قیمت دلار در حال عقب‌ نشینی به نرخ‌ های ابتدای سال

بازار ارز ایران که در فروردین ماه شاهد افزایش نرخ دلار تا حدود ۷۰ هزار تومان بود، این روزها روندی کاهشی را تجربه می‌کند و قیمت دلار به سرعت در حال رسیدن به نرخ‌های ابتدای سال است.

قیمت دلار در حال عقب‌ نشینی به نرخ‌ های ابتدای سال

 

عوامل متعددی در این امر دخیل هستند. تشدید تنش‌ های سیاسی و حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که در فروردین ماه رخ داد، منجر به افزایش نرخ دلار شد. اما پس از انجام "عملیات وعده صادق" و همچنین سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به عربستان و خبرهای مربوط به گشایش‌های ارزی، روند بازار معکوس شد.

علاوه بر این، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران از گشایش‌های ارزی جدید خبر داد و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق نیز از افزایش ترددها در این اقلیم و احتمال مداخله بازارساز در بازار سلیمانیه خبر دادند.

برخی تحلیلگران تکنیکال معتقدند که حمایت ۵۷ هزار تومان برای فعالان بازار ارز بسیار مهم است و در صورت از دست رفتن آن، رسیدن به نرخ ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان دور از انتظار نیست.

هنوز مشخص نیست که روند کاهشی قیمت دلار تا کجا ادامه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد عوامل متعددی در حال اثرگذاری بر بازار هستند که می‌توانند به کاهش بیشتر قیمت دلار در روزهای آینده کمک کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر