قیمت دلار تا پایان شهریور چقدر می‌شود؟

قیمت دلار امروز از کف کانال ۴۹ هزار تومانی فاصله گرفت و رشد داشت.

قیمت دلار تا پایان شهریور چقدر می‌شود؟

افزایش قیمت این اسکناس در بازار رکودی شهریور، در حالی رخ داد که معامله‌گران می‌گویند با پایان یافتن ۶ ماهه اول سال و برگشت ساعت کار بانک‌ها به روند سابق، دلار در کانال‌های قیمتی بالاتر معامله خواهد شد.

با شروع دومین هفته شهریور قیمت دلار رشد ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. در پایان هفته گذشته اسکناس آمریکایی متاثر از سیگنال‌های مساعد سیاسی روند کاهشی  محدودی داشت و به کف کانال ۴۹ هزار تومانی برگشت. اما امروز قیمت دلار کاهش هفته گذشته را جبران کرد.

معامله‌گران روند عرضه و تقاضا در بازار ارز را متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند سفرهای پایانی تابستان و برخی سیگنال‌هایی که مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفته، باعث رشد محدود این اسکناس شده است.

در حالی که بلومبرگ اعلام کرده است رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌‌‌المللی انرژی اتمی قرار است درباره فعالیت‌‌‌های هسته‌‌‌ای ایران گزارشی مبنی بر ‌کاهش سرعت ذخیره‌‌‌سازی اورانیوم با غنای ۶۰ درصد گزارشی منتشر کند، رسانه‌ها نیز از احتمال یک توافق موقت میان ایران و آمریکا خبر داده‌اند. اما با این حال، قیمت دلار امروز را با نوسانات افزایشی به پایان رساند.

این در حالی است که برخی تحلیلگران ارشد مسائل بین‌الملل معتقدند برای بازگشت به میز مذاکره در راستای احیای برجام خیلی دیر شده است. آنها می‌گویند برای دستیابی به کاهش تحریم‌ها، باید نوع جدیدی از مذاکره بین آمریکا و ایران انجام شود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت دلار حداقل تا پایان شهریور و مهر ماه در محدوده کنونی باقی بماند. اما اینکه در نیمه دوم سال قیمت دلار به چه سمتی حرکت کند، بستگی به عملکرد دولت و مسیر حرکت شاخص‌های کلان اقتصاد دارد.

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به رشد ارزش ذاتی دلار در شهریور گفت: «بنابر داده‌های کلان اقتصادی و محاسبات صورت‌گرفته ارزش ذاتی دلار در مردادماه ۵۵ هزار تومان بود. این در حالی است که برای ماه جاری محدوده قیمتی ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان ارزش ذاتی دلار را در شهریور می‌دانیم.»

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر