گفت و گوی تیترکوتاه با کارشناس بازاریابی شرکت کاشی مرجان:

رکود صنعت ساختمان پروژه های ساختمانی را غیر فعال کرد/ تنها تولیدکننده کاشی ضداسید در ایران

کارشناس بازاریابی شرکت کاشی مرجان گفت: یکی از معضلات ما در بحث صادرات این است که آنقدر اسم برند ایران خراب شده است این کشور ها نمی پذیرند که یک محصول با کیفیتی را ایران در حال تولید آن است.

رکود صنعت ساختمان پروژه های ساختمانی را غیر فعال کرد/ تنها تولیدکننده کاشی ضداسید در ایران

طراحی و ساخت بیمارستان یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه ای محسوب می شود واجرای دقیق استاندارهای ساختمانی و تجهیز آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. نمایشگاه بیمارستان سازی هاسپیتکس تلاش دارد تا با گردهمایی شرکت های فعال و با تجربه بتواند در حوزه سلامت جامعه گام مهمی برداشته و در این زمینه گره گشا باشد. در اکثر کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان صنعت بیمارستان سازی نیز در کنار سایر ساختمان ها وارد شده و روند رو به پیشرفتی دارد.

شرکت های مهمی از جمله شرکت های مرتبط با صنعت کاشی در پروژه های بیمارستانی به دلیل نوع خاصی که در این سازه ها به کار می رود نقش خاصی را ایفا می کنند. یکی از شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشته است شرکت کاشی مرجان است.
 

فدایی

علیرضا فدایی کارشناس ارتباطات و بازاریابی شرکت کاشی مرجان که به صورت تخصصی ارتباط با پروژه ها و معماران از سوی او انجام  و هماهنگ می شود در پاسخ به این سوال که مزایای محصولات شما در مقاسیه با شرکت های دیگر چه هست عنوان کرد: کاشی مرجان یکی از برند هایی است که نزدیک ۳۰ سال قدمت دارد . از همان ابتدا با توجه به متخصص هایی که بالای سر این برند نظارت داشتند در بحث کیفی محصولات تمرکز کرده ایم ، همچنین در این حوزه جزء یکی از چهار یا پنج برند برتر کشور نیز محسوب می شویم.

او ادامه داد: در حوزه کیفی و تولید محصولاتی که متناسب با استانداردهای اروپا باشد و بتوانیم به کشور هایی که خودشان در این صنعت فعال هستند صادرات انجام دهیم، روی این موضوع تمرکز کرده ایم. عمده تمرکز کاشی مرجان روی بحث کیفیت است. علاوه بر آن ما دارای یک سری محصولات تخصصی همانند کاشی های صنعتی و کاشی هایی که مقاوم در برابر اسید هستند و مقاومت مکانیکی بالایی دارند هستیم و به جرات می توان گفت تنها تولید کننده این کاشی ها در کشور هستیم. این محصولات عمدتا برای فضاهای آزمایشگاهی و پاشش اسید وجود دارد و مقاومت نیاز دارد استفاده می شود.

فدایی درباره مشکلات و چالش های پیش روی این صنعت بیان کرد: اکثر صنایع با چند مشکل اساسی رو به رو هستند. اولین و مهمترین آن رکود در بازار است. در سال جاری با رکود بسیار سنگینی مواجه شده ایم. اکثر پروژه ها یا خوابیده است یا در بحث خرید به مشکل خورده اند. همچنین در بحث قیمت رقابت شدیدی نیز اتفاق افتاده است. و این موضوع سبب شده تا پروژه ها فعال نباشند و امکان خرید نداشته باشند. از سویی بحث تامین مواد اولیه نیز مطرح است. بخش از مواد ما چون کیفی هم هست باید از خارج وارد شود و در این حوزه نیز باز با مشکلاتی رو به رو هستیم. همچنین در بحث  ورود مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز برای بروز رسانی سیستم نیز دچار مشکلاتی هستیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما موفق شده ایم در کشور محصولاتی تولید کنیم که از لحاظ کیفیت با برند های ایتالیایی و اسپانیایی برابری کند اما متاسفانه در کشور های منطقه آن تبلیغ و کمکی که دولت می تواند داشته باشد، در حوزه اینکه ما بتوانیم برند های کیفی مان را به این کشور ها صادر کنیم وجود ندارد. با توجه به بزرگی صنعت کاشی ما برند هایی را می بینیم که با قیمت و کیفیت خیلی پایین  اسم تولید ایران را در کشور های مختلف خراب می کنند. یکی از معضلات  ما در بحث صادرات این است که انقدر اسم برند ایران خراب شده است این کشور ها نمی پذیرند که  یک محصول با کیفیتی را ایران در حال تولید آن است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها