تیتر کوتاه بررسی کرد؛

صعود چشمگیر قیمت بیت کوین / بازار ارزهای دیجتال رونق گرفت

بیت کوین روز دوشنبه به بالاترین ارزش خود در دو سال گذشته رسید و از ۶۴ هزار دلار گذشت.

صعود چشمگیر قیمت بیت کوین / بازار ارزهای دیجتال رونق گرفت

بیت کوین به بالاترین ارزش خود از اواخر سال ۲۰۲۱ رسید و در اوایل روز آسیا به ۶۴۲۸۵ دلار رسید. بعداً با ۲ درصد افزایش به ۶۳۸۵۰ دلار رسید. بالاترین قیمت بیت کوین ۶۸۹۹۹.۹۹ دلار است که در نوامبر ۲۰۲۱ به‌دست آمد. بزرگترین ارز دیجیتال در امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری از این افزایش‌ها در چند هفته اخیر اتفاق افتاده است. فعالیت معاملاتی بیت کوین در صندوق‌های فهرست شده در ایالات متحده در این مدت بسیار افزایش یافته است.

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در اوایل امسال در ایالات متحده چراغ سبز نشان دادند. این به سرمایه‌گذاران بزرگ اجازه داد تا به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوند و همین موضوع هیجان را برانگیخت، دقیقاً مانند انرژی که منجر به رکوردهای بالا در سال ۲۰۲۱ شد.

مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در خانه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۰x Research در سنگاپور گفت: «جریان‌های بازار ارزهای دیجیتال متوقف نمی‌شوند زیرا سرمایه‌گذاران مطمئن‌ هستند که قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.» اتر، یک رقیب کوچکتر برای بیت کوین، از این گمانه زنی سود برده است که ممکن است به زودی دارای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مانند بیت کوین باشد. قیمت آن در امسال تا کنون ۵۰ درصد افزایش یافته است و به ۳۴۹۰ دلار در روز دوشنبه رسیده است که نزدیک به بالاترین سطح هفته گذشته است.

بازارهای سهام ژاپن، ایالات متحده و شرکت‌های فناوری رکوردها را شکسته‌اند و سطح عدم اطمینان در سرمایه‌گذاری کاهش یافته است. برنت دانلی تاجر و رئیس شرکت تحلیلی Spectra Markets می‌گوید زمانی که شاخص سهام نزدک ( بازار بورس سهام در امریکا ) به رکوردهای جدیدی می‌رسد، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین احتمالاً عملکرد خوبی خواهند داشت. بیت کوین یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا در نظر گرفته می‌شود که مانند یک سهام فناوری عمل می‌کند و سطح نقدینگی بازار را منعکس می‌کند. وی افزود: ما به بازاری به سبک ۲۰۲۱ بازگشته‌ایم که در آن قیمت و ارزش همه چیز بالا می‌رود و همه سرگرم می‌شوند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها