بورس | بازار سرمایه | فرابورس

راه حل ثبات نرخ دلار چه بود ؟ / آیا عملکرد بانک مرکزی مفید است

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای در بازار ارز، اظهار کرد: دلالان و سودجویان سعی می‌کنند با فضاسازی و گفت: یکی از اقدامات مهم در همین راستا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود که به حساب بانک‌های ایرانی نزد دو بانک قطری واریز شد.

راه حل ثبات نرخ دلار چه بود ؟ /  آیا عملکرد بانک مرکزی مفید است

نرخ ارز عبارتست از ارزش یک واحد پول ملی کشور در قبال پول ملی کشور دیگر که معمولاً با دلار آمریکا مقایسه می‌شود. نرخ ارز به عوامل مختلفی از جمله تورم، توازن تجاری، سرمایه‌گذاری خارجی و سیاست‌های پولی و مالی دولت وابسته است. این نرخ می‌تواند ثابت یا متغیر باشد و توسط بانک مرکزی هر کشور نظارت و مدیریت می‌شود. در کلیه معاملات بین‌المللی از جمله واردات و صادرات، سفرهای تجاری و سرمایه‌گذاری‌های خارجی، نرخ ارز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رمضان علی سنگ دوینی؛ نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای در بازار ارز، اظهار کرد: دلالان و سودجویان سعی می‌کنند با فضاسازی و خبر‌های مخرب باعث ناآرامی و نابسامانی بازار ارز شوند.

وی افزود: واقعیت این است که بازار ارز کشور ما در ماه‌های گذشته آرامش و ثبات را پشت سر گذاشته و این فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که معاندین از این ثبات در بازار ارز عصبانی هستند.
نماینده مردمان گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های منطقه و گشایش‌های اقتصادی در سایه این توسعه روابط، باعث شده تا ما شاهد روند بهتری در مبادلات بانکی و آزادسازی دارایی‌هایمان از کشور‌های مختلف باشیم.
سنگ دوینی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در همین راستا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود که به حساب بانک‌های ایرانی نزد دو بانک قطری واریز شد.
وی ادامه داد: آزادسازی ۶ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و همینطور دسترسی به منابع کشورمان در عراق باعث افزایش پشتوانه پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز کشور می‌شود.
سنگ دوینی گفت: با این اتفاقات، دست بانک مرکزی نیز باز‌تر شده و به نحو بهتری می‌تواند بازار ارز را مدیریت کرده و ثبات و آرامش آن را حفظ کند.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سایه گسترش روابط و تعاملات و در ادامه موفقیت‌های اقتصادی، دارایی‌های کشورمان در دیگر کشور‌ها نیز آزاد شده و به اقتصاد وارد شود تا شاهد ادامه روند ثبات و آرامش در بازار ارز باشیم.

منبع: ایبنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر