پیش بینی اساسی از قیمت سکه (۲۳ اردیبهشت)

پیش بینی اساسی از قیمت سکه (۲۳ اردیبهشت)

هفته گذشته بازدهی بازار طلا و سکه منفی شد. این در حالی بود که قیمت سکه در آخرین روز هفته با روند افزایشی به کار خود پایان داد. کارشناسان اقتصادی روند کلی این بازار را صعودی می‌دانند.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بود. در سومین هفته اردیبهشت قیمت در بازار طلا هر دو روند افزایشی و کاهشی را به خود دید. اخباری که روانه بازار شد سکه را در برخی روزها تا کانال ۳۳ میلیون تومان بالا برد.

این در حالی بود که قیمت طلا و سکه هفته سوم اردیبهشت را با بازدهی منفی پشت سر گذاشتند. در همین راستا محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا گفت: در هفته‌ای که گذشت در حوزه بین‌المللی، با توجه به اشکالات و مسائلی که در حوزه بانک‌ها اتفاق افتاد و تعدادی از بانک‌ها با مشکلات مالی و ورشکستی مواجه شدند، ارزش دلار کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر، معاملات نرخ بهره در آمریکا باعث شد که قیمت جهانی طلا و فلزات گران‌بها همچون نقره، پلاتین و پالادیوم با افزایش همراه باشد که علت آن نیز سرمایه‌گذاری بر روی این چهار فلزات قیمتی بوده است.

این مقام صنفی سابق به افزایش قیمت انس جهانی طلا اشاره می‌کند و می‌افزاید: طبیعتا افزایش قیمت اونس جهانی طلا باید منجر به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخل می‌شد اما چنین اتفاقی نیفتاد. کاهش نرخ ارز و کاهش هیجانات باعث کاهش تقاضا شد و همچنین معاملات باثبات‌ و شفافیت بیشتر انجام شد.

گفتنی است در سومین هفته اردیبهشت ثبت‌نام در بازار خودرو جریان ورود پول به بازارهای مالی را کند کرد و از قدرت سکه‌بازارن افزایشی کاسته شد.

صعود سکه و دست خالی طلا

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا تا سطح دو میلیون و ۵۶۹ هزار ۸۰۰ تومان بالا رفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات با افزایش قیمت سکه همراهی نکرد و با قیمت دو میلیون و ۶۴۲ هزار تومانی بسته شد و روند کاهشی داشت. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشت.

هر مثقال طلا نیز ۴۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت بخش کوچکی از زیان دو روز ماقبل خود را جبران کرد. این قطعه روز پنجشنبه با قیمت ۳۲ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱۱۵ هزار تومانی را تجربه کرد.

فعالان اقتصادی معتقدند که سکه در موقعیت حساسی قرار گرفته، به عقیده آنها در صورتی که سکه امامی بالای این مرز باقی بماند، ممکن است موجب ورود تدریجی خریداران جدید به بازار شود و سکه به سوی نیمه کانال مذکور حرکت کند.

روز پنجشنبه سکه بهار با ۲۰۷ هزار تومان افزایش قیمت بیشترین مقدار رشد قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۴۰ هزار تومان و  سکه گرمی ۱۰ هزار تومان گران شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۴۰ و ۶ میلیون و ۸۱۰هزار تومان مبادله شدند.

روز پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت، حباب سکه در تمام قطعات افزایش محدودی داشت. دیروز حباب سکه بهار با ۱۱۴ هزار تومان افزایش بیشترین رشد قیمت را داشت.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر