آمریکا بلای اقتصادی ایران را بر سر پاکستان هم آورد

الیزابت هورست معاون وزیر امور خارجه امریکا در آسیای جنوبی گفت: هیچ راه‌حل سریعی برای مشکلات اقتصادی پاکستان وجود ندارد، اما پیروی از توافقاتی که اسلام آباد با صندوق بین‌المللی پول(IMF) انجام داده است، می‌تواند به این کشور برای غلبه بر بحران کمک کند.

آمریکا بلای اقتصادی ایران را بر سر پاکستان هم آورد

هورست در گفت‌وگو با خبرنگاران پاکستانی مستقر در واشنگتن تاکید کرد فضای کنونی یک فضای تنفس برای پاکستان است. معاون وزیر امور خارجه امریکا افزود: ما از این توافقات حمایت می‌کنیم.

این مقام امریکایی که ریاست بخش پاکستان را در وزارت امور خارجه امریکا بر عهده دارد، یادآور شد: پاکستان باید به همکاری با صندوق بین‌المللی پول ادامه دهد. هیچ راه‌حل سریعی وجود ندارد، اما حداقل یک راه‌حل وجود دارد.

هورست اذعان کرد ماه‌های آینده برای مردم پاکستان روزهای بسیار سختی خواهد بود، اما آنها باید این مرحله سخت را برای بهبود اقتصاد خود پشت سر بگذارند.

وی به پاکستانی‌ها اطمینان داد که ایالات متحده و پاکستان "یک شراکت پایدار" دارند که تحت تأثیر شرایط سیاسی فعلی قرار نخواهد گرفت.

هورست گفت امریکا از وعده دولت فعلی پاکستان مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کند؛ اما معتقد است هیچ سودی برای کشور نخواهد داشت.

وی مدعی شد: «این بر عهده مردم پاکستان است که تصمیم بگیرند چه کسی را می‌خواهند انتخاب کنند. ما از یک حزب در مقابل طرف دیگر حمایت نمی‌کنیم. ما از حاکمیت قانون و دموکراسی در پاکستان حمایت می‌کنیم.»

هورست یادآور شد امریکا و پاکستان در سال ۲۰۲۲ تجارت دوجانبه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد دلار داشتند و بزرگترین شریک تجاری پاکستان، ایالات متحده است.

وی اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد شرکت‌های امریکایی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵۰ میلیون دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۱۲۰ هزار پاکستانی توسط شرکت‌های امریکایی استخدام شده‌اند، و ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، معادل ۲۱۵ میلیون دلار کمک به سیل زدگان پاکستانی ارائه کرده است. این رقم منهای ۳۳ میلیون دلار کمک ارسال شده توسط امریکایی‌های پاکستانی است.

هورست ادعا کرد امریکا در ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها