سنگ پا و کاربرد آن در پا

در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی، هر روز استفاده از محصولات طبیعی روی بدن ما افزایش می یابد و حتی الامکان از استفاده از محصولات شیمیایی اجتناب می کنیم.

این به این دلیل است که طبیعت همیشه آنقدر با انسان مهربان بوده است که قادر است هر آنچه را که برای سلامتی و حفظ زیبایی بدنمان نیاز داریم را برای ما فراهم کند. متأسفانه، ما به درستی برای هر چیزی که به ما ارائه می دهد ارزش قائل نیستیم یا قدردانی نمی کنیم.

به لطف دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت، مردم احساس نیاز بیشتری به دانستن منشأ موادی دارند که در تهیه کرم‌ها، رژلب‌ها، مدادها، میناها و سایر موارد استفاده می‌شود. انواع اقلام تولید شده توسط صنعت لوازم آرایشی در سراسر جهان

به طور مشابه، لوازم آرایشی از ابزار، ابزار یا مصنوعاتی استفاده می کند که در رقابتی شدید برای جذب مشتریان و مصرف کنندگان بیشتر تولید می شوند. این یک بازار رقابتی فزاینده است، زیرا تأثیر فناوری باعث بهبود و کارایی هر چیزی می شود که می تواند توسط انسان برای اهداف بهداشتی استفاده شود.

اما یک محصول کاملا طبیعی وجود دارد که فواید زیادی برای پوست دارد و حتی می توان بدون ایجاد تغییر در حالت اولیه از آن استفاده کرد، استفاده از آن آسان است و می توانیم بدون هیچ عارضه ای به آن دست پیدا کنیم.

منظور ما سنگ پوکه معدنی ، نوعی سنگ آتشفشانی است که در مناطق تجاری مختلف کاربردهای متفاوتی دارد.

جنبه های کلی سنگ پوکه

زمین شناسی این سنگ معروف را به عنوان سنگی از فعالیت های آتشفشانی تعریف می کند که از همان خواص شیشه درخشان ساخته شده است. نام آن به همان ظاهری است که فوم دارد زیرا اسفنجی و نرم است. در طی فرآیندی که هنگام بیرون راندن گدازه از آتشفشان اتفاق می افتد و حاوی درصد بالایی از آب و گازهای فرار است، تشکیل می شود.

گازها حباب هایی را تشکیل می دهند که از گدازه جدا می شوند و ماده ای را تشکیل می دهند که پس از سرد شدن به تدریج ضخیم و سخت می شود . این جسم که تشکیل می شود به سنگی متخلخل و بسیار سبک تبدیل می شود که به آن سنگ پوکه می گویند.

این فرآیند توصیف شده، در همان زمان، تشکیل سنگ دیگری به نام پومیسیت، با ترکیب شیمیایی تقریباً مشابه، اما با قطر کمتر از 4 میلی متر در اندازه را ایجاد می کند.

بدیهی است که می توان آن را در مناطق جغرافیایی با حضور آتشفشان های فعال یا غیر فعال مانند شبه جزیره ایتالیا، مکزیک و شیلی یافت. در این کشور آخر، آتشفشان خودنمایی می کند، جایی که انباشته شدن این سنگ ها فراوان است. حتی فوران هایی وجود داشته است که تا 500 کیلومتر مربع از رشته کوه آند را با سنگ پا پوشانده است.

نکته مهمی که در رابطه با تولید جهانی این سنگ باید بدانید این است که اتحادیه اروپا بیشترین درصد را در تجارت بین المللی دارد و ایتالیا به عنوان کشور اصلی تولید کننده و پس از آن یونان قرار دارد.

پادشاهی اسپانیا متأسفانه به دلیل کاهش تولید سیمان، تولید خود را کاهش داده است که رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. مناطق اصلی تولید در کشور عبارتند از: جزایر قناری، کاستیا لا مانچا و آلمریا.

به طور کلی، اکثر مردم به این سنگ آذرین، تمیزی پاها بدون جزئیات زیاد مرتبط هستند. اما، از دانستن تنوع اهدافی که برای آن استفاده می شود و نه تنها در لوازم آرایشی، شگفت زده خواهید شد، زیرا عناصر یا مواد تشکیل دهنده آن به عنوان مواد خام یا مکمل برای تولید محصولات در انواع مختلف صنایع عمل می کنند.

سنگ پا یا پوکه معدنی در چه مواردی استفاده می شود؟

بیایید به سرعت ببینیم، کاربردهای اصلی آن چیست:

در زمینه زیبایی بدن، کرم های پاک کننده پوست حاوی پودر سنگ به عنوان یک ماده ضروری است که وظیفه مهم لایه برداری و زدودن ناخالصی های پوست را انجام می دهد. بنابراین یک ماده مورد رضایت صنعت آرایشی و بهداشتی است

  • پوکه معدنی در ترکیب خود دارای ماده معدنی به نام فلدسپات است که مشخصه سنگ های آذرین است که در صنعت سرامیک سازی برای ساختن اشیا یا اشیایی مانند کف، ظروف غذاخوری و غیره استفاده می شود. به همین ترتیب در صنعت ساختمان به دلیل اینکه ماده ای بسیار مقاوم است، به عنوان سنگدانه برای تهیه مخلوط با سیمان استفاده می شود و می تواند ارزانتر از مواد دیگر باشد.
  • این یک پاک کننده سطح عالی با خواص زیست تخریب پذیر است که در صورت اسپری کردن می توان آن را به محصولات سفید کننده لباس اضافه کرد و در حالت جامد برای پولیش استفاده کرد.
  • به دلیل شرایط بسیار خود به عنوان یک ماده ساینده ، دارای خاصیت پاک کنندگی است که در زمینه دندانپزشکی برای ساخت خمیر دندان استفاده می شود. بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی و بی‌حسی، از سنگ برای تمیز کردن دندان‌های خود استفاده می‌کنند و این کار را به اشتباه و مستقیماً از روی سنگ بدون اینکه قبلاً فرآوری شده باشند، انجام می‌دهند. این می تواند باعث سایش مینای دندان به دلیل نیروی ساینده خود شود.
  • بافت متخلخل آن به فرآیند فیلتراسیون آب آشامیدنی یا برای تولید فیلترهایی که برای تمیز کردن آب مورد نیاز است، به عنوان مثال، آکواریوم ها کمک می کند. یعنی دارای خاصیت بیولوژیکی بسیار خوبی از آب است . همین ویژگی آن را به یک متحد عالی برای فعالیت‌های کشاورزی تبدیل می‌کند، زیرا می‌توان از آن به‌عنوان رسانای آبیاری نیز استفاده کرد و در زمینه محصولات هیدروپونیک،

بنابراین استفاده از سنگ پوکه معدنی در صنایع مختلف بسیار رایج است و تجاری سازی آن برای کسانی که فعالانه در این بازار حضور دارند، سود مالی زیادی به همراه دارد

زیبایی بدن و سنگ پا و پوکه

یکی از کانون های اصلی توجه، اگر نگوییم اصلی، صنعت اختصاص داده شده به تولید محصولات با هدف زیبایی بدن، مراقبت از پوست است.

پوست عضوی از بدن انسان است که به دلیل اهمیت فراوانی که دارد، سپر محافظ سایر اعضای داخلی بدن است . در پوست، ذرات CO2 که ما را هیدراته نگه می دارند ذخیره می شوند. بسیاری از مواد مغذی نیز ذخیره می شوند. دمای بدن را ثابت نگه می دارد و سمومی را که بدن ما تولید می کند از بین می برد.

بنابراین، علاوه بر هیدراته نگه داشتن آن، تمیز نگه داشتن آن ضروری است. بافت نرم و متخلخل این سنگ وقتی به آرامی روی پوست ما می‌چرخد، باعث ایجاد اثر لایه‌برداری سبک می‌شود ، زیرا به عنوان لایه‌بردار عمل می‌کند و سلول‌های مرده‌ای را که بدن برای خلاص شدن از شر آن نیاز دارد، از بین می‌برد.

این لایه برداری دوره ای با سنگ، که همراه با یک صابون مرطوب کننده خوب استفاده می شود ، به پاکسازی پوست کمک می کند. ما در مورد سنگی صحبت می کنیم که حدود 8 یا 10 سانتی متر طول دارد و عرض آن تقریباً 5 سانتی متر است که کاملاً در دستان ما قرار می گیرد. اما این بستگی به سلیقه شما دارد.

صنعت لوازم آرایشی همچنین از سنگ پودر شده برای ساخت کرم های پاک کننده و اسکراب های صورت و بقیه قسمت های پوست و همچنین صابون های لایه بردار استفاده می کند.

استفاده از سنگ پا در پا

چه زنی دوست ندارد پاهای زیبا را به رخ بکشد، بلکه نرم و صاف باشند: من شک دارم که وجود داشته باشد. و چه مردی دوست ندارد پاهای نرم و نرم و مطیع را نوازش کند: همه!...

این احتمال وجود دارد که در بین تمام اعضای بدن ما، پاها بیشترین کار را متحمل می شوند و ما بدترین موارد را با آنها رفتار می کنیم. ما بیشتر روز به آنها تکیه می کنیم و آنها هستند که تمام وزن بدن ما را تحمل می کنند. می دویم، می پریم، راه می رویم، آنها را می پوشانیم، تا می کنیم، آنها را در معرض عناصر پاشنه و سایر کفش های ناراحت کننده قرار می دهیم.

اکثر مردم، اعم از زن و مرد، تقریباً هرگز به این فکر نمی کنند که آنها را ماساژ دهند و آنها را برای کارهای بزرگی که هر روز انجام می دهند، نوازش کنند. اما وقتی احساس می کنیم چیزی با آنها درست نیست، پرواز می کنیم تا در این مورد اقدام کنیم.

رفتار نادرستی که روزانه پاهای خود را تحت آن قرار می دهیم، از جمله باعث ایجاد میخچه ها یا پینه های ناخوشایند می شود که لایه های ضخیم و سختی هستند که به عنوان مکانیزم محافظتی در برابر مالش مداوم، اصطکاک و فشار روی پوست ایجاد می شوند. هنگام راه رفتن، دویدن، رقصیدن یا هر فعالیت دیگری که پاهای ما در حرکت دائمی هستند.

بهترین راه برای مبارزه با پینه، پیشگیری از آن و تمیز کردن مناسب پا با محصولات لایه بردار مانند این سنگ است. مهم است که این نکات را برای پیشگیری در نظر بگیرید:

  1. سعی کنید کفش هایی بپوشید که خیلی تنگ یا بزرگ نباشند، زیرا باعث اصطکاک زیاد روی پوست می شوند. پاهای شما باید به اندازه کافی در داخل کفش متحرک باشد تا از ساییده شدن به سطح کفش جلوگیری شود. همیشه یک کفش نپوشید.
  2. جوراب بپوشید ، آنها از پوست در برابر مالش و اصطکاک محافظت می کنند.
  3. بعد از حمام پاهای خود را خوب خشک کنید و از کرم های مرطوب کننده یا وازلین استفاده کنید ، فراموش نکنید که پوست پاهای شما نیز به آن نیاز دارد.
  4. باید آنها را با سنگ لایه برداری کنید تا به طور موثر پوست اضافی را از بین ببرید و آن لایه های سخت و ضخیم تشکیل نشود.

نحوه صحیح لایه برداری و تمیز کردن پای خود با این سنگ :

ابتدا باید پوست پاهای خود را با آب داغ نرم کنید و حدود 10 تا 20 دقیقه آنها را خیس کنید. پاشنه ها و ناحیه ای از گیاه که اطراف انگشتان دست را احاطه کرده است، بیشترین تمایل به سفت شدن و ترک خوردن را دارد. به این آب می توانید محصولی مانند نمک های معدنی اضافه کنید که به آرامش شما نیز کمک می کند.

هرچه نرم تر باشند، آمادگی بیشتری برای مالیدن با سنگ خواهند داشت . آنها را لمس کنید و بافت آن را احساس کنید تا بتوانید دقیقا بدانید که چه زمانی انجام شده است.

  • باید آنقدر مرطوب باشد که به آرامی روی سطح پاهای شما سر بخورد. می توان آن را برای یک لحظه در آب گرم فرو برد.
  • توجه داشته باشید که کدام ناحیه از پاهای شما بیشترین پینه را دارد و با حرکات دایره ای بدون فشار زیاد مالش دهید. اما نمی توانید به خاطر مالش مالش دهید، بدون اینکه نتیجه ای حاصل شود. اگر پوست شما خیلی پینه بسته نیست، نیازی به مالش ندارید، زیرا می توانید با آن بد رفتار کنید.

اگر دیدید که در فلان زمینه تکرار لازم است، این کار را انجام دهید! تا زمانی که تغییر و نرمی را در پوست احساس کنید لایه برداری کنید.

  • وقتی از نتایج راضی بودید، پاهای خود را بشویید تا صابون یا کرم اضافی در صورت وجود پاک شود. آنها را با حوله خشک کنید، مطمئن شوید که خیس نیستند . برای بهترین نتیجه از مرطوب کننده یا روغن استفاده کنید.

شما باید با لایه برداری پاهای خود ثابت باشید . اجازه ندهید اینقدر طول بکشد و منتظر بمانید تا آنها خشن و سخت شوند. هر چند وقت یکبار برای خود یک قرار ملاقات بگذارید.

سنگ هر چقدر هم که سخت باشد ابدی نیست. البته که استفاده باعث ساییدگی آن می شود، اما ارزشش را دارد . هر بار که از آن استفاده می کنید، آن را خوب بشویید و در جایی قرار دهید که خشک شود و خیس نباشد تا مدت بیشتری آن را نگه دارید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها