فرهنگیان عشق ورزش بخوانند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: افتتاحیه مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور روز جمعه ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

فرهنگیان عشق ورزش بخوانند

رضا رضایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه کرمان میزبان مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور است، اظهار داشت: این مسابقات در رده سنی 40 و زیر 40 سال ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان بعد از کرونا از سرگیری شد و این مسابقات در رشته‌های مختلف در سطح استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: در استان کرمان این مسابقات به هشت بخش تقسیم‌بندی شده است که مسابقات بین آنها برگزار و در نهایت برگزیدگان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 12 هزار فرهنگی استان کرمان در مسابقات ورزشی فرهنگیان شرکت کردند که بیش از 25 درصد کارکنان آموزش و پرورش استان کرمان می‌شود، افزود: بیش از 10 استان متقاضی میزبانی از مسابقات ورزشی فرهنگیان بودند که با ارزیابی انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با میزبانی استان کرمان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه چهار سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات فوتسال در شهر کرمان انتخاب شده است، بیان کرد: بیش از 500 همکار فرهنگی ورزشکار از مربی و بازیکن و عوامل تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند و در این ایام در کرمان حضور دارند.

رضایی با بیان اینکه مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور از تاریخ 16 تا 20 تیرماه در شهر کرمان برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور عصر روز جمعه 16 تیر همزمان با روز عید غدیر در سالن شهدای کارگر برگزار می‌شود و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا میزبانی شایسته‌ای از این عزیزان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی مدارس استان کرمان در یک‌سال اخیر بیش از 40 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون 25 زمین چمن مصنوعی در مدارس استان کرمان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از 33 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح شهید سلیمانی هزینه شده است، ابراز داشت: فضاهای ورزشی مدارس استان کرمان در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جشنواره نوجوان خوارزمی نیز در کرمان در حال برگزاری است، بیان کرد: بیش از 500 دانش‌آموزان از شهرستان‌های مختلف استان در این جشنواره در حال رقابت هستند.

رضایی با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش و پرورش استان استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای معرفی و انتقال فرهنگ غنی مردم کرمان است، گفت: وجود مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت در کرمان باعث شده که کرمان در کانون توجهات کشور و دنیا قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از میزبانی هر رویداد فرهنگی، علمی و ورزشی که وزارت آموزش و پرورش به ما اختصاص بدهد، استقبال می‌کنیم، افزود: برگزاری این رویدادها برای توسعه استان کرمان در زمینه‌های مختلف موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از 210 هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کردند، ادامه داد: اعتقاد داریم هر هزینه‌ای که در آموزش و پرورش شود در واقع سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 4 استخر شنا در سطح استان کرمان تکمیل و تحویل مردم می‌شود، بیان کرد: استخر شنا در شهرستان‌های ریگان، زرند، منوجان و نرماشیر تا پایان سال افتتاح می‌شود و ساخت و تکمیل سه استخر شنای دیگر نیز در دست اقدام است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها