احتمال سقوط سکه تا کانال ۳۲ میلیون تومان

تحلیلگران اقتصادی از دو مرز مهم در بازار سکه نام می‌برند. آنها اسم این دو مرز را سکوی سقوط و سکوی صعود نامگذاری کرده‌اند.

احتمال سقوط سکه تا کانال ۳۲ میلیون تومان

قیمت سکه امامی در چهارمین روز هفته تا مرز مقاومتی ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت. با این حال، سکه‌بازان در عبور از این مرز ناکام شدند و فلز گرانبهای داخلی به سمت کانال ۳۲ میلیون تومان برگشت.

تحلیلگران اقتصادی از دو مرز مهم در بازار سکه نام می‌برند. آنها اسم این دو مرز را سکوی سقوط و سکوی صعود نامگذاری کرده‌اند.

به عقیده آنها فاصله قیمتی ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در واقع سکوی حمایتی برای سکه است. در صورتی که قیمت سکه این محدوده حمایتی را از دست بدهد ممکن است سکه‌بازان در موقعیت فروش قرار بگیرند و احتمال سقوط تا ابتدای کانال ۳۲ میلیون تومان و چه بسا برگشت به پله هشتم و نهم مرز ۳۱ میلیون تومان محتمل باشد.

از سوی دیگر، در صورتی که فلز گرانبهای داخلی از مرز مقاومتی ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند این امر ممکن است موجب تقویت تقاضا و زمینه‌ساز رسیدن قیمت سکه به نیمه کانال مذکور و حتی زمینه رسیدن آن به کانال ۳۴ میلیون تومان‌ را فراهم سازد.

شب گذشته قیمت طلای جهانی رشد تقریبا ۱۵ دلاری را به ثبت رساند و در محدوده ۲ هزار و ۳۵ دلار به فروش رسید. این امر ممکن است دست افزایشی‌های بازار سکه در روز جاری را بالا نگه دارد.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند در صورتی که طلای جهانی در محدوده یاد شده تثبیت بدهد ممکن است در مرحله بعد به سمت ۲ هزار و ۵۰ دلار حرکت کند.

از نگاه تحلیلگران، حمایت اولیه اونس طلا ۲ هزار و ۱۸ دلار و حمایت قوی‌تر، محدوده ۲ هزار و ۸ دلار خواهد بود و پایین رفتن قیمت طلا از آن، خریدار را تضعیف خواهد کرد و احتمال کاهش به سطح یک هزار ۹۹۰ وجود دارد.

با این حال، عده ای دیگر معتقدند که بازیگر اصلی بازار سکه در واقع دلار است و سکه‌بازان به روند حرکتی نرخ دلار در روز جاری دقت می‌کنند و سعی خواهند کرد همگام با دلار حرکت کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر