شایعاتی که درباره خالقان بیت کوین وجود دارد

شواهد اولیه‌ای که ذهن ما را به سمت گروه بودن ساتوشی می‌برد، استفاده از ضمیر “ما” در وایت پیپر بیت کوین است. جالب توجه است که ناکاموتو هم ضمیر “ما” و هم ضمیر “من” را به کار برده و این احتمال به وجود می‌آید که یک تیم با نامی مستعار در توسعه بیت کوین دخیل بوده است.

شایعاتی که درباره خالقان بیت کوین وجود دارد

شواهد بیشتری که به‌ عنوان مدرکی قابل قبول می‌تواند این فرضیه را تقویت کند، پرداختن به جزئیات فنی و استفاده از یک متن انگلیسی بسیار خوب و بی‌عیب و نقص در این وایت پیپر است.

بیت-کوین-شایعات

وایت پیپر بیت کوین به طور عمده مشکلی ندارد و از زبانی دقیق با ساختاری منظم در آن استفاده شده است. همچین اصطلاحات فنی پیچیده نیز به شکلی دقیق به کار رفته‌اند. سند ناکاموتو با وجود قابل فهم بودن، از نگارش با کیفیت بالایی بهره برده که با نوشتار فنی و آکادمیک همخوانی دارد. ولی نکته جالب اینجاست که سبک نوشتاری ساتوشی ناکاموتو در انجمن‌ها و مکاتبات ایمیلی به طور قابل توجهی با وایت پیپر بیت کوین متفاوت به نظر می‌رسد.

تفاوت چشمگیری بین سبک نگارش ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین و پست‌های انجمنی از نظر پیوستگی و دستور زبان وجود دارد، که احتمال گروه بودن این نام را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۱۸ پست‌های انجمن Bitcointalk ساتوشی مورد تحلیل زبان‌شناختی قرار گرفت و شاهد سبک‌های نوشتاری متفاوتی بودیم، که از فرضیه وجود یک گروه پشت این نام مستعار حمایت می‌کند.

با این حال، یک ویژگی در تمام ارتباطات نوشتاری ساتوشی ناکاموتو مشترک بوده است. ساتوشی پس از پایان هر جمله دو فاصله برای شروع جمله بعدی استفاده کرده و این امر در تمام ایمیل‌ها، متون انجمنی و همچنین وایت پیپر بیت کوین به دقت رعایت شده است. برخی افراد معتقدند که نشانه‌گذاری زمانی ساتوشی برای پیام‌های خود، از جمله ایمیل‌ها، ممکن است نشان‌دهنده وجود افراد متعددی پشت این نام مستعار باشد.

برای مثال، نظریاتی وجود دارد مبنی بر اینکه منشأ نگارش متون ناکاموتو احتمالاً از انگلستان بوده است، در حالی که برخی دیگر محل زندگی این مخترع را کالیفرنیا می‌دانند. مقاله‌ای با عنوان “The Time Zones of Satoshi Nakamoto” در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که بازه‌های زمانی فعالیت ناکاموتو را بررسی کرده است. در جمع‌بندی این مطالعه آمده که ساتوشی احتمالاً در منطقه زمانی EST ایالات متحده ساکن بوده است. اگر ساتوشی ناکاموتو واقعاً یک گروه بوده و نه یک شخص منفرد، این احتمال وجود دارد که چندین منطقه زمانی در برگیرنده این گروه باشد.

سرنخ دیگری که می‌تواند بر گروه بودن ناکاموتو تاکید کند، توانایی‌های این خالق در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم کامپیوتر، ریاضیات، نگارش انگلیسی بی‌‌عیب و نقصی که در وایت پیپر بیت کوین نیز مشهود بوده، تئوری بازی و مخفی کردن موفقیت‌آمیز هویت خالق بیت کوین برای بیش از ده سال است.

موارد ذکر شده ناگزیر این سوال را مطرح می‌کند: چگونه یک فرد به تنهایی می‌تواند چنین مجموعه گسترده و متنوعی از مهارت‌ها را داشته باشد و همچنان پنهان مانده است؟ هر چند این فرضیات و جزئیات قانع‌کننده نشان می‌دهند که ناکاموتو ممکن است چندین نفر باشد، اما هیچ مدرکی به طور قطع این موضوع را تایید نمی‌کند. تاکنون به هیچ شواهد آشکاری دست نیافتیم که به هویت واقعی ناکاموتو اشاره کنند.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، در سال‌های اخیر، خبرگزاری Bitcoin.com مجموعه‌ مقالاتی را به نام “Many Facts Satoshi series” منتشر کرده است. این مقالات شواهدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند که هویت احتمالی خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو را شناسایی می‌کنند. در این مجموعه، افرادی مانند پاول لو روکس (Paul Le Roux)، سرگئی نازاروف (Sergey Nazarov)، دریان ناکاموتو (Dorian Nakamoto) و هال فینی (Hal Finney) و چند تن دیگر مطرح شده‌اند.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها