دلار روی مدار کاهش قیمت قرار گرفت

نرخ ارز که پس از وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، در شب هنگام و ساعات تعطیل بازار هم با سودجویی دلالان در فضای مجازی روند افزایشی گرفته بود،از صبح دیروز کاهشی شد و امروز هم در شرایطی آرام قرار داشت و کانال ۵۸ هزار تومان را حفظ کرد.

دلار روی مدار کاهش قیمت قرار گرفت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 به‌دنبال این سانحه، در واکنشی هیجانی نرخ ارز که در روزهای پیش از آن تا ۵۷ هزار تومان هم کاهش یافته بود، با افزایش مواجه شد و حتی در ساعات تعطیلی بازار ارز، در کانال‌های تلگرامی تا ۶۲ هزار تومان هم بالا رفت.

روز دوشنبه از هیجانات بازار ارز کاسته شد و دوباره بازار روند نزولی به خود گرفت و بار دیگر به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت و در محدوده ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

طبق مشاهدات میدانی در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳، قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز بین ۵۸ هزار تومان تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بود. دلالان در میدان فردوسی، تهران، دلار را به قیمت ۵۸ هزار تومان از مردم می‌خریدند. در همان زمان، قیمت فروش دلار توسط این دلالان بین ۵۸ هزار تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان متغیر بود.

قیمت یورو نیز در محدوده ۶۴ هزار تومان قرار داد و دلالان بازار، این ارز را ۶۴ هزار تومان می‌خرند و ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر