پیش بینی کارآمد از قیمت سکه در بازار امروز

در یک هفته اخیر قیمت طلا و سکه با ضربان‌های محدود دلار در کانال‌های قیمتی بالا و پایین نوسان داشت. شروع هفته اخیر برای بازار طلا با کاهش همراه بود و نهایتا پنجشنبه را با روند افزایشی پشت سر گذاشت و به کانال‌های قیمتی بالاتر راه یافت. اما آیا با وجود افزایش قیمت، شرایط رکودی در بازار طلا همچنان پایدار است؟

پیش بینی کارآمد از قیمت سکه در بازار امروز

در حالی که قیمت سکه به تبعیت از دلار نخستین روز هفته اخیر را با کاهش و در کانال پایین‌تر آغاز کرد، اما آخرین روز هفته را با پایانی افزایشی و در کانال قیمتی بالاتر پشت سر گذاشت.

رد پای طلای جهانی در افزایش قیمت سکه

روز پنجشنبه سکه امامی به کانال ۲۸ میلیونی ورود کرد و سکه بهار ۲۵ میلیونی شد. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت با وجود کاهش مختصر در قیمت دلار به پشتوانه افزایش قیمت طلای جهانی و ورود مجدد به کانال ۱۹۰۰ دلاری باشد.

طی روزهای اخیر روند افزایشی قیمت انس در بازارهای جهانی و نقش معاملات بازیگران بزرگ در بازار طلای داخلی، نوساناتی را در این بازار رقم زد. این در حالی است که در برخی از روزهای  هفته اخیر، راه بازار طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد.

در این میان، فعالان این بازار همواره بر سایه رکود در بازار فلز زرد به واسطه ماه‌های محرم و صفر تاکید می‌کنند. آنها امیدوارند با اتمام ماه صفر، رونق به بازار طلا بازگردد اما به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نباید انتظار نوسانات شارپی را در این بازار داشت.

تغییر کانال سکه‌های سنگین

روز پنجشنبه دوم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون تومان مبادله شد و به کانال بالاتر راه یافت. همچنین قیمت سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان رشد داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان مبادله شد.

با این وجود افزایش قیمت‌ها در بازار سکه نتوانست راه نیم‌ و ربع سکه را به کانال بالاتر باز کند. روز گذشته نیم‌سکه افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه‌ای بود که تغییر قیمت نداشت. این قطعه با رقم ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی روز چهارشنبه معامله شد.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه ۴ شهریور ۱۴۰۲/ طلا و سکه به کانال بالاتر می‌روند؟

روز پنجشنبه سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا راه خود را از سکه جدا کرد

روز پنجشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش محدود سه هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۲۱ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش سه هزار و ۳۰۰  تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۳ هزار تومان معامله شد. در این روز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسید.

در دومین روز شهریور حباب سکه در تمام قطعات افزایشی بود. حباب سکه امامی با ۱۶۴ هزار تومان افزایش پرچمدار بیشترین رشد بود. حباب سکه بهار ۱۱۳ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۵۳ هزار تومان، ربع سکه هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد داشتند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر