یک احتمال قوی برای قیمت بیت کوین؛

قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

اقتصاددانان دو احتمال قوی درباره قیمت بیت کوین مطرح کردند.

قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

یک فعال ارز دیجیتال پیش‌بینی کرد قیمت بیت کوین احتمال دارد به مرز ۴۰ هزار دلار برسد و این قیمت محدوده منطقی برای این ارز است.

بر اساس گزارش این هفته بیت‌فینکس آلفا، قیمت بیت‌کوین (BTC) طی ۳۰ روز گذشته ۶ درصد افزایش یافته است که تحت تأثیر عواملی مانند در دسترس بودن محدود و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران بوده است.

علاوه بر این، در ۱ اکتبر، یک معامله گر محبوب ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرد که ۴۰۰۰۰ دلار می‌تواند یک قیمت معقول برای بیت‌کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ باشد.

 با این حال، تحلیل دیگری درباره کاهش احتمالی تا مرز ۲۰ هزار دلاری شدن هشدار داد.

ماه اکتبر که برای فعالان بازار رمزارز به ماه آپتوبر (Uptober) معروف است با قدرت برای بیت‌کوین شروع شد.

ماه آپتوبر برای بیت‌کوین به‌چه معناست؟

از آنجایی که روند قیمت بیت‌کوین چرخه‌ای است و به‌صورت دوره‌ای تکرار می‌شود، الگوهای مختلفی ظاهر می‌شوند که فعالان بازار به تحقق و تکرار آنها امید دارند.

 به عنوان مثال روند ماه سپتامبر گرایش به نزول در قیمت‌ها دارد اما از طرف دیگر بازار کریپتو در ماه اکتبر معمولاً بهبود می‌یابد، به همین دلیل است که این ماه به‌شوخی توسط اعضای جامعه به آپتوبر (Uptober) تغییر نام داده است.

بیت‌کوینی در صرافی‌ها نمانده است!

گزارش بیتفینیکس که در ۲ اکتبر منتشر شد بیان کرد که ذخایر بیت‌کوین صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است که نشان دهنده محدودیت شدید عرضه آن است. این مطالعه تاکید می‌کند که دارندگان بیت‌کوین درازمدت همچنان در حالت HODL)) باقی می‌مانند و عرضه‌های قدیمی‌تر از سه سال عمدتاً غیرفعال هستند.

برعکس، به‌گفته تحلیلگران بیتفینیکس، برخی از دارندگان کوتاه مدت که ۱۲ تا ۱۸ ماه پیش بیت‌کوین خریداری کرده اند، به نظر می‌رسد که تمایل دارند سود خود را نقد کنند.

 این گزارش پیش‌بینی می‌کند که نوسانات بازار دوباره ظاهر شود.

تحلیلگران توضیح می‌دهند که ماه سپتامبر با یک نکته مثبت برای بیت‌کوین به پایان رسید که به طور سنتی منجر به اکتبرهای صعودی برای بیت‌کوین می‌شود.

داده‌های کریپتوکوآنت اکنون می‌گوید که تعداد بیت‌کوین‌های موجود در صرافی‌ها روبه کاهش است و به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده‌ است.

 طبق داده‌های کریپتوکوآنت، تنها ۲ میلیون بیت‌کوین (BTC) اکنون در پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز قرار دارد.

معیارهای مختلف زنجیره‌ای، از جمله کاهش روز بیت‌کوین و نسبت خرید بالا، نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین در قیمت‌های فعلی ثابت باقی می‌ماند.

 شماره ۷۴ گزارش آلفای بیتفینیکس جنبه‌های کلان اقتصادی حمایت از رشد بالقوه بیت‌کوین را برجسته می‌کند که به فرود نرم اقتصادی ایالات متحده با کاهش تورم اصلی ماه اوت و هزینه‌های مصرف‌کننده اشاره می‌کند.

با این وجود، استراتژیست‌های بازار به چالش‌های مداومی مانند افزایش قیمت انرژی، نرخ‌بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی اشاره می‌کنند که ممکن است مانع رشد قیمت بیت‌کوین شوند.

 در تحلیلی که در پلتفرم رسانه اجتماعی X منتشر شد، یک معامله‌گر و تحلیلگر معروف به (Cryptobullet) تاکید کرد که قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت‌کوین همچنان یک احتمال است.

 او الگوی «سر و شانه‌های غول‌پیکر» را مشاهده کرد و پیش‌بینی ‌کرد قیمت بیت‌کوین تا ۲۸ هزار دلار صعود کند و سپس تا محدوده ۲۰ هزار دلار کاهش یابد.

با این حال، میشایل ون‌دی پوپ یکی دیگر از تاجران و تحلیلگران پلتفرم رسانه اجتماعی X، در مورد بیت‌کوین ابراز خوش بینی کرد و نوشت: به ماه آپتوبر (Uptober) خوش آمدید، به Q۴ خوش آمدید که به سمت یک سه ماهه عالی پیش می‌رود و احتمالاً با تأیید ETF و رالی قبل از هاوینگ تقویت می‌شود.

قیمت ۴۰ هزار دلار برای بیت‌کوین منطقی است

سنتیمنت شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارز گفت؛ بیت‌کوین برای نخستین بار از ۱۷ آگوست به بالای ۲۸ هزار دلار رسیده است، با انباشت ۱۰ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین در کیف‌پول‌ها، مجموعاً ۱.۱۷ میلیارد دلار بیت‌کوین از اول سپتامبر جمع آوری شده است، بازگشت به ۳۰ هزار دلار بیشتر و بیشتر محتمل به نظر می‌رسد، مگر اینکه این کیف‌پول‌ها اکنون شروع به فروش کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر