تتر و ارز هرات چطور دلار و سکه را صعودی کردند

برخی از معامله گران می گفتند امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه سه عامل مهم، لیدر بازار دلار شد.بازار ارز هرات، قیمت تتر و نرخ حواله درهم.عصر امروز در زمان نگارش این گزارش برخی از سایت ها نرخ دلار را ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده بودند.

تتر و ارز هرات چطور دلار و سکه را صعودی کردند

امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه، اکثر بازارها با گپ مثبت و یا در مرز مقاومتی باز شدند.بررسی ها نشان می دهد از بازار ارز تهران گرفته تا هرات، معامله گران شاهد نوسانات صعودی قیمت دلار بودند.

در تهران قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز تقریبا ۲۰۰ تومان بالاتر از نرخ بسته شده دیروز به فروش رسید. طبق ادعای معامله گران قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی صبح امروز در مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.این محدوده از نظر تکنیکالیست ها مهم تلقی می شد.

پیش از این اتفاق این دسته از فعالان بازار گفته بودند در صورتی که دلار به بالای این محدوده برسد در حرکت بعدی برای شکستن ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان تلاش خواهد کرد.

عصر امروز در زمان نگارش این گزارش برخی از سایت ها نرخ دلار را ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده بودند. به عقیده برخی از فعالان اقتصادی در صورتی که دلار به مرز ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برسد در مرحله بعد مهم ترین مرز مقاومتی محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

۳ لیدر اصلی بازار دلار

برخی از معامله گران می گفتند امروز سه عامل مهم،لیدر بازار دلار شد.بازار ارز هرات، قیمت تتر و نرخ حواله درهم . قیمت دلار در بازار ارز هرات که روز گذشته با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود در بازار امروز پنجشنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان باز شد و در ادامه معاملات به سمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان گام برداشت.

برخی از معامله گران مدعی بودند قیمت دلار فردایی عصر امروز مرز مقاومتی ۵۰ هزار و۸۰۰ تومان را هم شکسته است.دلار فردایی در تهران هم در همین محدوده به فروش رسید.

قیمت تتر در معاملات شبانه تا مرز مقاومت ۵۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد و در بازار امروز بالای مرز ۵۱ هزار تومان در حال نوسان بود.

نرخ حواله درهم نیز دیروز با ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد و در بازار امروز با ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان روانه بازار شد.درهم برای مدت زمان کوتاهی به یک قدمی کانال ۱۴ هزار تومان هم رسید اما نتوانست این مرز را بشکند.

پیش بینی معامله گران از دلار

در شرایط کنونی برخی از معامله‌گران می‌گویند اگر اخبار نتیجه نشست شورای امنیت منفی باشد  قیمت دلار  حتی می‌تواند با افزایش تا کانال ۵۱ هزار تومان هم بالا برود. اما اگر اخبار مثبت باشند، احتمال تست کانال ۴۸ هزار تومان در بازار زیاد است.

از سوی دیگر در شرایطی که بازار در انتظار اخبار نشست شورای امنیت به سر می برد؛ عصر امروز خبر آمد که دولت انگلیس ۱۳ مقام و سازمان ایرانی را به اتهامات حقوق بشری در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.این تحریم ها در واقع اولین تحریم‌های مستقل انگلیس از زمان جدایی از اتحادیه اروپا می باشد.

از سوی دیگر؛ یکی از خبرهای مهم امروز  که مورد توجه معامله گران قرار گرفت، گزارش جدید گادرین بود. روزنامه گاردین در گزارشی نوشت انگلیس درخواست‌ها برای قرارگیری سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را رد کرده است و به جای آن تصمیم گرفته تا شرکت‌ها و حامیان آن را تحت تحریم قرار بدهد.

بازار طلا جهانی در اشباع فروش

بازار جهانی طلا عصر امروز شاهد اشباع فروش بود.قیمت اونس طلا عصر امروز تا نزدیک مرز ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد.بررسی ها حکایت از آن دارد که فلز گران بهای جهانی به گزارش جدید بخش اشتغال واکنش نزولی نشان داد ؛ از سوی دیگر بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله ایالات متحده به ۵.۰۹ درصد، بالاترین حد سال ۲۰۰۷ رسید.

برخی از تحلیلگران اقتصادی می گفتند در صورتی که مرز ۱۹۰۰ دلار از دست برود احتمال کاهش تا محدوده ۱۸۸۰ دلار نیز محتمل خواهد بود.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز طبق اعلام سایت ها تا سطح ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان پایین آمد.بالاترین قیمت طلا هم امروز تقریبا ۲ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود..عصر امروز هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در حول و حوش ۲ میلیون و ۳۸۳ هزارو ۷۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز چهارشنبه نوسان صعودی محدودی را نشان می دهد.

قیمت سکه نیم پله بالا رفت

قیمت سکه هم امروز مانند قیمت طلا رشد قابل ملاحظه را ثبت نکرد.در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم؛ امروز قیمت سکه امامی تقریبا نیم پله بالا رفت و ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.در شرایط کنونی سکه اگر مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل است، اما اگر این محدوده حفظ شود ممکن است دوباره به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر