بهترین خبر خودرویی ۱۴۰۲ / این سوپر لوکس ها در راه ایران

نماینده همواره منتقد مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل رفع چالش اصلی واردات خودروهای کارکرده را اعلام کرد.

بهترین خبر خودرویی ۱۴۰۲ / این سوپر لوکس ها در راه ایران

جلال رشیدی کوچی که در چند وقت اخیر یکی از پیگیرترین نمایندگان مجلس برای حل مشکلات واردات خودروهای صفر و کارکرده بوده ، ساعتی قبل در صفحه اینستاگرامی خود خبری مهم را اعلام کرد.

به گفته این نماینده مجلس، با رایزنی های انجام شده با معاون اول رئیس جمهور، مشکل تامین ارز برای واردات خودروهای کارکرده به طور کامل حل شده است. رشیدی کوچی اعلام کرد که از این پس می توان خودروهای کارکرده خارجی را با منشاء ارز خارجی به ایران آورد و این مسئله برای بانک مرکزی هم حل شده است. او همچنین اعلام کرد که بزودی آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده اعلام خواهد شد.

پیش از این بر اساس قانون برای واردات کالاهایی مانند خودرو، باید منشاء ارز داخلی اعلام می شد و یا منشاء ارز به صورت رسمی به تایید بانک مرکزی می رسید. با توجه به محدودیت های تحریمی، عملاً امکان تایید ارزهای خارجی برای بانک مرکزی وجود نداشت و همین مسئله به چالشی بزرگ برای واردات خودروها تبدیل شده بود. با وجود اینکه هنوز بحث تامین ارز برای واردات خودروهای صفر کیلومتر چالش هایی را در پیش دارد، اما جلال رشیدی کوچی اعلام کرده است که دیگر چالش تامین ارز برای واردات خودروهای کارکرده وجود نخواهد داشت و بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور پذیرفته اند که این دسته از خودروهای خارجی با ارز خارج کشور به بازار ایران بیایند.

به این ترتیب افراد و شرکت های داخل کشور می توانند با رد شدن از موانع تایید منابع ارزی داخلی، به سراغ خرید خودروهای کارکرده خارجی با ارزهای برون مرزی بروند و فرایند تایید منشاء ارز را به مراتب راحتتر از گذشته طی نمایند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها