آقای خودروساز خجالت بکش

برخی خودروسازان داخل به تازگی درخواست افزایش قیمت مجدد را به سازمان حمایت داده‌اند، این در حالی است که از ابتدای امسال با اجرای سامانه یکپارچه، تثبیت نرخ ارز و کاهش تورم، بازار متلاطم خودرو آرام گرفت و قیمت ارز و نرخ تورم که از مؤلفه‌های تاثیرگذار بر قیمت خودرو لحاظ می‌شود، کاهشی بوده است.

آقای خودروساز خجالت بکش

بازار خودروی کشور که مدت‌ها پرتلاطم و نوسانی بود، از اردیبهشت امسال و با ثبت‌نام همه متقاضایان در سامانه یکپارچه خودرو، به تدریج آرام شد و از دو الی ۳ ماه پیش سیر نزولی قیمت‌ها، دلال‌ها و واسطه‌ها را از این بازار خارج کرد‌.

به گفته سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با توجه به کاهش فاصله قیمت خودرو از بازار تا کارخانه، تقاضای کاذب و دلالی در بازار خودرو از بین رفته است و دلالان نمی‌توانند وارد این بازار شوند زیرا می‌دانند در صورت ورود به این بازار طی چند روز بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

اما در شرایطی که بازار خودرو آرام گرفته است و شرای رقابت هم ۲ بار قیمت خودرو را برای خودروسازان افزایش داده است، ‌‌شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروسازان داخل مجددا درخواست افزایش قیمت‌ برای محصولاتشان را داده‌اند.

پیگیری ها حاکی از آن است که این درخواست افزایش قیمت خودروسازان، به سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده ارائه شده است اما سازمان حمایت هنوز به شورای رقابت نداده است.

البته اخیرا شورای رقابت قیمت ۵ محصول سایپا را افزایش داد و نرخ‌های جدید را اعمال کرد، (از اینجا بخوانید) اما بررسی‌ها حاکی از آن است که خودروسازان داخل دوباره دنبال افزایش قیمت تا ۳۰ درصد آن هم در سال مهار تورم هستند.

 تثبیت قیمت ارز در چند ماه اخیر و تخصیص ارز حواله به خودروساز

‌درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان داخل در شرایطی مطرح شده است که یکی از مهمترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت خودرو یعنی قیمت ارز (دلار  و یورو) در ماه‌های گذشته ثابت بوده و نوسان نداشته است، بازار ارز در چند ماه اخیر در آرامش به سر می‌برد و بازار ساز موفق‌شده است فعالیت سودگران را با استفاده از سیاست‌های درست متوقف کند، در واقع بهانه اصلی خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو یعنی نوسان نرخ ارز، هیچ منطق و توجیهی ندارد.

ضمن آنکه خودروسازان داخل که برخی از آنها نام تولید ملی را هم بر محصولات خود گذاشته‌اند، اگر هم برای واردات ماده اولیه یا قطعه، ارز نیاز داشته باشند، ارز حواله حدود ۳۷ هزار تومانی در اختیار آنها بوده است و طبق تأکید بانک مرکزی، وقتی ارز حواله به واردکننده داده می‌شود، خرید ارز از بازار توسط آنها تخلف است، بنابراین خودروسازان ارز ۳۷ هزار تومانی گرفته‌اند اما باز دنبال افزایش قیمت هستند.

 شورای رقابت: به هیچ عنوان قرار نیست هر ۳ ماه یکبار قیمت خودرو افزایش یابد

با این حال، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر بررسی افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت ضمن رد شایعات مربوط به افزایش قیمت خودرو، به خبرنگار فارس گفت: شورای رقابت هیچگونه فهرست کارشناسی شده‌ای در خصوص افزایش قیمت از سوی دستگاه‌های متولی دریافت نکرده است.

به گفته مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت به هیچ عنوان قرار نیست هر ۳ ماه یکبار قیمت خودرو افزایش یابد، براساس دستورالعمل کارگروه خودرو،  شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این راستا مسیر آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود اما این امر به این معنا نیست که هر ۳ ماه یکبار قیمت خودرو افزایش می‌یابد در واقع برخی جمله مذکور را به صورت غلط تفسیر کرده‌اند. 

البته بررسی دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت (تنظیم بازار خودروی سواری) و همچنین مصوبه ۵۳۳ (دستورالعمل کارگروه خودرو)  نیز نشان می دهد که در هیچ یک از این مصوبات ذکر نشده که خودروساز هر ۳ ماه یکبار می تواند درخواست افزایش قیمت داشته باشد یا اینکه قیمت خودرو هر ۳ ماه یکبار باید بررسی شود.

تورم هم در ماه‌های اخیر کاهش یافته است

از سوی دیگر اگر تورم نیز یکی از مؤلفه‌های افزایش قیمت خودرو باشد، باید گفت که براساس اعلام بانک مرکزی تورم کاهش یافته است.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی پیش از این، در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه احکام قضایی گفت که با اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی و بدنه اقتصادی دولت در ماه‌های گذشته آرامش نسبی در بازارها برقرار شده و شاهد کاهش تورم هستیم. این شرایط در خردادماه به‌وضوح دیده شد و برآوردهای بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد که این کاهش  تورم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نرخ ارز نیز به ثبات رسیده و معتقدیم که این ثبات باید تداوم داشته باشد و ادامه این ثبات می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در انتظارات و اعتماد فعالان اقتصادی کشور شود.

کاهش تورم فصلی مانعی برای افزایش قیمت خودرو

‌براساس گزارش مرکز آمار ایران در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩,٣ درصد است‌ که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٨ درصد)، ٣.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت کل

در فصل بهار ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ٩٦٥,٤ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩.٣ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)  ٢٥.٦ درصد افزایش و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٧.٠ درصد افزایش داشته است.

 کاهش تورم فصلی

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٩,٣ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٨ درصد)، ٣.٥ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٩.٣ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ٢٥.٨ درصد مربوط به گروه «چاپ و تکثیر رسانه های ضبط شده»  و کم­ترین تورم فصلی با ٠.٨ درصد مربوط به گروه «ساخت فلزات پایه» است، همچنین در این فصل گروه «ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی» با تورم ١,٥- درصد مواجه بوده است.

 کاهش تورم نقطه به نقطه

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٢٥,٦ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٢ درصد)، ٣.٦ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٢٥.٦ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٧٣.٧ درصد مربوط به گروه «ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی» و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ٠.٨ درصد مربوط به گروه «ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت» است.

 کاهش تورم سالانه

طبق آمار مرکز آمار، در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٧,٠ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣١.٧ درصد)، ٤.٧ واحد درصد کاهش داشته است، به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٧.٠ درصد افزایش دارد.

 رشد ۲۳ درصدی تولید خودرو در ۵ ماه ابتدایی سال

بررسی وضعیت تولید خودروی سواری در ۵ ماهه ابتدای امسال نیز حاکی از آن است که در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خودروی سواری ۲۳ درصد افزایش داشته است به‌طوری که در سال گذشته در ۵ ماهه ابتدای سال ۳۷۰ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو تولید شده بود که تولید آن در ۵ ماهه نخست سال به ۴۵۶ هزار و ۱۲۶ دستگاه افزایش یافته است.

بدین ترتیب وضعیت تولید خودرو نیز نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته است و با توجه به رفع ممنوعیت واردات خودرو و اتخاذ تصمیماتی برای واردات خودروهای ‌کاکرده نیز شاهد وضعیت بهتری در بازار خودرو هستیم. 

ضرورت برخورد نهادهای نظارتی با خودروسازان متخلف در افزایش قیمت‌ها

بنابراین با توجه به روند تثبیت ارزی در کشور و کاهش تورم و با توجه به اینکه که همیشه افزایش این دو مورد، بهانه‌هایی حذاب برای خودروسازان در راستای افزایش قیمت بود، نمی‌توان انتظار داشت که خودروساز داخل دوباره درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو از شورای رقابت داشته باشد؛ قطعا اگر قرار باشد خودروسازان درخواست افزایش قیمت داشته باشد، حتما درخواست آنها باید متناسب با نوسانات ارز، نرخ تورم و تورم فصلی تولید‌کننده باشد.

در این راستا ضرورت دارد با ورود نهادهای نظارتی، همچنین سازمان حمایت و با همکاری شورای رقابت، ‌با درخواست‌های غیرمتعارف خودروسازان که بازار آرام خودرو را به هم می‌زند، موافقت نشود و اگر خودروسازی قصد داشت با افزایش قیمت، در واقع ثبات بازار خودرو را به هم بزند، با برخورد قانونی و جدی نهادهای نظارتی مواجه شود.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • یک ایرانی

    هروقت اراذل و اوباش زور گیر قمه کش وجدانشون بیدار شد و سراغ یه کار شرافتمندانه رفتن این مافیای دزد زالوصفت هم دست از چپاول این ملت بر می داره .تنها راه ، حل واردات خودرو با تعرفه صفر هست .

  • ناشناس

    کدوم خودروملی .کدوم خودروساز .چراآبروی خودروسازهارامی برید .وقتی همه چی ازچین واردمیشه واینجاموتتاژمیکنند کجاش خودروسازیه .چرانمیگویید مونتاژ کاران داخلی

  • ناشناس

    خاندوزی و عشقی ، گند زدن به بورس .

  • ناشناس

    خودرو ساز نا محترم دزد که خودروی از رده خارج را به ملت چندین برابر غالب می کنید خجالت بکش اگر کشور مسئول درستی داشت شماها اعدام می کرد ودرب این کارخانه های به ظاهر درست را می بستم .

  • مهدی احمدپور

    شریک دزد و رفیق غاقله شده حال و روز ماها

  • بنده خدا

    میلونها آدم مفتخور در این مملکت بوجود آمده که از بچگی پول مفت پدرای دلال ودزد وحرامخور را خورده اند ومانند مور وملخ جمعیت این قماش زیاد وزیادتر شده حالا این دزدان بلفطره دیگه به کم قانع نبستند ومانند موریانه بیخ وبن هرفکر وایده درست ودرستکاری را مخورند لذا اصلا هیچ امیدی برای مردم که با آرامش زندگی لایق انسان داشته باشند را محال کرده لذا منطق وراست حسینی حرف زدن بیفایده میباشد.

    • ناشناس

      خدالعنت کندخورو سازو شورای حمایت وشورای ریق آبت راوکسایی که بااین احرامزاده هاشریک دوستشون تویک کاسه هست وازاینهاحمایت می‌کنندرا؛

  • ناشناس

    مافیای خودرو اگر بخواهند ،شورای رقابت و نهاد حمایت از مصرف کننده هم که هیچ هر نهاد و سازمانی را می‌خرند و مال خود می‌کنند تا به اهداف کثیف خود برسند همچنان که تا الان بود

  • حسین

    صحبتهای شماازهمه نظردرسته ولی قیمتهاروافزایش دادن وازمردم گرفتن وقتی نظارت وجود نداشته باشه خودسرانه مثل خیلی ازشرکتهاکه راحت افزایش قیمت میدن هیچ کسی صداش در نمیاد فقط ضررش،واسه مردم

  • مارکو پلو

    هر چند ماه 30%قیمت خودرو در کارخانه را افزایش می‌دهند.تورم بوجود نمیاد!!!!.همینکه می‌خواهند حقوق کارگران وبازنشستگان را 20%اضافه کنن.جناب صولت خان گلوی خودش رو پاره میکنه که وامصیبتا اگه حقوق کارگر وبازنشسته اضافه بشه تورم بوجود میاد.نمیدونم اینها به خداوند متعال معتقدن یا نه.بترسید از جوب خدا

  • محمد

    سلام دوستان کسی زور این مونتاژ کاران را نمیاد به اسم تولید داخلی واشتغال زایی نمی گذارن این صنعت کثیف وضرر ده خودرو جمع باشه چون از یک طرف ارز با قیمت کم میگیرن واون ور آب برا آقازاده‌ها برج سازی می کنن وار این طرف کارکنان ایران خودرو و سایپا که همشون از نور چشمی‌های هستن باید حقوق و مزایای انچنانی از جیب ملت بگیرن پس این به اصطلاح صنعت زالو صفت تا قطره آخر خون ملت را نچکه ول کن نیست

  • ناشناس

    مورچه وقت مرگش بال در میاره پرواز میکنه

  • ناشناس

    همه این بدبختی توسط رهبر صورت میگیرد که مابود کرد نسل جون وایرانو

  • ناشناس

    این افزایش قیمت‌ها می‌خواهند بگویند زیاده هستیم ولی درواقع راهی بر چپاول مردم بیچاره

    که هر روز درگیر سیاسی‌کاری ناجوانمردانه هستندد

  • علی

    لوازم یدکی خودروهای چینی بسیار بسیار گران است. قطعات بی کیفیتت چینی از قطعات بنز و تویوتا هم گرانتر هستند. مسئولین محترم لطفا راه چاره ای برای مصرف کنندگان در نظر بگیرید. این دزدی از خلق الله است

  • علی

    اینهمه ناله و فحش و بد و بیراه از فردا همین جمافت با شنیدن این خبر تو صف خریدن هستن جا نمونن. همینم دوباره باعث افزایش قیمت میشه. واقعا چرا تو این کشور آرامش حروم شده!!

  • امیر

    اینها اینقدر خون مردم را مکیده اند که به قولهای اقتصادی تبدیل شده اند واردات را ازاد کنید تا رقابت پیش بیاد اگر نمیتوانند رقابت کنند جمعش کنند

  • ناشناس

    دولت باید درب کارخانه ایران خودرو و سایپا رو تخته کنه به خاطر این بدبختی های مختلف که برای مردم به بار اوردن

  • محمد

    از حیا هیچ چیز نمیفهمند

  • ناشناس

    ازاینا بیش ازاین مکه میشع دغشت؟؟؟ مشتی دزد وغارتگر

  • فرشته مرگ

    بعد از هر سختی آسانی وجود دارد
    سختی هاش برای نسل ما شد
    خداوند همه را عاقبت بخیر بگرداند

  • عادل

    طی سه سال ماشین سی ملیونی در کارخانه شده سیصد چهارصد ملیون با شرایط سخت تر 🙄🙄 بازم اگر اسم گرونی روبیارن اوج بی انصافی و اوج حرام خواری واوج بی نظمی وبی حسابی این مملکته یک خودرویی مثل شاهین رو اردیبهشت حتی قرار بود کاهش نرخ کارخانه بدن چی شد مگه از چی تولید میشه چقدر ظلم وستم به مردم بی پناه وقتی با کلی سختی از طريق سامانه فروش خودشون درخواست خودرو دادن باید نقره داغ بشن!!!!

  • داراشاد

    واردات خودرو از سال پیش تاکنون در حد حرف است
    کدوم واردات دل خوشی دارینها ، اگر میخواستند واردات آزاد باشد پس چرا ممنوعش کردند اونم نه واردات خودرو واردات همه کالاها و اجناس ، آره

  • داراشاد

    بدلیل ارزانی ماده اولیه که گوشت ومرغ هستش و کارخانه های تولید سوسیس و کالباس خود سرانه قیمت ها را بالا بردند گوشت و مرغ که اینهمه ارزان است رو میخرند وغیر منصفانه گران به مردم میدهند
    بهر آدم بی سوادی بگی چرا سوسیس و کالباس گران شده میگه که بعلت گرانی گوشت ومرغ

  • رضا

    هر3ماه20درصدگرون‌کنیدآباریکلا..دمتون گرم.معنی‌مهارتورم‌هم‌فهمیدیم

  • ناشناس

    دزدهای کثیف دست از خون اشامی بردارید امیدوارم از گلوی تک تکتون بیرون بیاد که اینقدر خون مردم رو تو شیشه نکنیدبالاخره جمع میشید از رو زمین به امید خدای قادر

  • حسینی

    مدیران بی کفایت را شناسایی کنی پولهای که بیتلمالبوده از آنها بگیرید خریمه ایشان کنید وحابس هم بدهی اخراج کنید تا بقیه حواص شأن را جم کنند

  • Hatef

    بهترین راه حل نخریدن وانصراف دادن حواله هاست
    فقط اینجور میشه این گاری ساز هازو ادب کرد

  • محمد

    نظارتی وجود ندارد دستشون تو یک کاسه است

  • ناشناس

    اه از ان رفتگان بی برگشت

  • ناشناس

    لعنت بر نالایقی
    چطور جلوی این همه ظلمی که از طرف صنعت نالایق خودرو سازی بر این مملکت وارد شده و می‌شود گرفته نمیشه.ولله اگه به یک آدم دیونه هم بگی یه راحل پیدا میکنه.
    حداقل برای دوام خودتون هم که شده یکم تفکر بخرج بدید.

  • اسماعیل فرخ

    رفتارمحترما نه دولت با دزدان معتبر عواقب ناخوشایندی خواهد داشت آیا شمافکر میکنیدگناه ایشان کم تر از سلطان سکه است .دزدان ضعیف نامعتبر را راحت حکم میکنید

  • صالح

    سلام به همه دوستان
    چه فایده این صحبت ها فقط کار به جایی میرسه که من هم اگر طرف دار رهبری باشم کم کم دل زد بشم .
    یعنی واقعا خودشون متوجه نمیشا
    این همه فلاکت و بد بختی مردم رو .

  • بیژن پارسا

    یک کمپین نخریدن راه انداختن ،خودروها رودست سازنده‌ها باد کرد.حسن دوتابعیتی انگلیسی وعده وام ۲۵میلیونی داد ملت صف کشیدن و ظرف مدت کوتاهی باد کرده ها تمام شد درحالیکه از۲۵ میلیون هم خبری نبود.
    گرونه ؟نخر

  • بیژن پارسا

    از قدیم گفتن: سزای گران فروش ،نخریدنه

  • حاج پیمان

    چی میزنی نویسنده.تورم تو کوچه شما کم شده ؟!!!همش حرف مفت.خاک بر سرمون که تو کشور خودمون نمی‌تونیم یه ماشین از کارخونه بگیریم.

  • هومن

    ظلم تا کی و ستم تا کجا!!@@
    دولت و مجلس و تمام نهادها و ارگانه در ادامه......ایا پایانی بر این ظلم پیشگی شما وجود دارد؟؟ایا شما مفسدان که دستتان همگی در دست هم و الوده به بیت المال و حق الناس است اعتقادی به خدا دارید؟؟؟
    اه و ننگ و نفرین یک ملت ستمدیده از جور شما پیوسته در پی خودتان و فرزندانتان و بازماندگانتان خواهد بود

  • ناشناس

    در مملکت را بستن و یا آنقدر گمرک سنگین بستن که فرغون ساز داخلی فقط خودرو آشغالش را به مردم بفروشه. در مملکت را باز کنید تا خودرو ساز داخلی آنقدر آشغال نفروشه. کجای دنیا اینجور مافیای خودرو درست شده بجز ایران؟ خون مردم را 4 دهه هست به شیشه کردین شما بی خدا ها

  • ناشناس

    با صبحتهای که زحمت کشیدی فرمودی هیچکدام برای نجات این وضعیت که تو بازار خودرو هست ثمر بخش نیست فقط تنها را حل مشکلات پیش امده اینکه مسولان از رهبر گرفته تا پایین بخاطر وضعیت پیش امده تو این مملکت باید بادنیا کنار بیان کاری کنن تحریمها برداشته بشه فقط وفقط وگرنه روز بروز باید بیاد دیروز بود توایران

  • هالو

    تنها میگویم:ننگ و نفرین و نابودی بر این دولت ،مجلس،مسئولین،مفسدان اقتصادی،دلال،سایتهای همسو،خودرو ساز،شورای رقابت،وزارت صمت،سازمان حمایت و تمامی جیره خواران از سفره بیت المال و حق الناس مردم ایران که خائنین به خاک و خون شهدا و ملت هستند.از خدا میخواهم بازتاب این بار گرانی و ستم بر مردم را فرزندانتان با بیماری و درماندگی پس دهند

  • Shhram

    مسعولین خجالت بکشید...
    افزایش قیمت این خودروهای بنجل چینی به دست ناتوان دو شرکت زالو صفت به اسم سایپا و ایران‌خودرو ملت رو به نابودی کشیده یه کارگر ماهی ۶میلیون کار می کنه خودروهای بنجل به اسم خودرو ایرانی هر هفته۱۰۰میلیون گرونتر میشه با حمایت مسعولین سهامدار در این دو شرکت بنجل ساز...
    چرا ما ملت درب این دو بنجل ساز رو تخنه نمی کنیم خودروهای با کیفت ارزان اروپایی وارد کشور بشه تا کی باید ظلم رو تحمل کنیم

  • ابوفاضل

    دیدگاهها را که میبینی و نظرات مخاطبان را میخوانی همگی نشاندهنده عدم سر سوزنی اعتماد مردم به دولت و زیر مجموعه های فاسد ان است.هیچکس راهکار نمیدهد چون دیگر ایمان و باوری به اصلاح شرائط نیست.تنها صدایی که از ملت بر می اید ننگ و نفرین و ارزوی نابودی این سیستم فاسد است.هیچ ظلمی در تاریخ ماندگار نبوده و هیچ عملی بدون عکس العمل و کارما نیست.حرام خواری از جیب ملت و بیت المال را خداوند از حلقومتان به بدترین نحو بیرون بکشد ای گروه ارازل و اوباش.

  • ناشناس

    سلام اگر طبق قانون و براساس دستورالعمل کارگروه خودرو، شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد پس چرا تیگو 8 پرو که در دو مرحله سامانه یکپارچه عرضه شده به دست مشتری که نوبتش شده و یا در صف انتظاره تحویل داده نمیشه و مدیران خودرو چون نمیخواد به قیمت شورای رقابت تمکین کنه ادعا میکنه تیگو 8 تولید نمیشه و باید خودرو جایگزین اتخاب کنید؟ چرا با وجود انصرافهای زیاد مشتریان طرح یکپازچه، تغییر نوبتها اعمال و اعلام نمیشه؟ لطفا بررس و پیگیری کنید و به صورت ویژه مطالبه گری حقوق مصرف کننده در این مورد را زحمت بکشید. با تشکر

  • ناشناس

    چرا خودروساز باید خجالت بکشه ؟
    ابزار دزدی و تخلف دولت در اختیار خودروساز گذاشته !
    دولت و مسولین باید خجالت بکشند !

  • ک.م

    گران سازی های پی در پی برخلاف قول و گفتار مسئولین کشور است و موجب بی اعتمادی مردم رو برام می کنه.بدترین مدیران در خودروسازی منصوب شده اند.

  • عیسی

    ایران خودرو ازپول خاب مردوم برای 1000هزارماشین سه ملیون نفر پل واریز میکنند سود می‌کنه سرملت کلاه میگذاره

  • ناشناس

    دست شورای رقابت وحمایت وکارخانه در یک کاسه است اگر راست می گویید مثل عراق مرزها را باز کنید اگر کسی ماشین خرید شما جرئت این کا را هم ندارید

  • علی اکبر

    واقعا خجالت اوره بابا چند نفر دارن تو این کارخانه هایه مونتاژ کار میکنن ما مردم حقوقشون رو میدیم واردات رو آزاد کنید بزارید ما هم ماشين خوب سوار بشیم گناه ما چیه مجلسی اختلاس گر رانت خوار یا دزد نیستیم فقط بزارید ما هم زندگی کنیم و این همه آرزو رو به قبر نبریم

  • حمید

    یه سری به زندگینامه الان کارمندان دولت بی کفایت بزنید ! واقعاً پول حرام و نجس از انسان شیطان می‌سازد حتی از انسان مسلمان!!!!

  • حمید

    فعلآ سگ قافله با شما شریکه!!!!بترس از روزی که سگ گله و گرگ‌ها به گیر یه چوپان شریفی بیافتند!!! بلآخره از این‌همه جمعیت چوپانی باغیرت هم پیدا میشه!!!

  • Hassanpiri

    اگر تمام مسولین منافق صفت کشور را یک به یک در همین میدان آزادی به جرم رشوه و رانت و اختلاس و غیره اعدام می کردند دیگر خودرو ساز جرات دهان کجی بر ملت ایران را نداشت باید سر خودروسازان را با همان قوطی حلبی که به مردم قالب می کنند را برید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها