قیمت طلا ۱۸ عیار | قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلای جهانی

قیمت طلا ریزش کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۲۰۴۸ دلار و ۹۱ سنت رسید.

قیمت طلا ریزش کرد

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا قیمت طلا را در روز سه‌شنبه پایین آورده است. تاجران منتظر سخنرانی مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا دورنمای سیاست نرخ بهره مشخص‌تر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۲۰۴۸ دلار و ۹۱ سنت رسید.

شاخص دلار در آستانه سخنرانی رئیس فدرال رزرو امریکا که بزرگترین رویداد این هفته خواهد بود افزایش یافته است. شاخص دلار به بالاترین رقم طی ۱۰ روز گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری امریکا هم تا بالاتر از ۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    در سال‌های گذشته به‌دلیل ضعف در حکمرانی ارزی و انفعال بازارساز، ایجاد هیجانات باعث جهش‌های ارزی می‌شد اما در سال جاری با تقویت و حفظ منابع ارزی و اقدامات هوشمندانه بازارساز در مقاطع مختلف، با کنترل شوک‌های سیاسی، هیجانات در کمتراز چند روز تخلیه و ثبات و آرامش به بازار ارز و طلا بازگشت.

    به همین جهت اکثر کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند؛ نوسانات اخیر در بازار ارز درنتیجه‌ی دامن زدن به فضای روانی است و همچون موارد قبلی، حباب دلار با فروکش کردن هیجانات مقطعی، تخلیه خواهد شد و قیمت‌ها به سطوح تعادلی قبلی باز می‌گردد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر