هشدار به وزارت صمت درباره سامانه یکپارچه خودرو

امروز مردم با عدم تخصیص خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه مواجه هستند و باید وزارت صمت مراقبت کند این خودروها فردا از درب پشتی کارخانه‌های این مونتاژکاران با قیمت‌های کاذب به بازار تزریق نشود.

هشدار به وزارت صمت درباره سامانه یکپارچه خودرو

‌حسن شایان‌پور، کارشناس صنعت خودرو، درباره سامانه یکپارچه گفت:  رفتار مونتاژکاران در عدم تخصیص همه خودرو‌های موجود خود به سامانه یکپارچه، در نبود نظارت وزارت صمت، موجب بروز گلایه مردم می‌شود، به هر حال وقتی به مردم اعلام شده است که فقط محصولات محدودی برای عرضه در سامانه یکپارچه وجود دارد، اما روزهای بعد می‌بینند تعداد زیادی از همین خودروهایی که باید عرضه می‌شد، به سامانه یکپارچه نیامد اما به بورس کالا رفته است، اعتماد مردم به وزارت صمت کاهش می‌یابد.

‌وی با اشاره به عدم تخصیص خودرو از سوی مونتاژکاران در سامانه یکپارچه، گفت: وقتی با این حجم عدم تخصیص در سامانه یکپارچه مواجه می‌شویم آن هم در سامانه‌ای که قرار بود بر اساس نوبت‌بندی به همه متقاضیان خودرو واگذار شود، در واقع اعتماد را خدشه‌دار کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد وزارت صمت بر تولید‌ خودروسازان و سپس عرضه آنها نظارت بیشتری کند، گفت: امروز مردم با عدم تخصیص خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه مواجه هستند و باید وزارت صمت مراقبت کند این خودروها فردا از درب پشتی کارخانه‌های این مونتاژکاران با قیمت‌های کاذب به بازار تزریق نشود.

وی با تأکید بر اینکه سامانه یکپارچه عرضه خودرو به کنترل بازار خودرو و گرانی‌ها کمک بسزایی کرده است، گفت:‌ این رفتار مونتاژکاران در عدم پایبندی به نرخ‌های مصوب و قانونیِ شورای رقابت، نماد به هم ریختگی بازار است و ضرورت دارد وزارت صمت و وزیر جدید آقای علی‌آبادی، در این حوزه نظارت جدی‌تری بر رفتار مونتاژکاران داشته باشد.

به گفته این کارشناس صنعت خودر، نوبت بعدی سامانه یکپارچه شهریور امسال است، وزارت صمت باید مراقبت جدی کند عملکرد این سامانه خدشه‌دار نشود و مونتاژکاران به بهانه‌های مختلف از عرضه در این سامانه شانه خالی نکنند.

وی می‌گوید: اگر دولت بخواهد کنترل بازار خودرو را به خوبی انجام دهد و ریزش قیمت‌های کاذب که آغاز شده، ادامه یابد، باید به عرضه در همین سامانه یکپارچه ادامه دهد که نماد عدالت در اختصاص خودرو است و متقاضیان کاذب بازار را کاهش می‌دهد.

وی گفت: وزارت صمت باید برای مقابله با قانون‌گریزی، تحکم و جدیت داشته باشد و با کسانی که دنبال تخریب سامانه یکپارچه عرضه خودرو و گرم کردن بازار دلالی خودرو هستند، مقابله کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها