در گفتگوی تیتر کوتاه با معاون وزیر میراث فرهنگی مطرح شد؛

صعود ایران در صنعت گردشگری / نگاه ویژه برنامه هفتم توسعه به حوزه میراث فرهنگی

علی دارابی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته بیان کرد: صنعت گردشگری جزو سه صنعت پیشران دنیا است و برای نخستین بار برای این صنعت فصلی مجزا در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است. من به آینده این صنعت بسیار خوشبین هستم.

صعود ایران در صنعت گردشگری / نگاه ویژه برنامه هفتم توسعه به حوزه میراث فرهنگی

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، زوراب پولولیکا شویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و همینطور جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد از سراسر ایران و همینطور کشورهای دیگر، آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و خدمات خود در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع وابسته را تا ۲۶ بهمن ماه در معرض بازدید فعالان و متخصصان حوزه گردشگری و علاقمندان قرار داده‌اند.

علی دارابی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در مصاحبه با تیتر کوتاه در خصوص ظرفیت ایران در توسعه صنعت گردشگری بیان کرد: واقعیت این است که ما از نظر جاذبه‌های بزرگ میراثی غنی هستیم و رابطه معناداری میان ثبت سایت‌های جهانی و گردشگری است. ما در حوزه میراث ملموس جزو ده کشور برتر دنیا هستیم و ۲۷ اثر در این زمینه ثبت کرده‌ایم که از این آثار فقط یک پرونده مربوط به کاروانسرا است که در ۵۴ سایت جهانی و ۲۴ استان است. در حوزه میراث ناملموس نیز از رتبه هفتم به رتبه پنجم دنیا صعود کرده‌ایم. این‌ها همه زمینه‌های بزرگی برای صنعت گردشگری را ما به حساب می‌آید.

علی-دارابی

وی در ادامه افزود: امروز هم خوشبختانه جناب رئیس جمهور، نوید خوبی برای حمایت از حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دادند. صنعت گردشگری جزو سه صنعت پیشران دنیا است و برای نخستین بار برای این صنعت فصلی مجزا در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است. من به آینده این صنعت بسیار خوشبین هستم.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها