خوزستان هوا ندارد / هشدار قرمز هفت شهر خوزستان

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در شرایط "قابل قبول" یا در وضعیت "پاک" نبوده است.

خوزستان هوا ندارد / هشدار قرمز هفت شهر خوزستان

خوزستان یکی از استان‌های جنوب غربی ایران است و مرکز آن شهر اهواز است. این استان به عنوان یکی از مراکز نفت و گاز ایران شناخته می‌شود و دارای تنوع فرهنگی و زبانی بسیار است. خوزستان معروف به فرهنگ و مردمان خود، مناظر طبیعی زیبا و میراث‌های تاریخی از جمله چوب‌های ارکیده‌ای می‌باشد.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۱ آبان‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۶۱، ایستگاه شوشتر ۱۶۴، ایستگاه شادگان و ایستگاه سوسنگرد ۱۵۵، ایستگاه اندیمشک ۱۵۸، ایستگاه دزفول ۱۵۷ و ایستگاه خرمشهر ۱۵۶ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین کیفیت هوای این شهر‌ها در وضعیت "ناسالم" و "قرمز" بوده است.

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در شرایط "قابل قبول" یا در وضعیت "پاک" نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • فراهانی

    چرا امروز پنجشنبه مدارس رو تعطیل نکردید؟دوره ی دوم متوسطه مدرسه میرن

  • علی

    بقول خودشون اینا همش تقصیر روحانیه...بیچاره کرده بودن استاندار قبلی را و ازبس علی الخصوص دزفولی ها پشت سرش حرف میزدن و به همه خط میدادن که اگه ما باشیم چه کارها که نمیکنیم...مملکتو دادیم دست مخبر و از بس دزفولی بازی درآورده که مردم به بیچارگی افتادن.

  • سعیددلفان

    هواشناسی قبلا اعلام کرده بود پاییز بارانهای فراتر از نورمال داریم ولی هیچ خبری از بارانهای خیلی خفیف هم نبود.چرا هواشناسی باید اینقد ضعیف عمل کنی.واقعا جای تاسف دارد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها