بیت المال | وزارت نفت

بازگشت رقم نجومی به بیت المال / این رقم ۵ برابر بودجه سازمان استخدامی است

دادستان تهران از بازگشت حدود ۱۱۳ هزار میلیارد ریال به بیت‌المال خبر داد. مبلغ معادل ۵ برابر بودجه سازمان اداری و استخدامی کشور و ۲.۱ برابر بودجه وزارت نفت است.

بازگشت رقم نجومی به بیت المال / این رقم ۵ برابر بودجه سازمان استخدامی است

در اسلام، بیت المال به عنوان یک منبع مالی برای تأمین نیازهای عمومی و اجتماعی استفاده می‌شود. این سازمان مسئول مدیریت و توزیع منابع مالی دولت و نیز انجام وظایف اقتصادی و اجتماعی است. بیت المال از منابع مختلفی مانند مالیات، عواید دولتی، هبه‌ها و اوقاف تأمین مالی می‌کند و آن را برای پرداخت هزینه‌های عمومی و نگهداری از نیازهای اجتماعی استفاده می‌کند.

دادستان تهران گفت: امسال در شعب تحقیق دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی حدود ۱۱۳ هزار میلیارد ریال وصول و به بیت‌المال بازگشته داده شده است. این مبلغ معادل ۵ برابر بودجه سازمان اداری و استخدامی کشور و ۲.۱ برابر بودجه وزارت نفت است.

علی صالحی، دادستان تهران به ارائه آمار و ارقامی در خصوص عملکرد شعب تحقیق دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در امسال پرداخت.

وی در همین باره گفت: طی ۸ ماه سپری شده از امسال و در نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده در شعب تحقیق دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی پیرامون پرونده‌های خاص، کثیرالشاکی، بانکی و مالیاتی، حدود ۱۱۳ هزار میلیارد ریال وصول و به بیت المال بازگشته شده است.

صالحی افزود: در همین بازه زمانی میزان وصول جزای نقدی حدود ۴۴۲ میلیارد ریال و میزان ردمال صورت گرفته در شعب اجرای احکام حدود ۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

دادستان تهران گفت: این آمار تنها یک ناحیه از دادسرا در تهران است و آمار سایر ناحیه‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، رقم وصولی شعب تحقیق دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران طی ۸ ماه گذشته، در مواردی از برخی ردیف‌های بودجه امسال به طور قابل توجهی بیشتر است؛ برای نمونه به طور تقریبی، این رقم معادل ۵ برابر بودجه سازمان اداری و استخدامی کشور، ۲/۱ برابر بودجه وزارت نفت، ۱/۸ برابر بودجه سازمان هواپیمایی کشور، ۱/۳ برابر بودجه سازمان ملی استاندارد و ۱/۲ برابر بودجه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در امسال است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها