قیمت خودرو در آینده نزدیک سقوط وحشتناک می کند؟

قانونی شدن لایحه واردات خودروهای کارکرده، ریزش قیمت دلار و دستور رییسی برای بازبینی قیمت خودروهای مونتاژی از دلایل اصلی کاهش قیمت خودرو طی هفته جاری است.

قیمت خودرو در آینده نزدیک سقوط وحشتناک می کند؟

صدرایی، کارشناس بازار خودرو درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده گفته است: مباحث خبری می‌تواند از نظر روانی روی بازار تاثیرگذار باشد می‌شود انتظار داشت طی یک تا دو ماه آینده همچنان قیمت خودروها با کاهش مواجه شود. حال هرقدر هم قیمت خودروها کم شود همچنان قیمت آن غیرمنطقی است.

طبق نظر این کارشناس درباره پیش بینی قیمت خودرو، حتی اگر واردات خودروهای کارکرده به درستی انجام شده و ریزش قیمت‌ها در بازار ادامه هم داشته باشد یک خودرو از ۳۰ هزار دلار به حدود ۲۰ یا ۱۷ و ۱۸ هزار دلار می‌رسد در حالیکه لازم است قیمت‌های فعلی گاه به یک پنجم برسد تا قیمت‌ها واقعی شود و در کل نیز نمی‌توان انتظار داشت قیمت خودروها یک شبه یک سوم شود.

تفاوت قیمت خودرو در ایران و سایر کشورها

او در ادامه گفته است: مثلا اکنون قیمت یک خودروی ژاپنی یا کره‌ای که حدود ۱۵ تا ۱۶ سال کار کرده و بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته در بازار ما بالغ بر یک میلیارد و معادل ۲۰ هزار دلار است؛ جالب اینکه مدل ۲۰۲۳ این خودروها در کشورهای منطقه ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و این قیمت‌ها در ایران خنده‌دار است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها