سامانه یکپارچه فروش خودرو حذف خواهد شد؟

بنا به گفته وزیر صمت فروش خودرو همچنان از طریق سامانه یکپارچه صورت خواهد گرفت.

حجم ویدیو: ۲۱.۴۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۴۸ دانلود ویدیو

عباس علی آبادی در حاشیه تحویل خودروهای وارداتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست وزارت صمت تمرکز بر تولید و ایجاد شغل برای جوانان است. این سیاست خدشه ناپذیر بوده و سیاست کشور محسوب می‌شود و البته از سوی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است. از اول انقلاب تاکنون از این سیاست حمایت شده است.

وزیر صمت افزود: نتیجه این سیاست این بوده که تا به حال شاهد رشد خوبی در مقاطع مختلف و در صنایع گوناگون بودیم و به عنوان یکی از کشورهای صنعتی در دنیا صاحب رتبه هستیم. ما امروز سازنده توربین‌های گازی، ژنراتورها و تجهیزات نیروگاهی و تجهیزات نفت و گاز هستیم و در زمینه‌های نانوتکنولوژی و نانو فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده‌ایم. وقتش رسیده است که در صنعت خودرو نیز در دنیا به نقطه‌ای برسیم که برای مردم امیدبخش باشد.

وی ادامه داد: برای ایجاد رقابت و توسعه در بازار و فراهم کردن شرایط برای رقابت سالم و منطقی و از ساخت داخل نیز حمایت کنیم و آن را ارتقا دهیم، واردات خودرو را در حجم قابل قبولی در دستور کار قرار دادیم. خودروسازان ما باید بتوانند با خودروهای خارجی رقابت کنند.

علی آبادی در مورد ابلاغ آئین نامه خودروهای کارکرده گفت: این آئین نامه به هیأت دولت ارسال کردیم و در دستور کار بوده و به محض اینکه تصویب شد اجرایی می‌شود.

وزیر صمت در مورد واگذاری خودروسازان افزود: سیاست ما خروج از تصدی گری است و دولت به عنوان حکمران بتواند از طرف مردم مطالبه گری کند. این سیاست باید از مسیر قانونی خود طی شود.

وی در خصوص متقاضیان ثبت نام کننده برای خرید خودروهای وارداتی، ادامه داد: من مطالبه کردیم و امیدواریم خودروها طی ماه‌های آینده تحویل شوند. ما هیچ رانتی برای شرکت‌ها نداریم. اینکه ابتدا خودروسازان در اولویت قرار گرفتند این بود که بتوانند خودروها را ساخت داخل کنند زیرا باید برای جوانان کشور شغل ایجاد کنیم. هدف این نیست که مشاغل صادر شود بلکه هدف توسعه و ارتقای مشاغل است. واردات صرفاً برای ایجاد یک رقابت سالم است.

وزیر صمت در مورد حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: فعلاً برنامه ما عرضه از طریق این سامانه است. ظرف دو سه هفته آینده توسعه هم می‌دهیم و امیدواریم عرضه خودرو شتاب بگیرد. دقت کنید که این موضوع مطالبه ماست و از کسانی که تعهد را سپردند مطالبه می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا روند کاهشی قیمت خودرو تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: همه هدف ما همین است تا شرایط را بهتر و با شرایط جهانی منطبق کنیم و مردم به بهترین خودروها و با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند. منظور از قیمت مناسب هم قیمت‌های استاندارد جهانی است.

وزیر صمت اضافه کرد: همچنین با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا که منجر به تعطیلی برخی مشاغل در بعضی از ایام سال می‌شود و البته به صرفه بودن خودروهای برقی، تلاش ما حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است.

وی افزود: ضمن اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند و هزینه پایین سوخت آنها می‌تواند محرکی برای افزایش تولید آنها باشد. امسال تلاش می‌کنیم تا شهر تهران را به تجهیزات شارژ برقی خودروها مجهز کنیم. در هفته دولت امسال ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودرو در تهران و کرج افتتاح شده و تا پایان سال به پنج هزار ایستگاه در سراسر کشور خواهد رسید.

علی آبادی در مورد تعرفه‌های واردات خودرو افزود: فکر می‌کنم تعرفه واردات هنوز جای بهبود دارد و پیشنهاد ما در خودروهای برقی تعرفه ۴ درصد و برای خودروهای پلاگین هیبریدی ۴ تا ۱۵ درصد است.

وی در خصوص واگذاری سهام خودروسازان گفت: واگذاری‌ها بر عهده وزارت صمت نیست و وزارت اقتصاد مجری آن است اما آنچه ما دنبال می‌کنیم خروج از تصدی‌گری است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها