۲ نکته مهم قبل از کراتین مو قبل از مراجعه به آرایشگاه

آشنایی با این نکات باعث می‌شود تا بتوانید کراتین موها را با بهترین نتیجه ممکن انجام دهید. برای بررسی این موارد، در این مطلب با ما همراه باشید.

۲ نکته مهم قبل از کراتین مو قبل از مراجعه به آرایشگاه

دو نکته‌ای که حتما باید قبل از انجام کراتین بدانید

بسیاری از بانوان موهای ناصافی دارند که می‌خواهند به روش‌هایی آن‌ها را صاف کنند. یکی از این روش‌ها، صاف کردن مو با استفاده از کراتین است. به طور کلی، می‌توان گفت که کراتین مو می‌تواند موهای آسیب دیده را هم نرم کند. اما پیش از اینکه بخواهید برای انجام کراتین مو به آرایشگاه مراجعه کنید، باید با نکاتی آشنا باشید. آشنایی با این نکات باعث می‌شود تا بتوانید کراتین موها را با بهترین نتیجه ممکن انجام دهید. برای بررسی این موارد، در این مطلب با ما همراه باشید.

 

سیمای-هانی

کراتین؛ ماده‌ای جادویی برای صاف کردن موها

کراتین یکی از اجزای اصلی فیبرهای مو است که داخل لایه کورتکس قرار دارد. کورتکس را می‌توان لایه میانی معرفی کرد که بیشتر از 80 درصد موها را تشکیل می‌دهد. کراتین را می‌‌توان نوعی پروتئین دانست که به طور طبیعی در ناخن‌ها و موها رشد می‌کند. زمانی که میزان کراتین در موها به هر دلیلی کمتر از حد معمول شود، موها آسیب می‌بینند یا حالت صاف خود را از دست می‌دهند.

کراتینه مو یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توان به خوبی موها را صاف کرد. بسیاری از افرادی که با مشکل صافی مو مواجه هستند یا موهای آسیب دیده زیادی دارند، با کمک کراتینه می‌توانند دوباره موهای خود را به حالت قبل برگردانند.

یکی از سوالاتی که درباره کراتینه کردن موها مطرح می‌شود این است که آیا انجام این کار ضرر دارد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که کراتین مو یکی از روش‌هایی است که همواره صحبت‌های مختلفی درباره ضرر آن مطرح می‌شود. به طور کلی، نمی‌توان هیچ پاسخ دقیق و قطعی به این موضوع داد. چرا که برخی کراتینه‌هایی که در بازار خریداری می‌کنید، دارای ماده‌ای به نام فرمالدهید هستند. طبق صحبت‌هایی که پزشکان در این رابطه انجام داده‌اند، فرمالدهید یک ماده سرطان‌زا است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فرمالدهید استفاده شده در این کراتینه‌ها بسیار ناچیز است. اما باید تا حد امکان از استفاده از آن‌ها خودداری کرد. اما اگر به سراغ کراتینه‌هایی بروید که فاقد فرمالدهید هستند، دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

توجه داشته باشید بعد از کراتینه کردن موهایتان باید نکاتی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، باید تا 72 ساعت از شست‌وشوی موها خودداری کنید تا کراتین به خوبی جذب شود. در عین حال، باید تا حد امکان از بسته موها با سنجاق و گیره خودداری کنید.

دو نکته فوق‌العاده مهم درباره کراتین کردن مو

اگر قصد کراتینه کردن موهایتان را دارید، باید حتما به نکاتی توجه داشته باشید. برخی از آرایشگاه‌ها این نکات را رعایت می‌کنند و نیازی به یادآوری نیست. اما در برخی مواقع و در برخی آرایشگاه‌ها، لازم است به آن‌ها یادآوری کنید که این دو نکته و کار را رعایت کنند و انجام دهند. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم.

1سیمای-هانی

شست‌وشوی موها قبل از کراتینه کردن را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از انجام کراتین مو در آرایشگاه‌ها انجام دهید، شست‌وشوی موها است. به طور کلی، بهتر است که این کار را با استفاده از شامپو بچه انجام دهید. چرا که این شامپوها کمترین میزان مواد شیمایی را دارند. در نتیجه، باعث می‌شوند تا سطح ساقه موهای شما کمترین میزان ماده شیمیایی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای شست‌وشوی موها باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید. عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا واکنش‌های شیمیایی با ماده کراتین انجام شود و در نتیجه، موهای شما آسیب ببینند. البته شست‌وشو را به آرامی انجام دهید تا بافت موها آسیب نبینند.

از هیچ نوع نرم‌کننده و ماسک مویی استفاده نکنید!

نکته دیگری که باید پیش از کراتینه کردن موها در نظر داشته باشید، عدم استفاده از هرگونه نرم‌کننده و ماسک مو است. چرا که این ماده‌ها می‌توانند سطح ساقه موها را به صورت کامل بپوشانند. در نتیجه، زمانی که موهایتان را کراتینه می‌کنید، این ماده به ساقه نمی‌رسد و هیچ نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت. همچنین بهتر است تا مدتی بعد از انجام کراتینه هم از استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو خودداری کنید.

آیا می‌توانیم کراتین کردن موها را یاد بگیریم؟

با توجه به نکاتی که درباره کراتینه کردن موها گفته شد، ممکن است برخی خانم‌ها بخواهند این کار را خودشان در منزل انجام دهند. برای این منظور می‌توانید در دوره آموزش کراتین کردن مو که یکی از دوره‌های فنی حرفه‌ای مراقبت و زیبایی است شرکت کنید.

از کجا بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری را پیدا کنیم؟

اگر قصد یادگیری و انجام کراتینه را در خانه دارید یا حتی می‌خواهید به عنوان یک فرد حرفه‌ای خدمات کراتینه ارائه دهید، می‌توانید از طریق لیست دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه موجود در وب‌سایت ایران آموزشگاه، دوره‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های مختلف مانند سیمای هانی را مشاهده کنید. برای این منظور، تنها کافی است وارد وب‌سایت این مجموعه شوید و دسته‌بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها