نسل جدید خودروی نیمه محبوب ایرانی ها وارد بازار می شود

فولکس واگن که دیگر قرار نیست پاسات را در ایالات متحده عرضه کند، اما این خودروی خانوادگی سایز متوسط را ​​در اروپا، با پلتفرم‌تر پیشرفته‌تر MQB ادامه خواهد داد. از زمان آغاز به کار این خودرو در سال ۱۹۷۳، فولکس‌واگن بیش از ۳۰ میلیون دستگاه پاسات را تحویل داده است. اتاق جدید پاسات با نام B۹، قرار است فقط به عنوان یک استیشن واگن عرضه شود.

نسل جدید خودروی نیمه محبوب ایرانی ها وارد بازار می شود

نسخه ۲۰۲۴ پاسات با ویژگی‌های پلتفرم اصلاح شده (MQB Evo) که مشترک با نسل بعدی تیگوان و گلف Mk۸ است، به طور قابل توجهی بزرگتر از B۸ قدیمی است.

نسل جدید خودرویی که در بازار ایران ناکام ماند، رونمایی شد/عکس

فولکس‌واگن پاسات جدید با طراحی مدل‌های ID الکتریکی هماهنگ شده است. طبق معمول، ظاهر بیرونی به سطح تریم بستگی دارد: Passat، Business، Elegance و R-Line.

نسل جدید خودرویی که در بازار ایران ناکام ماند، رونمایی شد/عکس

قرار است رینگ‌هایی تا سایز ۱۹ اینچ به همراه چراغ‌های LED ماتریسی جدید توسعه‌یافته و LEDهای داینامیک در عقب، ارائه شود.

نسل جدید خودرویی که در بازار ایران ناکام ماند، رونمایی شد/عکس

فضای داخلی نشان دهنده انحراف و دوری کامل از پاسات B۸ است. تقریباً به تمام عملکردهای موجود، از طریق صفحه نمایش لمسی دسترسی خواهید داشت. با هزینه اضافی، ابعاد نمایشگر اطلاعات سرگرمی را می‌توان تا ۱۵ اینچ افزایش داد. یک صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی به صورت استاندارد موجود است.

کنترلر تعویض دنده به روی ستون فرمان منتقل شده و مهندسان توانستند فضای بین صندلی‌ها را برای ظرفیت بار اضافی آزاد کنند. راحتی سرنشینان در جلو با انتخاب صندلی‌های جدید گرم شونده، تهویه شونده و ماساژور با تنظیم برقی ۱۴ جهته افزایش می‌یابد.

نسل جدید خودرویی که در بازار ایران ناکام ماند، رونمایی شد/عکس

این جهش در اندازه، نه تنها فضای پا، بلکه ظرفیت صندوق عقب را نیز بیشتر کرده است. صندلی نیمکتی عقب را تا کنید تا حجم آن به ۱۹۲۰ لیتر، یا ۱۴۰ لیتر بیشتر از نسخه قبلی پاسات برسد.

یک پیشرانه بنزینی و هیبریدی ملایم، برای اولین‌بار در تاریخ پاسات حضور دارد. در مرحله بعدی، یک موتور ۲.۰ TSI بزرگتر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت در تیپ دیفرانسیل جلو و پیکربندی قوی‌تر با ۲۶۱ اسب بخار و چهار چرخ محرک ۴Motion قرار دارد.

اگر همچنان در سال ۲۰۲۴، خواهان نسخه دیزلی هستید، فولکس واگن سه پیشرانه ۲.۰ TDI ارائه کرده است که به ترتیب ۱۲۱ اسب بخار، ۱۴۸ اسب بخار در مدل‌های FWD و ۱۹۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت.

نسل جدید خودرویی که در بازار ایران ناکام ماند، رونمایی شد/عکس

سپس پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی هستند که به عنوان مدل‌های "eHybrid" به بازار عرضه می‌شوند. نوع پایه ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد، در حالی که مدل قوی‌تر، ۲۶۸ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند که آن را تبدیل به قوی‌ترین می‌کند. این دو PHEV دارای یک موتور ۱.۵ لیتری TSI، یک گیربکس شش سرعته(DSG) و یک بسته باتری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی هستند که تا ۱۰۰ کیلومتر برد الکتریکی را ارائه می‌دهند.

با نسل جدید پاسات، فولکس‌واگن از شارژ سریع DC با توان ۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند تا باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد در ۲۵ دقیقه شارژ کند. فولکس واگن پاسات ۲۰۲۴ که هفته آینده در IAA مونیخ، رونمایی عمومی خواهد شد، قرار است در سه ماهه اول سال آینده به فروش برسد. این خودرو دیگر در آلمان ساخته نخواهد شد زیرا تولید آن به براتیسلاوا، در اسلواکی منتقل می‌شود، جایی که قرار است در کنار Skoda Superb جدید مونتاژ شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها