شیر خشک | قیمت شیر خشک | شیر خام

میزان تولید شیر خشک تا پایان سال / شیر خشک به کدام کشورها صادر می شود؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید شیرخشک تا پایان سال به ۱۵۰ هزار تن برسد که بیش از ۲ برابر نیاز کشور است.

میزان تولید شیر خشک تا پایان سال / شیر خشک به کدام کشورها صادر می شود؟

کمبود شیر خشک در ایران یکی از مسائل مهم در حوزه تأمین غذایی است. این مشکل به دلیل عوامل مختلفی از جمله کاهش تولید شیر در دامداری‌ها، افزایش تقاضا برای شیر خشک در بازار داخلی و صادرات به کشورهای همسایه، افزایش قیمت تولید و واردات مواد اولیه و همچنین مشکلات حمل‌ونقل و توزیع شیر خشک در سطح کشور به وجود آمده است. این مشکل باعث افزایش قیمت شیر خشک در بازار داخلی شده و ممکن است برای برخی از خانواده‌ها دسترسی به این محصول را دشوار کند.

سیاوش سلیمی گفت: با توجه به حجم ورودی شیرخام به کارخانه‌های شیرخشک، بیش از ۲۰ هزار تن شیرخشک در ماه تولید می‌شود.

او با بیان اینکه ماهانه ۵ تا ۶ هزار تن شیرخشک مورد نیاز است، افزود: با توجه به نیاز بازار، بخش اعظم شیرخشک تولیدی مازاد بر نیاز کشور است.

سلیمی با بیان اینکه بیش از ۴۴ هزار تن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است، گفت: مسئولان با تعدیل نرخ پایه گمرک باید حجم مازاد تولید شیرخشک و دپو شده در کارخانجات را صادر کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی با بیان اینکه تولید شیرخشک در ۶ ماهه دوم نسبت به ۶ ماهه اول ناشی از افزایش تولید شیرخام بالاتر است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید شیرخشک تا پایان سال به ۱۵۰ هزارتن برسد که این میزان ۲ برابر نیاز کشور است.

سلیمی گفت: با توجه به آنکه عمده صادرات شیرخشک به عراق و افغانستان انجام می‌شود، از این رو دولت به تعهد خود مبنی بر عدم نیاز به رفع تعهد ارزی باید عمل کند چراکه عمده تجارت با کشور‌های منطقه به‌صورت ریالی است که این امر در کنار تعدیل نرخ پایه ارزی به امر رونق صادرات و کاهش دپوی شیرخشک در انبار‌ها کمک می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها