راهنمای قدم به قدم سفر زمینی به باکو

همه آنچه درباره سفر زمینی به باکو باید بدانید | انواع راه های سفر زمینی به باکو (اتوبوس، قطار و..) | مدارک لازم برای سفر زمینی به باکو

شهر باکو پایتخت زیبا و دیدنی کشور آذربایجان است. برای سفر به باکو می‌توانید از راه‌های زمینی هم استفاده کنید. بدون شک سفر زمینی حال و هوای دیگری دارد و لذت این نوع سفر چندین برابر سفر هوایی خواهد بود؛ زیرا در سفر زمینی با زیبایی‌های جاده روبه‌رو می‌شوید و از طبیعت بکر مسیر نهایت لذت را خواهید برد. راهنمای سفر به باکو به شما در انتخاب نحوه سفر زمینی کمک می‌کند.

سفر-باکو

انواع راه های سفر زمینی به باکو

در سفر به باکو، شما می‌توانید از راه‌های زمینی به این شهر سفر کنید. قطار، اتوبوس و خودروی شخصی سه گزینه ناوگان حمل و نقل برای شما هستند. البته لازم به ذکر است که هر کدام از این گزینه‌ها نیاز به پرداخت عوارض خروج از کشور و همچنین داشتن مدارک مورد نیاز هستند. در سفر زمینی به باکو می‌توانید از دو مرز آستارا و بیله سوار یا از شهر تبریز استفاده کرده و خود را به باکو برسانید. به طور کلی از هر کدام از این گزینه‌ها استفاده کنید، باید مدت زمان زیادی را در مسیری زیبا باشید.

https://lahzeakhar.com/tour/baku

images_1687863540_649ac0f459cf8.png

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی

در سفر زمینی باید زمان بیشتری را نسبت به سفرهای هوایی در مسیر باشید؛ اما یکی از مزیت‌های خوب این نوع سفر، لذت بردن از مسیر پیش رو است. در سفر به باکو شما می‌توانید با دوستان خود از خودروهای شخصی استفاده کنید و سفری خاص و هیجان‌انگیز داشته باشید. در سفر به باکو از طریق خودروی شخصی شما باید از 3 راه زیر سفر کنید:

  • سفر از طریق مرز آستارا:

برای سفر به باکو از طریق مرز آستارا باید ابتدا به استان گیلان و سپس شهرستان آستارا بروید. مرز آستارا جزو مرزهای پر تردد بین ایران و کشور آذربایجان است. این مرز به علت شلوغی و پر تردد بودن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است. درصورتی که ساکن تهران و دیگر شهرها و استان‌های نزدیک به گیلان هستید و قصد سفر با خودروی شخصی به باکو دارید، مرز آستارا گزینه خوبی برای شما خواهد بود. از مرز آستارا تا شهر باکو حدود 290 کیلومتر فاصله است. همچنین اگر ساکن پایتخت باشید از طریق مرز آستارا تا شهر باکو حدود 790 کیلومتر راه خواهید داشت.

  • سفر به باکو از طریق مرز بیله سوار:

مرز بیله سوار متعلق به استان اردبیل است. این مرز هم مانند مرز آستارا پر تردد بوده و به صورت شبانه روزی پذیرای مسافران است. اگر از استان‌های غربی و آذربایجان شرقی قصد سفر به شهر باکو را دارید ما در راهنمای سفر به باکو مرز بیله سوار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر از تهران قصد سفر به باکو را از طریق مرز بیله سوار دارید؛ شما از مبدأ تا خود باکو 955 کیلومتر فاصله دارید. همچنین از خود مرز بیله سوار تا باکو هم 205 کیلومتر راه وجود دارد.

  • سفر به باکو از تبریز:

گاه شما ساکن تبریز و یا یکی از شهرهای نزدیک به آن هستید. در نتیجه برای سفر به باکو بهتر است ابتدا خود را به مشکین شهر برسانید و سپس از طریق مرز بیله سوار به سمت شهر باکو بروید. از شهر تبریز تا باکو 7 ساعت رانندگی خواهید داشت.

سفر زمینی به باکو از طریق اتوبوس

اگر هزینه سفر برای شما مهم است و می‌خواهید در سفر خود به کشور زیبای آذربایجان هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهید؛ پیشنهاد ما در راهنمای سفر به باکو، سفر با اتوبوس است. اگر اتوبوس را برای سفر به باکو انتخاب کنید باید آماده سفری 14 ساعته از تهران به باکو باشید. تمامی اتوبوس‌های تهران باکو از ترمینال غرب حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها ابتدا وارد اتوبان تهران قزوین و سپس قزوین رشت شده و از آن‌جا به سمت شهرستان آستارا و مرز آستارا به مسیر خود ادامه می‌دهند.

طول مسیر حدود 817 کیلومتر است. در طی این مسیر طولانی اما زیبا، اتوبوس چند بار برای استراحت، غذا خوردن، نماز خواندن و... توقف خواهد کرد. در زمان رسیدن به مرز آستارا برای بازرسی و دیگر کارهای عبور از مرز کمی معطل خواهید شد. برای معطلی کمتر در مرز بهتر است رسید پرداخت عوارض خروج از کشور را به همراه مدارکی مانند گذرنامه و ویزای خود را آماده کنید. برای سفر با اتوبوس به باکو می‌توان از مرز بیله سوار هم استفاده کرد؛ اما این مرز مسیر را طولانی‌تر کرده و بیشتر مناسب ساکنین استان اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی است.

images_1687863525_649ac0e524c3d.png

سفر زمینی به باکو با استفاده از قطار

برای سفر به باکو از خطوط ریلی در کشور هم می‌توان استفاده کرد. معمولاً گردشگران برای سفر به باکو و کشور آذربایجان از قطار استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است فعلاً خط ریلی مستقیمی از تهران به باکو در کشور نداریم. اگر شما دوست دارید با قطار به باکو سفر کنید، باید ابتدا به شهرستان آستارا در استان گیلان بروید. پیش از سفر حتما تمامی مراحل خروج از کشور را انجام دهید تا در مرز دچار مشکل و کنسلی سفر نشوید. تمامی قطارهای آستارا باکو درست ساعت 20 از آستارا را به مقصد باکو ترک می‌کنند. بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از قطار عقب نمانید.

با سفر از طریق قطار به باکو حدود 8 تا 10 ساعت راه پیش رو دارید. قطارهای مسیر آستارا باکو معمولاً قدیمی هستند. البته بیشتر کوپه‌های آن‌ها 4 نفره بوده که به صورت اختصاصی هم قابل رزرو هستند. گرچه شما سفری طولانی دارید؛ اما بدون شک این تجربه یک سفر بدون دغدغه و راحت برای شما خواهد بود. حتماً در زمان سفر با قطار هم تمامی مدارک لازم خود را از جمله پاسپورت و ویزا را در دسترس بگذارید. گاهی لازم است این مدارک را به مأموران قطار نشان دهید.

مدارک لازم برای سفر زمینی به باکو

در زمان سفر زمینی به باکو باید مدارک زیر را حتماً به همراه داشته باشید؛ زیرا در صورت نبود هرکدام از این مدارک سفر شما دچار مشکل و کنسلی خواهد شد.

  • به همراه داشتن ویزا و پاسپورت کشور آذربایجان

  • در صورت سفر با خودروی شخصی باید کارت مالکیت خودرو را همراه داشته باشید.

  • اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید حتماً کاپوتاژ یا همان برگه اجازه خروج خودرو از کشور و گواهینامه بین‌المللی دارای نمره 4 را همراه خود ببرید.

  • عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید.

  • پلاک خودرو را بین‌المللی نمایید.

  • دفترچه سند خودرو را همراه خود ببرید.

  • برای سفر با قطار و اتوبوس هم پاسپورت و ویزا و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور الزامیست.

کلام پایانی

برای سفر به شهر زیبای باکو علاوه‌ بر راه‌های هوایی، امکان سفر از طریق مسیرهای زمینی هم برای شما فراهم است. شما می‌توانید از طریق خودروی شخصی خود به همراه دوستانتان از طریق مرزهای بیله سوار و آستارا به باکو سفر کنید. سفر با اتوبوس به باکو، جزو سفرهای کم هزینه بوده که باید از ترمینال غرب تهران به سمت مرز آستارا و سپس باکو بروید. اگر به سفر با قطار علاقه دارید؛ بهتر است از طریق مرز آستارا و قطارهای ساعت 20 به باکو سفر کنید. در سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو به همراه داشتن پاسپورت و ویزا و رسید عوارض خروج از کشور را حتما به همراه داشته باشید.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها