ریزش باورنکردنی قیمت این خودروها در بازار

ریزش باورنکردنی قیمت این خودروها در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار، گفت: قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی در ۲ هفته گذشته روند کاهشی داشت و این روند ادامه دارد.

سعید مؤتمنی درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: طی روزهای گذشته و بعد از آغاز عرضه گسترده توسط خودروسازان، قیمت خودروهای تولید داخل در بازار کاهش یافته است.

کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: بعد از اینکه خودروسازان تحویل خودروهای خود را به متقاضیان خرید خودرو در سامانه عرضه یکپارچه شروع کردند، روند کاهش قیمت خودرو در بازار آغاز شد، به طوری که قیمت انواع خودروهای تولید داخل در بازار بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: قیمت 207 دنده ای سقف شیشه ای در روزهای اخیر از 930 میلیون تومان به 750 میلیون تومان و قیمت دنا اتوماتیک از یک میلیارد و 100 میلیون تومان به 930 میلیون تومان کاهش یافته است.

مؤتمنی بیان داشت: مهمترین عامل اثرگذار بر بازار، عرضه است، بنابراین اگر عرضه خودرو افزایش یابد قیمت‌ها کاهش می یابد و اگر عرضه کم باشد قیمت ها افزایش می یابد.

قیمت مصوب برخی خودروهای مونتاژی کمتر از قیمت عرضه خودروسازان خصوصی

موتمنی در مورد قیمت خودروهای مونتاژی بیان داشت: روز گذشته قیمت خودروهای مونتاژی در شورای رقابت مصوب و امروز قیمت‌ها منتشر شد که بررسی قیمت ها نشان می‌دهد که قیمت مصوب برخی از خودروهای مونتاژی، نسبت به قیمت‌های قبلی عرضه خودروسازان خصوصی کاهش یافته است.

 کاهش 200 تا 400 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره تاثیر اعلام قیمت‌های مصوب خودروهای مونتاژی بر بازار، گفت: از فردا تاثیر قیمت‌های مصوب خودروهای مونتاژی در بازار مشخص می شود اما در مجموع طی روزهای گذشته و بعد از افزایش عرضه ها هم قیمت خودروهای تولید داخل و هم قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافته است و بعد از آغاز عرضه‌های گسترده تولیدات داخلی، قیمت خودروهای مونتاژی  نیز بین 200 تا 400 میلیون تومان کاهش یافته است.

مؤتمنی بیان داشت: خریدار در بازار نیست بنابراین اگر عرضه ها زیاد باشد قطعا قیمت‌ها کاهشی خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره تاثیر آغاز ثبت‌نام دور دوم طرح یکپارچه نیز بیان داشت: در این طرح ها فقط عرضه مهم است نه ثبت نام، اگر عرضه‌ بیشتر خودرو به بازار انجام شود، قیمت ها کاهش می یاید.

مؤتمنی بیان داشت: در مجموعه با کاهش قیمت خودرو در بازار، قیمت خودروها به قیمت نیمه دوم اسفند 1401 رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار