لاستیک | خودرو | لوازم یدکی | خودر پراید

قیمت لاستیک پراید با نرخ آن در دهه ۹۰ برابر شد / اختلاف قیمت عجیب بازار آزاد و نرخ دولتی

قیمت لاستیک تنها دغدغه خریداران نیست. گاهی مواقع لاستیک خودرویی خاص مثل پراید نایاب می‌شود.

قیمت لاستیک پراید با نرخ آن در دهه ۹۰ برابر شد / اختلاف قیمت عجیب بازار آزاد و نرخ دولتی
 
لاستیک خودرو از اجزای حیاتی و مهم در عملکرد خودرو است. لاستیک‌ها علاوه بر ایفای نقش در حرکت و جلوگیری از لغزش خودرو، نقش مهمی در کنترل و ثبات خودرو در جاده‌های مختلف دارند. لاستیک‌های مناسب و با کیفیت به عملکرد بهتر و ایمن‌تر خودرو کمک می‌کنند. همچنین، لاستیک‌های مناسب تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت خودرو دارند. بنابراین، اهمیت لاستیک‌های خودرو در افزایش عمر مفید آن و بهبود عملکرد و ایمنی خودرو بسیار بالاست. به منظور حفظ و نگهداری صحیح لاستیک‌ها، باید به تعویق نرفتن در تعویض لاستیک‌ها، تعادل فشار هوا در لاستیک‌ها، بررسی و جبران هر نوع خرابی و سایر موارد مرتبط با لاستیک‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
افرادی که اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دستگاه پراید را حدود هشت میلیون خریده‌اند، الان ناچار هستند همین پول را صرف خرید چهار حلقه لاستیک کنند

قیمت لاستیک پراید در بازار آزاد از حلقه‌ای دو میلیون تومان گذشت. به این ترتیب افرادی که اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دستگاه پراید را حدود هشت میلیون خریده‌اند، ناچار هستند همین پول را صرف خرید چهار حلقه لاستیک کنند!

قیمت لاستیک تنها دغدغه خریداران نیست. گاهی مواقع لاستیک خودرویی خاص مثل پراید نایاب می‌شود و در بعضی مواقع لاستیک ایرانی پیدا نمی‌کنید. فروش لاستیک به قیمت دولتی روی سایت تولیدکننده‌ها به‌شکل کژدار و مریز ادامه دارد و برای موفقیت در آن باید پیگیر، سحرخیر و پوست‌کلفت باشید.

فروش لاستیک به قیمت دولتی

فروش لاستیک با نرخ دولتی روی سایت رسمی تولیدکننده‌ها به‌شکل کژدار و مریز انجام می‌شود. بخت و اقبال باید داشته باشید و مقدار زیادی صبر و شکیبایی اما اگر دنبال کار را بگیرید، شانس موفقیت‌تان زیاد است.

قیمت لاستیک تنها دغدغه خریداران نیست. گاهی مواقع لاستیک خودرویی خاص مثل پراید نایاب می‌شود.

لاستیک خودرو ساخت ایران از برند‌های معروف مانند بارز، دنا، کویر و یزدتایر گاهی کمیاب و در پاره‌ای مواقع نایاب می‌شود. برند‌های ناشناس در عوض تعدادشان زیاد است. فروشنده‌ها می‌گویند این لاستیک‌ها اغلب چینی یا هندی هستند و شناخته شده نیستند. خریدارانی که خیال تسلیم شدن ندارند و به جستجو ادامه می‌دهند ممکن است نهایتا بفهمند برای دو حلقه لاستیک پراید از برند‌های هندی باید نزدیک چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول بدهند.

قیمت لاستیک گلدستون است به حلقه‌ای یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد؛ یک جفت را باید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرید. لاستیک پراید کویرتایر جفتی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و لاستیک بارز پراید قیمتی مشابه دارد. لاستیک یزدتایر را شاید بتوانید کمی پایین‌تر پیدا کنید.

قیمت لاستیک پراید تولید شده توسط برند‌های چینی جفتی تقریبا سه میلیون تومان است. لاستیک پراید جزو کالا‌های پرتقاضا و کمیاب بازار است و برای پیدا کردنش باید کفش آهنی بپوشید.

خرید لاستیک برای خودرو پژو ۲۰۶ کار ساده‌تری خواهد بود. اگر بخواهید دو حلقه لاستیک برای این خودرو از برند رودستون بخرید باید پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنید. قیمت لاستیک برند نکسن، جفتی پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. ارزان‌ترین لاستیک خودرو برای پژو ۲۰۶، از برند کاپسن است که جفتی چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. لاستیک کومهو گران‌ترین گزینه است و برای خرید آن شاید حتی مجبور شوید هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پول بدهید. لاستیک ایرانی پژو ۲۰۶ کمیاب است.

قیمت لاستیک پرفروش برند رودستون برای پژو پارس به جفتی شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد و اگر هر چهار لاستیک ماشین نیازمند تعویض باشند، برایتان نزدیک ۱۴ میلیون تومان خرج برمی‌دارد. قیمت لاستیک کاپسن برای خودرو پارس، در دسته ارزان‌ترین‌ها قرار می‌گیرد و جفتی چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

لاستیک پژو ۴۰۵ از برند رودستون است که جفتی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ارزان‌ترین لاستیکی که می‌شود برای پژو ۴۰۵ خرید از برند دورون است که جفتی چهار میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

فروش لاستیک بر اساس سایز استاندارد انواع خودرو

لاستیک سایز ۱۳ برای پراید و MVM 110 مناسب است؛ سایز استاندارد این لاستیک‌ها پهنای ۱۶۵ میلیمتر دارد و آن‌هایی که دنبال لاستیک اسپرت هستند از سایز ۱۷۵ میلیمتر استفاده می‌کنند.

لاستیک ۱۳ اینچی با پهنای ۱۷۵ میلیمتر و عرض ۷۰ میلیمتر، سایز استاندرد لاستیک تیبا است. همین لاستیک برای برای ساینا و ریو هم قابل استفاده خواهد بود، چون اندازه رینگ این خودرو‌ها یکسان است.

پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷، پارس، رانا و کوییک دنده‌ای لاستیک‌های سایز ۱۴ اینچ با پهنای ۱۸۵ میلیمتر احتیاج دارند. اگر بخواهید سراغ لاستیک پهن‌تر برای رینگ اسپرت بروید، سایز ۱۴ اینچ با پهنای ۲۰۵ میلیمتر جلوی دستتان است.

لاستیک سمند، زانتیا، رنو ساندرو، تندر ۹۰، ساندرو و برلیانس، همگی به‌طور استاندارد سایز ۱۵ اینچ است با پهنای ۱۸۵ میلیمتر. لاستیک سایز ۱۵ پهن‌تر با پهنای ۱۹۵ میلیمتر هم برای این ماشین‌ها قابل استفاده خواهد بود. لاستیک دنا و تارا به‌طور استاندارد همین سایز است، ولی لاستیک بزرگ‌تر با ۲۰۵ میلیمتر پهنا هم به دنا می‌خورد. خودرو‌های وارداتی اغلب به‌طور استاندارد رینگ سایز ۱۶ اینچ با پهنای ۲۰۵ میلیمتری دارند. لاستیک‌های سایز ۱۷ اینچ از بزرگترین انواع لاستیک خودرو هستند که با پهنای ۲۱۵ میلیمتر روی خودرو شاسی‌بلند استفاده می‌شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها