قیمت طلا ۱۸ عیار | قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلای جهانی | شمش طلا

چگونه قیمت طلا را پیش بینی کنیم؟

بر اساس عواملی که ذکر شد برای پیش‌بینی قیمت طلا از یک طرف باید روند انس جهانی را در نظر گرفت؛ اتفاقاتی نظیر تغییرات نرخ بهره بانک‌های مرکزی به ویژه فدرال رزرو آمریکا و رخدادهای سیاسی و اقتصادی جهانی می‌تواند بر روی قیمت انس اثرگذار باشد.

چگونه قیمت طلا را پیش بینی کنیم؟

در بازار جهانی طلا، قیمت طلا بر اساس عوامل مختلفی مانند وضعیت اقتصادی جهان، نرخ ارز، تغییرات سیاسی و اقتصادی و شرایط جهانی دیگر معیین می‌شود. این بازار به عنوان یکی از بازارهای مهم مواد قیمتی برای سرمایه گذاران و افرادی که به سرمایه گذاری در محصولات با ارزش از جمله طلا علاقه‌مند هستند، شناخته می‌شود.

از طرف دیگر قیمت تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد؛ در هفته‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای ۳۴ میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بررسی روند این ۲ عامل نقش اساسی خواهد داشت.

زمانی که بازار طلا روند با ثباتی را طی می‌کند بهترین زمان خرید طلا و سکه است، در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه زمانی که قیمت‌ها در طول یک ماه ثبات دارند مردم می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

اما باید توجه داشت ورود به بازار طلا برای خرید در زمان‌هایی که قیمت‌ها التهاب دارد کار درستی نیست؛ اگر به روند یک ماه اخیر بازار هم نگاه کنیم روز ۱۴ بهمن ماه قیمت هر گرم طلا تا مرز ۳ میلیون تومان نیز رسید اما امروز طلا ۱۳۰ هزار تومان در هر گرم ارزان‌تر از آن زمان است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر