دو سوم خودروهای فعال کشور فرسوده هستند

مدیرعامل سایپا ضمن انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در کشور اعلام کرد که حدود دو سوم خودروهای فعال کشور معادل ۱۷ میلیون خودرو فرسوده هستند.

دو سوم خودروهای فعال کشور فرسوده هستند

«محمدعلی تیموری»، مدیرعامل سایپا، روز گذشته طی سخنرانی خود در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور به انتقاد از تردد انبوه خودروهای فرسوده در کشور پرداخت. طبق اعلام وی، تعداد خودروهای فعال کشور هم‌اکنون 27 میلیون خودرو بوده که از این میان حدود 17 میلیون دستگاه فرسوده به‌شمار می‌آیند. در حقیقت حدود دوسوم از خودروهای در حال تردد کشور، فرسوده هستند. وی حتی در قسمت پایانی انتقادات و بیانات خود اعلام کرد که حتی تردد با گاری در تهران سریع‌تر از تردد با اتومبیل است.

مدیرعامل سایپا در قسمت دیگری از سخنانش به عدم وجود خروجی در بازار خودرو پرداخت. به عقیده وی، به ازای خودروهای جدیدی که وارد بازار می‌شوند، خودروهای قدیمی از بازار خارج نمی‌شوند. در نتیجه، شاهد اشباع جاده‌ها و خیابان‌های کشور با هزاران خودرو هستیم. البته این امر هم به انحصار بازار خودرو ارتباط دارد. در حقیقت بسیاری از مراکز اسقاط خودرو که با بهره‌گیری از عوارض واردات خودرو به فعالیت خود ادامه می‌دادند، بعد از ممنوعیت واردات تعطیل شده‌اند. از طرفی همکاری خودروسازان داخلی با این مراکز هم آنچنان مناسب و تأثیرگذار نبوده است. بنابراین تردد خودروهای فرسوده در جاده‌ها کماکان ادامه دارد، درحالی‌که خودروهای جدید هم بیش از قبل درحال ورود به بازار هستند.

اظهارات مدیرعامل سایپا درحالی عنوان شده که وی مسئولیت مدیریت یکی از دو خودروساز بزرگ کشور را برعهده دارد. باوجود اینکه این دو شرکت از ابتدای فعالیت تاکنون از انواع حمایت دولت‌های مختلف برخوردار بوده‌اند که حاصل آن شرایط کنونی صنعت و بازار خودرو است. لذا چنانچه شخص یا شرکتی توانایی سهیم شدن در نوسازی خودروهای فرسوده را داشته باشد، قطعاً یکی از آن‌ها شرکت سایپا خواهد بود. شایان ذکر است که سایپا تنها خودروساز بزرگ در دور دوم عرضه یکپارچه خودرو بود که خودروهایی با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ الی زمستان ۱۴۰۳ را به متقاضیان خود عرضه کرد. آنطور که از این موعدهای تحویل خودروهای سایپا و این سبک از عرضه خودرو مشخص است، نوسازی سریع ناوگان فرسوده خودروهای سبک امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خودرو پنج میلیونی را صد برابر کردیدومعلومه کسی نمتونه بخره وان هم باان که کلا خودروی بی کیفیت.

  • سلام

    این آدم باید خفه بشه چطور آشغال ترین خودرو رو میفروشند 250میلیون بعد قیمت خودرو فرسوده رو تعیین میکنند 30میلیون الان قیمت موتور 50میلیون شده فقط احمق ها خودرو فرسوده تحویل میدهند

  • حسین

    خودتون گرون کردید وبایستی جوابگوی اینهمه مشکلات اقتصادی و......باشید.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها