راهنمای ست کردن فرش سرمه ای با مبل ، پرده و دکوراسیون منزل

رنگ سرمه‌ای جزو طیف رنگ آبی محسوب می‌شود. سرمه‌ای سرد با پوشش بصری بالا است. این رنگ جذابیت خاصی به دکوراسیون منزل می‌بخشد، به‌ شرطی که اصول ست‌کردن فرش سرمه ای با وسایل دیگر منزل مانند پرده، مبل، میز و کاغذ دیواری به‌درستی رعایت شود.

راهنمای ست کردن فرش سرمه ای با مبل ، پرده و دکوراسیون منزل

در ادامه درباره ویژگی و خاصیت‌ این رنگ و نحوه به‌کارگیری آن در دکوراسیون منزل توضیح می‌دهیم.

ویژگی رنگ سرمه‌ای

این رنگ سرد احساس اعتماد را به بیننده منتقل می‌کند. استفاده از فرش سرمه ای در منزل نشان‌دهنده اصالت، شیکی، قدرت، ثبات، خلاقیت و خاص‌بودن سلیقه صاحب­خانه است.

تماشای رنگ سرمه‌ای حس اطمینان و خلاقیت را تقویت می‌کند. رنگ‌ها دارای مفهوم روان‌شناسی هستند و به­­­وسیله آن می‌توان به سایر ویژگی‌های شخصیت صاحب­منزل مانند مسئولیت‌پذیری، اقتدار، هوشمندی، صداقت، راستی و اعتمادبه‌نفس بالا پی برد.

توجه داشته باشید استفاده افراطی از رنگ سرمه‌ای در منزل، حس غم، افسردگی و سردی زیادی را منتقل می‌کند و این موضوع به‌ویژه برروی ذهن و روان کودکان تاثیر منفی و مخربی می‌گذارد.

رنگ‌‌ها چه اهمیتی در زیبایی دکوراسیون دارند؟

رنگ‌بندی مناسب نقش بسیار مهمی در زیبایی، روشنی، دل­بازی یا تیرگی، ناموزونی و دلگیری محیط خانه دارد. با استفاده از یک ترکیب رنگ و نورپردازی درست، می‌توان یک خانه کوچک را بزرگ جلوه داد.

انتخاب نادرست رنگ‌ وسایل باعث می‌شود زیبا‌ترین خانه و اکسسوری‌ها زشت و ناهماهنگ به نظر بیایند. بنابراین، هرگز از نقش رنگ‌ها در جلوه خانه و احساسی که بر ساکنان می‌گذارند نباید غافل شد.

تلفیق رنگ‌های نامتناسب یا افراط در استفاده از رنگ­های متعدد در دکوراسیون به‌مرور زمان احساس خستگی، سردرد، کلافگی، دلگیری و حتی چشم‌درد را به ساکنان منتقل می‌کند.

رنگ دیوار متناسب با فرش سرمه ای

دغدغه بسیاری از افراد ست کردن فرش با اجزای دیگر دکوراسیون بعد از خرید فرش سرمه ای است. در وهله اول به طرح و نقش خود فرش و رنگ‌های به‌کار رفته در آن دقت کنید.

جزئیات رنگی فرش راهنمای خوبی برای ست‌کردن آن با سایر اکسسوری‌ها خواهد بود. دیوارها رنگ و نور را انعکاس می‌دهند.

اگر منزل شما وسعت کمی دارد، از رنگ سفید، بژ، خامه‌ای، کرم یا خاکستری برای دیوار یا کاغذدیواری استفاده کنید تا فضا دل­باز و شیک شده و از شلوغی و شلختگی آن جلوگیری شود.

اگر رنگ زمینه فرش خیلی تیره یا خیلی روشن باشد، توصیه می‌شود از وسایل و تزیینات سفیدرنگ و رنگ‌های خنثی برای برقراری تعادل و یک هارمونی چشم‌نواز استفاده کنید.

فرش۲

فرش سرمه ای را با مبل چه رنگی ست کنیم؟

سرمه‌ای یک رنگ سرد و غالب با پوشش بصری بالا است که اگر به‌درستی از رنگ‌های گرم در کنار آن استفاده نشود، احساس منفی زیادی برروی روح و روان افراد می‌گذارد‌.

سرمه‌ای را رنگی لوکس و فاخر می‌توان دانست که سایر وسایل و اجزای دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اگر از این رنگ به‌درستی استفاده نشود، محیطی آشفته، تاریک و کلافه‌کننده به‌وجود می‌آید.

اگر این رنگ را با هوشمندی در کنار رنگ‌های مکمل خود قرار دهیم، منزلی شیک، موزون و آرامش‌دهنده خواهیم داشت.

براساس روان‌شناسی رنگ‌ها و اصول طراحی دکوراسیون، رنگ‌های سفید، طلایی، زرشکی، سبز، قهوه‌ای و نارنجی مکمل‌های مناسبی برای رنگ سرمه‌ای هستند و کنتراست خوبی با این رنگ ایجاد می‌کنند.

رنگ سفید به‌عنوان اولین و بهترین مکمل رنگ سرمه‌ای شناخته می‌شود، به همین دلیل مبلمان سفید، گلدان‌های سفید و عسلی سفید با جزییاتی زردرنگ در کنار فرش سرمه ای جلوه و هارمونی زیبایی را ایجاد کرده و فضا را از حالت تیرگی، سردی و خشکی خارج می‌کند.

برروی مبلمان سفید یا عسلی چوبی می‌توانید کوسن و ظروفی به رنگ قرمز یا زرشکی قرار دهید تا دکور خانه جذاب و هیجان‌انگیز شود. استفاده از رنگ قرمز به‌طور محدود جلوه خوش‌آب‌ورنگی به فضای شما می‌بخشد.

سرمه‌ای را با رعایت اصول هارمونی رنگ، می‌توان در دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن به‌کار برد. فرش انتخابی برای سبک کلاسیک باید طرح و نقش سنتی و فرش مورد نظر برای سبک مدرن باید دارای طرح ساده باشد.

اگر دکوراسیونی کلاسیک و مجلل دارید، می‌توانید از پرده، عسلی، لوستر، کاغذدیواری و کوسن‌هایی با رنگ طلایی، قهوه­­­­­ای، آبی روشن و نقره‌ای استفاده کنید تا هارمونی کلاسیک به‌خوبی در محیط برقرار شود.

می‌توان گفت برای افرادی که سلیقه کلاسیک و اشرافی دارند، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی منزل آنها، رنگ سرمه‌ای با طرح و نگار سنتی خواهد بود.

درصورتی‌که سبک مدرن را می‌پسندید، مبلمانی با طیف رنگ طوسی و وسایلی مانند کوسن، گلدان و مجسمه را با رنگ روشن مانند مرجانی، زرد، نارنجی و سبز لیمویی تهیه کنید.

توجه داشته باشید نباید از تمام رنگ‌های نام‌برده در کنار رنگ سرمه‌ای استفاده کرد، زیرا باعث آشفته و شلوغ‌شدن دکور خانه می‌شود.

اگر علاقه‌مند به رنگ تیره هستید، از مبل خاکستری و طوسی پررنگ با کوسن‌های سفید-آبی می‌توانید استفاده کنید، اما برای ایجاد نمایی زیبا وچشم‌نواز گلدان، آباژور، شمعدان و ظروفی به رنگ­های زرد، آجری، نارنجی، سفید، بژ و قهوه‌ای در دکوراسیون قرار دهید.

فرش۳

بهترین رنگ پرده برای فرش سرمه ای

پرده‌ای با رنگ سفید، کرم، طلایی کم‌رنگ و طوسی با حجم کم و طرح ساده بهترین گزینه برای قرارگیری در کنار رنگ سرمه‌ای هستند.

توجه داشته باشید، می‌توانید از گلدان‌های چوبی با گل‌های طبیعی و تزیینات زرد و آجری در دکوری با فرش یا موکتی سرمه‌ای استفاده‌ کنید.

خرید انواع فرش سرمه ای

کارخانه فرش کاشان جدیدترین فرش سال، انواع فرش ۹ متری با رنگ‌های لوکس و خاص سرمه‌ای، دودی، فیلی، کرم و نقره‌ای را در شانه‌های ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰، گل‌برجسته و مدل‌های متنوع دیگر با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کند.

قیمت فرش 9متری ماشینی براساس شانه، در بازه ۰۰۰/۳۷۵ تا ۰۰۰/۵۰۰/۱۴ هزار تومان قرار دارد. علاوه‌بر فرش 9 متری، فرش‌های ۶ و ۱۲ متری، فرش بلوچ ، فرش طلاکوب و فرش سجاده‌ای کاشان را نیز می‌توانید از این مجموعه خریداری کنید.

جمع‌بندی

فرش سرمه ای، انتخابی جذاب و هوشمندانه است که جلوه‌ای خاص و شیک به دکوراسیون می‌بخشد‌. از این فرش در سبک کلاسیک و مدرن با رعایت اصول هارمونی و کنتراست رنگ می‌توانید استفاده کنید.

رنگ سفید اولین و بهترین مکمل برای رنگ سرمه‌ای شناخته می‌شود. به همین دلیل طراحان پیشنهاد می‌کنند از مبلمان و پرده سفید برای تعادل رنگ و نور از آن استفاده کنید.

قراردادن اکسسوری‌هایی مانند گلدان، کوسن و آباژور با رنگ قرمز، زرد، زرشکی، آجری، طلایی، بژ، کرم، آبی روشن و خامه‌ای به‌صورت اصولی، دکوراسیونی بسیار چشم‌نواز و خاص به‌وجود می‌آورد.

 

 

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها