آشنایی با پرطرفدارترین سوغات در حج امسال

یک رسانه عربی پرطرفدارترین سوغات حجاج در حج امسال را معرفی کرد.

آشنایی با پرطرفدارترین سوغات در حج امسال

به گزارش تیترکوتاه؛ یک رسانه عربی در گزارشی به پرطرفدارترین سوغات حجاج پرداخته و بیشترین فروش مغازه‌داران در عربستان را در موسم حج برشمرده است.

یک رسانه عربی در گزارشی به پرطرفدارترین سوغات حجاج در حج امسال پرداخته و بیشترین فروش مغازه‌داران در عربستان را در موسم حج برشمرده است. بر اساس این گزارش، عطرهای مختلف، تسبیح، سجاده نماز، لباس و کفش مهم‌ترین خریدهای حاجیان از بازار عربستان در حج امسال بود.

در این بین بازارهای سنتی منطقه جده بیشترین سهم از حضور و خرید حاجیان را به خود اختصاص داده‌اند. اما در رأس پرفروش‌ترین سوغاتی‌ها در بین حاجیان، تسبیح همچنان با اختلاف در صدر قرار دارد و تسبیح در انواع، اشکال، رنگ‌ها و قیمت‌های متفاوت ترجیح اول حاجیان برای بردن سوغاتی از سرزمین وحی بوده است.

پرطرفدارترین سوغات در حج امسال

بعد از آن نیز عود، سواک، حنا، پارچه، اسباب‌بازی و خرما در رده‌های بعدی قرار گرفته و برخی از حاجیان نیز اقدام به خرید انگشتر با نگین‌های مختلف به عنوان سوغاتی کرده‌اند. پایش صورت‌گرفته در این گزارش نشان می‌دهد، دستفروشان دارای بیشترین سهم از این دادوستدها بوده و در مقایسه با مغازه‌ها و فروشگاه‌ها فروش بیشتری داشته‌اند.

به اعتقاد نویسنده گزارش، حاجیان در میان کالاهای دستفروشان و برخی از مال‌های تازه‌تاسیس، به دنبال خرید کالاهای سبک‌تر و ارزان‌تر هستند، گرچه برخی از حاجیان اقدام به خرید طلای سعودی به دلیل کیفیت آن هم کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها