بازنگری شده و در صورت هر گونه خطا در مدارک و تعیین رتبه، اعتراضات بررسی و رتبه استحقاقی به هر معلم داده خواهد شد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ابراهیم کریمی

    گول نخورن همکاران برای سازماندهی و ماندن عده ای دارن کشش میدن

  • ناشناس

    یکی از دلایل بحران نیرو در اموزش پرورش
    عدم پرداخت پاداش پایان خدمت مثل وزارت خانه و ارگانهای دیگر هست که معلمان را ناخواسته مجبور میکتد سر سی سال سابقه ۲۰ سال خدمت خروج بزنند ،با توجه به تورم و بیارزش شدن پاداش پایان خدمت نسب ه پنج سال پیش ،ده سال پیش خروج بزنند
    ده سال پیش با پول پاداش میشد خانه یا اپارتمان بخری
    پنج سال پیش با پول پاداش میشد خانه کلنگی یا مسکن مهر بخری و مابقی بدی رهن تا خانه دار بشی
    الا با پول پاداش میشه فقط نیسان خرید بری بارکشی
    ببین از کجا به کجا دسیده ،ارزش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت چه خاصه اموزش پرورش که دیگه با تاخیر هم پرداخت میشه

  • ص

    ای کاش قانونننننننن رتبه بندی معلمان رو هم مثل قانون کذایی حجاب که خون مردم رو در شیشه کرده اند پیگیری می شد .

  • معلم

    امیدوارم دولت نگاه خوب به اعتراضات داشته باشد تا انگیزه ایی برای معلمان معترض ایجاد شود.من مطمئن هستم اکثر اعتراضات آنها به حق است.

  • علی

    خجالت بکشید . پس از سالها دو تومن به حقوق کارکنان مهمترین وزارتخانه اضافه کردید، گوش فلک را کر کردید . گم بشید با این همه تفاوت احترام‌به معلم در کشورهای شرق و غرب با ایران بی مدیر و صاحب.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها