قیمت طلا ۱۸ عیار | قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت سکه

پیش بینی مهم از قیمت طلا در روزهای آینده / رکود در راه است

قیمت طلا و سکه در آخرین روز پاییز روند افزایشی داشت اما با توجه به شروع تعطیلات کریسمس و ثبات قیمت طلای جهانی، برخی معامله‌گران معتقدند بازار طلا روزهای بی‌رمق‌تری را نسبت به آذر در پیش دارد.

پیش بینی مهم از قیمت طلا در روزهای آینده / رکود در راه است

قیمت طلا یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازار سرمایه و صنعت جواهرسازی است. قیمت طلا به عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، نرخ بهره، نرخ تورم و نرخ ارز وابسته است. در سال‌های اخیر، قیمت طلا به دلیل نوسانات شدید در بازار سرمایه، تغییرات قیمتی زیادی را تجربه کرده است.

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی پاییز با بازدهی منفی بسته شد. در حالی که معامله‌گران پیوسته از رکود تقاضا در بازار طلا گلایه دارند اما بازدهی این بازار از ابتدای مهر تا آخرین روز آذر مثبت بود. فعالان بازار طلا نوسانات افزایشی قیمت انس جهانی طلا را عامل صعود قیمت طلا و سکه می‌دانند و معتقدند اگر فریز قیمت دلار توسط سیاست‌گذار اتفاق نمی‌افتاد قیمت در بازار داخلی طلا رشد بیشتری می‌کرد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت-طلای-امروز

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که تقاضای ژانویه رشد قیمت‌ در بازارهای مالی را در پی خواهد داشت، اما ارزپاشی سیاست‌گذار این فرصت را برای افزایشی‌های بازار فراهم نیاورد و بازار طلا در آخرین هفته آذر در روندی خنثی و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۴۲ دلاری در حال معامله است و به نظر می‌رسد با شروع تعطیلات کریسمس و تعطیلی بازارهای جهانی بازار داخلی طلا روزهای رکودی و کم‌نوسانی در پیش خواهد داشت.

رشد همزمان قیمت طلا و سکه در آخرین روز پاییز

در آخرین روز هفته گذشته ۳۰ آذر ۱۴۰۲ سکه امامی با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز در آخرین معامله پاییز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.

روز پنجشنبه قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت.

در آخرین معامله هفته پایانی پاییز قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۰ میلیون ۶۷۲ هزار تومان معامله شد و رشد ۴۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۱۳ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۶۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۳۰هزار تومان رسید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر