پیش بینی کاهش قابل توجه قیمت دلار آزاد

طبق اطلاعات به دست آمده، سوئیفت برای انتقال ۶ میلیارد دلار ایران باز شد که همزمان با این خبر قیمت دلار از ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان به سمت کانال ۴۸ هزار تومانی حرکت کرده است.

پیش بینی کاهش قابل توجه قیمت دلار آزاد

به نظر می‌رسد با واریز ارزهای آزادشده ایران به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر تا اوایل هفته آینده، ‌ایران امکان خرید کالا و پرداخت وجه آن با روال متعارف بانکی را از طریق این ارزها خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌شود بخشی از این ارزها به صورت اسکناس وارد چرخه ارزی شود و قیمت دلار غیررسمی تا ۴۷ هزار تومان هم در هفته اول کاهش یابد.

مقرر شده است این ۶ میلیارد دلار که برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود، از طریق سوئیفت و از مسیر رسمی نقل و انتقال شود.

همچنین روز سه‌شنبه مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفته است که بنا به اخبار و شنیده‌های رسمی و غیررسمی، ۶ میلیارد دلار تحت کلید بانک مرکزی قرار گرفت و با توجه به زمزمه، ۱۰ میلیارد دیگر از منابع که در راه است، بانک مرکزی قاعدتا قدرت دخالت موثری در بازار دارد، پس باید منتظر بعد از تعطیلات بود و عکس‌العمل بازار را دید.

‌روز ۲۱ شهریور، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به‌زودی بانک مرکزی و وزارت خارجه جزئیات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور اعلام کنند.

‌با استقاده از امکان پیش آمده در قطر و با بازگشایی سوئیفت، ایران امکان خرید کالا و پرداخت وجه آن از طریق روال متعارف بانکی را از طریق این ارزها، خواهد داشت؛ از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود بخشی از این ارزها به صورت اسکناس نیز وارد چرخه ارزی شود و با تأثیر این منابع آزاد شده، قیمت دلار و یورو در روزهای پیشِ رو کاهش یابد؛ کارشناسان می‌گویند احتمالا دلار غیررسمی تا ۴۷ هزار تومان هم در هفته آینده کاهش قیمت یابد و این روند در هفته‌های آتی هم ادامه خواهد یافت.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اگر همه دنیا دلار را کنار بگذارند مسئولان اقتصادی (مافیا) ما تا آخر برای له کردن مردم از دلار استفاده می کنند .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر